۱۰ جای دیدنی که در سفر به ترکیه حتما باید ببینید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
۱۰ جای دیدنی که در سفر به ترکیه حتما باید ببینید

ترکیه، کشوری با طبیعت شگفت‌انگیز و فرهنگ و تاریخی غنی است. هر گوشه این سرزمین بهشتی است که باید کشف و دیده شود. بهترین جاهایی که در سفر به ترکیه باید از آن‌ها بازدید کنید را بشناسید.

جهان شهرها، سواحل منحصربه‌فرد، شهرهای باستانی و مراتع کوهستانی، همگی بخشی از چشم‌اندازهای وسیع ترکیه هستند؛ جاهایی که تاریخ، طبیعت و فرهنگ، همگی به‌صورت جداگانه بیانگر زیبایی این کشور است. سفر به ترکیه فقط در سفر به استانبول خلاصه نمی‌شود؛ البته استانبول در طول تاریخ نقش پررنگی در سرنوشت این کشور داشته و امروزه نیز حرف اول را در صنعت گردشگری ترکیه می‌زند. به ترکیه باید چندین بار سفر کرد و در هر بار می‌توانید چهره متفاوتی از آن را تجربه کنید. برخی از بهترین جاهایی که هر گردشگری در ترکیه باید از آن بازدید کند در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

استانبول

استانبول

استانبول با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست

استانبول به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر ترکیه، یکی از اولین جاهایی است که با شنیدن اسم ترکیه به ذهن‌مان خطور می‌کند. این شهر با جاهای تاریخی مشهور در جهان، هنر پررونق، آشپزی و مراکز فرهنگی، یکی از جهان‌شهرهای منطقه محسوب می‌شود. استانبول در جهان لنگه ندارد و هر کسی در طول زندگی خود، حداقل یک بار باید از این شهر دیدن کند. خوشبختانه در کشور ما استانبول یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی است و به‌راحتی می‌توانید با کمی جستجو و با هزینه بسیار مناسب، تور استانبول ارزان رزرو کنید. 

آنکارا

آنکارا

پایتخت ترکیه شاید به‌اندازه استانبول پویا نباشد؛ اما شهر آرام اداری آنکارا معماری‌های شگفت‌انگیزی از زمان بنیان‌گذاری جمهوری و پس از آن دارد؛ سالن تاریخی اپرا و باله، مقبره آتاتورک و بخش تاریخی آن با قلعه مشهورش، همگی از دلایلی است که می‌تواند یک گردشگر را به آنکارا بکشاند. 

ماردین

ماردین ترکیه

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه ماردین است که زیبایی‌های بصری آن شما را به تحسین وا می‌دارد. این شهر با بخش قدیمی خود که از خانه‌های سنگی کنده کاری شده، مساجد و کلیساهای متعلق به دوران سلسله آرتوکید تشکیل شده، پذیرای گردشگران است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا ترکیه

تصویری از بالون‌هایی که بر فراز چشم‌اندازی از دودکش‌های جن کاپادوکیا پرواز می‌کنند، از مهم‌ترین نمادهای گردشگری ترکیه است

کاپادوکیا قطعا یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری ترکیه است؛ تصویری از بالون‌هایی که بر فراز چشم‌اندازی از دودکش‌های جن کاپادوکیا پرواز می‌کنند، یکی از مهم‌ترین نمادهای گردشگری ترکیه محسوب می‌شود.

شهرهای زیرزمینی، کلیساهای کنده‌ کاری شده که با نقاشی‌ها ی زیبا آراسته شده‌اند و ظروف سفالی متعلق به آوانوس، همگی برای گردشگران آشنا هستند و در سفر به این منطقه از آن‌ها دیدن کرده‌اند. 

آنتالیا

آنتالیا

اغلب کسانی که عاشق سفرهای تابستانه و سپری کردن لحظات خوش در کنار دریا هستند، آرزو دارند به آنتالیا سفر کنند. چشم‌اندازهای زیبای این شهر ، جایی که کوه و دریا به هم می‌رسند، یکی از شگفت‌انگیزترین مناظری است که در ترکیه وجود دارد. به خارج از شهر اصلی آنتالیا بروید و جایزه تلاش و طبیعت‌گردی خود را به‌شکل مناظری از خلیج‌ها و سواحل دریافت کنید.

موغله

موغله ترکیه

وقتی صحبت از خلیج‌ها و سواحل زیبا در میان است، بخش موغله (که شامل شهرهایی مثل مارماریس، بدروم و فتحیه می‌شود و با تفرجگاه‌های ساحلی زیبا، از مقاصد گردشگری تابستانی ترکیه محسوب می‌شوند) نیز حرفی برای گفتن دارد و جاهایی دارد که رویایی به نظر می‌رسند و می‌توانید آنجا از منظره تلاقی دریا و پوشش گیاهی انبوه لذت ببرید. موغله از سواحل منحصربه‌فرد مازی (Maz‌‌i) در نزدیکی بدروم تا خلیج کاباک (Kabak Bay) و دره پروانه‌ها در نزدیکی فتحیه و دالیا در مارماریس، پر از شگفتی طبیعی و تاریخی است. 

مرسین

مرسین ترکیه

گردشگران معمولا توجه لازم را به مرسین ندارند؛ این شهر در واقع مقصدی استثنایی برای علاقه‌مندان به تاریخ است که دوست دارند به جاهای غیر توریستی و کمتر شناخته‌شده سفر کنند. مرسین جاهای دیدنی زیادی برای دوستداران آثار تاریخی دارد، از قلعه ماموره (Mamure Castle) گرفته تا شهر باستانی Soli Pompeiopolis. 

خط ساحلی دریای سیاه

دریای سیاه ترکیه

منطقه دریای سیاه ترکیه معمولا با زیبایی‌های سوئیس مقایسه می‌شود

منطقه دریای سیاه ترکیه معمولا با زیبایی‌های سوئیس مقایسه می‌شود. این منطقه پر از کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده خارق‌العاده و مراتع کوهستانی است که روستایی‌های منطقه هنوز هم در طبیعت زندگی می‌کنند. منطقه دریای سیاه ترکیه مکانی استثنایی است با جاذبه‌های منحصربه‌فردش، از کوه‌های کاچکار گرفته تا آرتوین و صومعه سوملا.

غازی عینتاپ

غازیانتپ ترکیه

یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه برای شکموها غازی عینتاپ است که بهترین پسته‌های این کشور در این شهر تولید می‌شود و پایتخت پسته ترکیه لقب دارد. البته باید بگوییم که بهترین باقلواهای ترکیه نیز در غازی عینتاپ تولید می‌شود. بازار قدیمی شهر، کباب‌های خوشمزه و موزه موزائیک Zeugma (بزرگ‌ترین موزه موزائیک جهان) از دیگر دلایل گردشگران برای سفر به غازی عینتاپ است. 

بورسا

بورسا ترکیه

بورسا، پایتخت سابق امپراتوری عثمانی، جاهای دیدنی زیادی دارد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که از آن جمله می‌توان به مجموعه‌ای از کاخ‌ها و ساختمان‌های تاریخی، مساجد و بازارها و همچنین روستای حفاظت شده Cumalikizik که از اوایل دوران سلطنت عثمانی‌ها باقی مانده است، اشاره کرد. 

این‌ها فقط گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور بود. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی ترکیه را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه