از شتر سواری تا کریکت، دنیای ورزش در دبی

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
از شتر سواری تا کریکت، دنیای ورزش در دبی

شاید فکر کنید چشم‌اندازهای بیابانی دبی، فقط برای ورزش‌ها و تفریحات سنتی دبی مثل شترسواری و پرورش شاهین‌ها مناسب است. در صورتی که دبی، امروزه به یک مقصد عالی برای انواع ورزش‌ها تبدیل شده است.

در دبی هر جاذبه‌ای که فکر کنید، وجود دارد. انواع تفریحات و ورزش‌های گوناگون، یکی دیگر از جذابیت‌های دبی است. در این شهر، فرصت‌های فراوانی برای ورزش‌های مختلف فراهم شده است. ورزش‌هایی که تا چند سال پیش هیچ نام و نشانی در کل امارات متحده عربی نداشتند.

تور دبی، فرصت خوبی برای سفر به این شهر دیدنی است. در این تور می‌توانید زمانی را برای بازدید رویدادهای بزرگ ورزشی، در نظر بگیرید.

ما به مسافرانی که می‌خواهند به دبی سفر کنند کمک می‌کنیم تا بتوانند برای کاهش هزینه سفر خود، تور دبی ارازن پیدا کنند. کافی است به کمک موتور جستجوی تور کجارو، قیمت تور دبی معتبرترین آژانس‌های مسافرتی را مقایسه و بهترین آفر تور دبی را برای سفرتان انتخاب کنید. تنوع تورها از آژانس‌های همکار کجارو این اطمینان را می‌دهد که بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

آفر تور دبی

در ادامه، چند مورد از ورزش‌هایی که مسابقات معتبری در دبی دارند و ورزشگاه‌های آن‌ها حرفه‌ای و در سطح جهانی است، معرفی می‌کنیم.

شترسواری

ورزش در دبی

ورزش سنتی شترسواری در اصل در رویدادهای خاص و مراسمی مثل عروسی انجام می‌گرفته است؛ اما امروزه، یک صنعت پردرآمد در دبی است که تقریبا در تمامی آخر هفته‌ها از ماه اکتبر تا مارس برگزار می‌شود. جام قهرمانی سه روزه نیز در فوریه برگزار می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

مسیر مسابقه ۴۰ کیلومتر است و نورپردازی‌های مخصوص برای برگزاری مسابقات در شب‌های ماه رمضان دارد.

هیجان تماشای مسابقات و رقابت مالکان اسب‌ها، تجربه جذابی است که می‌توانید در دبی امتحان کنید.

گلف

ورزش در دبی

دبی، به مقصدی عالی برای بازیکنان مشهور گلف تبدیل شده است. تورنمنت Dubai Desert Classic یکی از پردرآمدترین تورنمنت‌های ورزشی در دنیا است. این تورنمنت ۴ روز طول می‌کشد و معمولا اواخر فوریه یا مارس برگزار می‌شود.

فوتبال

لیگ برتر فوتبال امارات در فصل زمستان برگزار می‌شود و رویدادی است که بدون تردید ارزش بازدید کردن دارد. به خصوص اگر از عاشقان فوتبال باشید. استادیوم‌های زیادی در سراسر دبی وجود دارد. تیم العین یکی از پر سابقه‌ترین تیم‌های امارات متحده عربی است.

اسب‌دوانی

ورزش در دبی

علاقه به اسب و اسب دوانی در بین اعراب از قرن‌ها پیش وجود دارد. رویدادهای مختلف اسب‌دوانی در سراسر سال در دبی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن جام جهانی دبی است. این مسابقه جزو گران‌ترین رویدادهای ورزشی دنیا است. کارناوال بین‌المللی اسب‌دوانی نیز از دیگر رویدادهای اسب‌دوانی مشهور دبی است.

کریکت

ورزش در دبی

مسابقات بین‌المللی کریکت در استادیوم بین‌المللی کریکت دبی برگزار می‌شود. این استادیوم از سال ۲۰۰۹، مقر شورای بین‌المللی کریکت است. این استادیوم را بیشتر از همه به خاطر پروژکتورها و نورپردازی‌های جذابش می‌شناسند که حلقه آتش نام دارد.

این استادیوم ۲۵ هزار صندلی دارد و میزبان مسابقات روز و شب، تست و Twenty20 است. یکی از محبوب‌ترین تورنمنت‌های کریکت در امارات، تورنمنت Emirates Airline T20 است که هر سال در ماه مارس در بیش از ۲ روز برگزار می‌شود.

تنیس

ورزش در دبی

تورنمنت قهرمانی تنیس دبی، در مدت زمانی بیش از دو هفته از اواخر فوریه آغاز می‌شود. این دو تورنمنت هم در بخش زنان و هم در بخش مردان برگزار می‌شود. در هر دو بخش، بازیکنان مشهور تنیس از سراسر دنیا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. اگر از طرفداران تنیس هستید، در سفر به دبی می‌توانید شاهد برگزاری بالاترین سطح از این مسابقات باشید.

راگبی

تورنمنت Dubai Rugby Sevens در ۷ زمین راگبی سراسر دبی برگزار می‌شود. شاید تعجب کنید ولی راگبی یکی از ورزش‌های محبوب در دبی است. تعدادی از بهترین تیم‌های دنیا در جریان این رقابت، با هم روبه رو می‌شوند و این رویداد، یک رویداد اجتماعی بسیار محبوب است. این رویداد معمولا در اولین آخر هفته دسامبر برگزار می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار علاقه‌مند به ورزش در طول سه روز، در آن شرکت می‌کنند.

شما می‌توانید علاوه‌بر تفریحاتی که معرفی کردیم، سایر تفریحات و جاهای دیدنی دبی را در کجارو مشاهده کنید و درمورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان در دبی را در کجارو مشاهده کنید و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه