فرودگاه آتاتورک استانبول تعطیل شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
فرودگاه آتاتورک استانبول تعطیل شد

با آغاز به کار رسمی فرودگاه جدید استانبول و انتقال کلیه پروازها به این فرودگاه، از روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ فعالیت فرودگاه آتاتورک رسما متوقف شد.

با پرواز هواپیمای ترکیش ایر از فرودگاه آتاتورک استانبول به مقصد سنگاپور در ساعت ۲:۴۷ بامداد امروز، فعالیت این فرودگاه به شکل رسمی پایان گرفت. نکته جالب اینکه فراخوان مسافر آخرین پرواز فرودگاه آتاتورک توسط محمد جاهد تورهان، ویزر راه و ترابری ترکیه، انجام شد.

مراسم بدرقه آخرین گروه از مسافران فرودگاه آتاتورک با حضور جمعی از کارکنان بخش پروازهای خارجی فرودگاه برگزار شد و بلیط‌هایی سمبلیک به یادگار به مسافران این پرواز از طرف ترکیش ایر ارائه شدند. پس از انجام این پرواز به منظور انتقال کامل پروازها به فرودگاه جدید استانبول به مدت ۱۲ ساعت پروازی از مبدا یا به مقصد فرودگاه‌‌های استانبول انجام نخواهد شد.

فرودگاه آتاتورک در حدود ۱۰۷ سال قبل فعالیت خود را با پروازهای نظامی آغاز کرد و از ۸۶ سال قبل تا به امروز به‌عنوان فرودگاهی مسافری پذیرای مسافران سفرهای داخلی و خارجی استانبول بود.

گفتنی است فرودگاه آتاتورک در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۶۸.۲ میلیون جابه‌جایی مسافر، لقب هجدهمین فرودگاه بزرگ جهان را به خودش اختصاص داد و فرودگاه جدید استانبول نیز قرار است با ظرفیت جابه‌جایی ۲۰۰ میلیون مسافر در سال، تا سال ۲۰۲۰، شش باند پروازی مستقل داشته باشد. همچنین، فرودگاه جدید استانبول که بزرگ‌ترین فرودگاه جهان لقب گرفته، در ۳۰ کیلومتری شمال فرودگاه آتاتورک واقع شده است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول یا سایر مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جستجوی بلیط کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه