شیرازروم، معتبرترین سایت منزل مبله شیراز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
شیرازروم، معتبرترین سایت منزل مبله شیراز

شیراز در بهار یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است. برای سفر به این شهر می‌توانید از شیرازروم، سوئیت مبله اجاره کنید.

شیراز شهری زیبا و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار است. علاوه بر این دو شاعر بزرگ ایران‌زمین یعنی سعدی و حافظ در این شهر کهن زندگی می‌کرده‌اند و به همین دلیل شیراز به شهر عشق و ادب شهرت یافته است. شیراز یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های استان فارس است در منطقه کوهستانی رشته کوه زاگرس واقع شده و آب و هوایی معتدل دارد. ازاین‌رو در تابستان گرم و در زمستان نیز کمی سرد است و بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و ایام نوروز است. هرساله در فصل بهار تعداد زیادی گردشگر از سراسر ایران برای تفریح و دیدن مناظر زیبا و جاذبه‌های شیراز روانه این شهر می‌شوند. با اجاره منزل مبله شیراز از شیرازروم آسوده خاطر به این شهر سفر کنید.

شیرازروم

سوغاتی شیراز

اگر قصد بازدید از جاذبه‌های شیراز را دارید برای گردش در شهر نیازی به خودرو نیست، کافی است یک جفت کفش راحت به پا کنید، کل شهر را دور بزنید، از دیدن مناظر زیبای آن لذت ببرید و درکنار آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. برای اقامت در شهر می‌توانید یک خانه یا سوئیت مبله شیراز را از سایت‌های معتبر با قیمتی مناسب رزرو و اجاره کنید. شیراز شهری است که سوغاتی‌های متنوعی دارد و بهترین مکان برای خرید این سوغاتی‌های رنگارنگ بازار وکیل است. در بازار وکیل انواع صنایع دستی خاص شهر شیراز مثل منبت کاری، خاتم کاری، گبه و گلیم و... دیده می‌شود و هر ساله افراد بسیار زیادی به این بازار می‌آیند و سوغاتی هایی بنا به سلیقه خود انتخاب کرده و خریداری می‌کنند. شیراز سوغاتی‌های خوراکی هم دارد مانند مسقطی و نون یوخه که بسیار لذیذ و خوشمزه است. 

شیرازروم

غذاهای شیرازی

شیراز مانند بسیاری شهرهای ایران دارای تنوع غذایی زیادی است. مردمان مهمان‌نواز شیراز برای وعده صبحانه خود یک نوع آش درست می‌کنند که به آش سبزی معروف است. همچنین غذاهایی مانند کلم‌پلو شیرازی، یخنی شیرازی و شکر پلو از غذاهای خوشمزه و منحصربه‌فرد این شهر است که در ادامه توضیح مختصری در مورد طرز تهیه آن‌ها می‌دهیم.

کلم‌پلو: یکی از لذیذترین غذاهای شهر شیراز کلم‌پلوی شیرازی است که طعمی فوق‌العاده دارد و اکثر مردم این غذا را دوست دارند. برای تهیه کلم‌پلو از گوشت چرخ کرده، کلم قمری، سبزی(ترخون، شوید، ریحان و تره) همچنین آرد نخود استفاده می‌کنند. گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل و آرد نخودچی مخلوط کرده و قلقلی می‌کنند و سپس در ماهیتابه تفت می‌دهند تا سرخ شود. بعد از آن برنج را با سبزی و کلم آبکش کرده و در آخر گوشت‌های قلقلی را به آن اضافه می‌کنند.

یخنی شیرازی: یخنی همان آبگوشت است البته از نوع شیرازی، مواد آن هم گوشت، سیب‌زمینی، نخود و پیاز است. برای پخت این غذای لذیذ ابتدا مقداری آب در دیگ می‌ریزیم سپس گوشت و ادویه و همچنین نخود و پیاز را به آن اضافه کرده و می‌گذاریم در آب بپزد و در آخر نیز سیب‌زمینی ها را به آن اضافه می‌کنیم و مثل آبگوشت معمولی آب آن را جدا کرده و مواد درون دیگ را با گوشتکوب می‌کوبیم. وقتی یک‌دست شد آن را میل می‌کنیم.

شکر پلو: همان طور که از اسم آن مشخص است پلویی ست که از شکر، برنج، زعفران و خلال بادام تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا برنج را با زردچوبه روی اجاق قرار داده و دم می‌کنیم، قبل از دم کشیدن برنج آن را از دیگ خارج کرده و روی سینی می‌ریزیم و شهد شکری که با زعفران مخلوط کردیم را به آن اضافه کرده و دوباره آن را دم می‌کنیم. در آخر نیز با پوست نارنگی شیرین و خلال بادام آن را تزیین می‌نماییم.

غذاهای شیرازی بسیار متنوع و خوشمزه هستند که در این قسمت فقط به چند نمونه از آن‌ها اشاره کردیم. از دیگر غذاها و خوراکی‌های لذیذ شیرازی می‌توان به آش ماست، فالوده شیرازی، سالاد شیرازی و مسقطی و... اشاره کردکه گردشگران می‌توانند در هنگام سفر به این شهر زیبا از خوردن آن‌ها لذت ببرند.

شیرازروم

جغرافیا و وضعیت آب و هوایی شیراز

شیراز از نظر جاذبه‌های طبیعی یکی از زیباترین شهرهای ایران است و می‌توان به جرات گفت شهری با این قدمت طولانی و این همه مناظر زیبا در ایران کمیاب است. از نظر جغرافیایی شهر شیراز از سمت شمالی به کوه‌های بمو، سبز پوشان و بابا کوهی که جزو رشته کوه زاگرس است متصل می‌شود و از سمت غرب به کوه دراک می‌رسد. شیراز در ماه هایی از سال شاهد بارش باران و برف است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهترین زمان  فصل بهار است که هوا معتدل است و از گرمای تابستان و سرمای زمستان خبری نیست.

سیل در ایام نوروز 98 در شیراز

همان طور که در قسمت قبلی در مورد وضعیت آب و هوایی شهر شیراز صحبت شد بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و ایام نوروز است. در نوروز امسال به‌دلیل بارندگی زیاد متاسفانه شاهد صحنه‌ای وحشتناک از وقوع سیل در شهر شیراز بودیم که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مسافرانی که برای تعطیلات نوروزی به این شهر شیراز آمده بودند شد و خسارات  جانی و مالی برای آن‌ها در پی داشت. به‌دلیل شرایط بحرانی و سخت بودن شرایط عبور و مرور مسافران نیازمند مکان هایی بودند که بتوانند در آنجا اقامتی راحت و بی دردسر را داشته باشند تا وضعیت به حالت عادی باز گردد. شیرازروم با داشتن امکاناتی چون آپارتمان مبله شیراز، خانه اجاره ای شیراز و خانه مبله شیراز می‌تواند شرایط مناسبی را برای اقامت گردشگران فراهم کند.

شیرازروم

اقامت در شیراز با شیرازروم

شیرازروم اقامتگاه‌های متنوع شیک و تمیزی در اختیار دارد که امکان رزرو و اجاره آنلاین آن‌ها برای گردشگرانی که می‌خواهند به شیراز سفر کنند فراهم شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت شیرازروم و اطلاع از شرایط و امکانات محل‌های اقامتی و دیدن تصاویر و ویدیوهای آن‌ها نسبت به رزرو و اجاره مبله شیراز ، آپارتمان مبله شیراز، خانه مبله شیراز و... از طریق اینترنت اقدام  کنید.

همچنین این امکان را دارید که با مشخص کردن تاریخ و تعداد روزهای اقامت خود از طریق وب‌سایت شیرازروم و تایید آن با خیالی آسوده به این شهر منحصربه‌فرد سفر کنید.

تمامی اقامتگاه‌های شیرازروم شامل امکانات رفاهی کامل هستند و به‌طور مرتب سلامت، تمیزی و کیفیت آن‌ها بازرسی می‌شود.

با شیرازروم اقامتی به‌یادماندنی در شهر شیراز را تجربه کنید.

شیرازروم

مطالب مرتبط:

دیدگاه