زیباترین چشم‌ انداز از استانبول را در این ۸ نقطه ببینید

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
زیباترین چشم‌ انداز از استانبول را در این ۸ نقطه ببینید

چشم‌اندازهای استانبول، بسیار زیبا و دیدنی است. در پس‌زمینه مناظر این شهر، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیار معروفی، قابل تشخیص است.

استانبول شهری زیبا با مناظر چشم‌نواز است. جاذبه‌های گردشگری استانبول بسیار متنوع است و برای هر سلیقه‌ای، جذابیتی دارد.

اگر دوست دارید جاذبه‌های متنوع و چشم‌اندازهای زیبای شهر را از بهترین زاویه ببینید، برخی از نقاط شهر، موقعیت فوق‌العاده‌ای برای این کار دارند. اگر اهل تماشای مناظر از دور هستید، می‌توانید به این هشت نقطه سر بزنید و از تماشای منظره‌های دیدنی، لذت ببرید.

اگر شما هم عاشق دیدن این مناظر یا عکاسی از چشم‌اندازهای زیبای استانبول هستید، سفر به استانبول را در برنامه‌های خود قرار دهید. استانبول شهری دیدنی است که همه حداقل یک بار باید به آن سفر کنند.

پل مترو گلدن هورن (Halic Metro Koprusu)

استانبول

پل مترو گلدن هورن بیشتر شبیه به فضاپیما به نظر می‌رسد تا پل. این پل، یک مسیر پیاده‌رو دارد که فرصت مناسبی برای قدم زدن و لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا است.

بهترین زمان برای سر زدن به این پل، شب‌ها است؛ زمانی که نور ماه بر آب می‌تابد و مناظری زیبا و خیره‌کننده ایجاد می‌کند.

Ruhban Okulu

استانبول

این عمارت، مدرسه اصلی علوم مذهبی متعلق به کلیسای ارتدکس شرقی بود که تا سال ۱۹۷۱ فعالیت می‌کرد.

طبق قانون تصویب شده از آن زمان به بعد، تحصیلات عالیه خصوصی ممنوع شد و این مدرسه بسته شد.

با وجود این، گشت و گذار در تالارهای بزرگ و مجلل این مجموعه، تجربه متفاوتی در سفر به استانبول است.

پشت این مدرسه می‌توانید در باغ‌های زیبا قدم بزنید و چشم‌اندازهای زیبایی از دریا را ببینید.

بندر فرابر Karakoy

استانبول

این منطقه بندری، حال و هوایی قدیمی دارد و جذابیت‌های نوستالژیک استانبول را حفظ کرده است. فرابرهای قدیمی در این منطقه رفت و آمد می‌کنند. صیادان، صید روز خود را به فروش می‌رسانند. علاوه بر این، این مکان، فرصت مناسبی برای تماشای چشم‌انداز زیبایی از بخش آسیایی شهر است. اگر بندر شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید سوار فرابر شوید و منظره را از زوایای مختلف تماشا کنید.

کافه اوبا پارک

اگر ماشین ندارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید پیاده خودتان را به این محل برسانید. ولی مطمئن باشید که ارزش بازدید دارد و از چشم‌اندازهای زیبای آن لذت می‌برید. وقتی در این کافه می‌نشینید، درست مقابل‌تان پل فاتح سلطان محمد قرار دارد. تا غروب صبر کنید زمانی که پل تغییر رنگ و نور می‌دهد و منظره جذابی ایجاد می‌کند.

مسجد یاووز سلیم

مسجد سلطنتی یاووز سلیم بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر زیبای استانبول قرار دارد. این مسجد در قرن شانزدهم ساخته شد و یادبودی برای سلطان سلیم و سلطان سلیمان است. محوطه این مسجد، حوض و آب‌نمایی برای وضو و گنبدهای حکاکی شده دارد. کاشی‌های نقاشی شده با دست، از دیگر جاذبه‌های این مسجد دیدنی است. در محوطه بیرونی مسجد می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از استانبول را تماشا کنید.

Abdi Subasi Sokak

استانبول

مناطق Balat و Fener شبیه یک موزه روباز است. یک محله قدیمی که میزبان خانواده‌های یهودی و اماکن مذهبی آن‌ها است. هنگام گشت و گذار در این محله، حتما تا انتهای خیابان قدم بزنید. از انتهای خیابان، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از کالج ارتدکس یونانی Phanar قابل‌مشاهده است.

چای‌خانه جهانگیر

استانبول

از این چایخانه، چشم‌اندازهای زیبایی از مناطق سلطان احمد و بخش آسیایی استانبول، قابل تماشا است. تنها کاری که باید بکنید، این است که یک چای تازه‌دم سفارش دهید و هم‌زمان با خوردن چای، از تماشای مناظر ترکیه لذت ببرید و عکس‌های زیبا بگیرید.

سالت گالاتا

استانبول

در روزهای بارانی، سالت گالاتا یکی از بهترین نقاط شهر برای لذت بردن از مناظر است. با پنجره‌های بلند از کف تا سقف، این مجتمع فرهنگی، کتاب‌فروشی و موزه، تجربه جذابی است که نباید از دست بدهید.

شما می‌توانید علا‌وه‌بر مکان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و با توجه به آدرس و موقعیت دقیق جغرافیایی روی نقشه و توضیحات هر مکان دیدنی، جاهای جدیدی برای تماشای زیباترین چشم‌اندازها از استانبول را به این فهرست اضافه و با سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه