۱۰ جاذبه منحصر به فرد که فقط در اندونزی می‌توانید تجربه کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
۱۰ جاذبه منحصر به فرد که فقط در اندونزی می‌توانید تجربه کنید

اندونزی سرزمینی پر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی شگفت‌آور است. این کشور را بیش از هر چیز به‌واسطه‌ جزایرش می‌شناسند؛ اما تفریحات جذاب دیگری در اندونزی وجود دارد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۵ به‌روزرسانی شده است.

اندونزی در نزدیکی استوا قرار دارد و سرزمینی متشکل ار هزاران جاذبه و شگفتی طبیعی است. جاذبه‌های اندونزی به خصوص شگفتی‌های طبیعی آن به قدری جذاب و خاص هستند که نظیر آن را در جای دیگر دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. دوستداران ماجراجویی و سفرهای خاص و پرهیجان، اندونزی را مقصد خوبی برای بازدید می‌پندارند و جزیره‌های آن را مغتنم می‌شمارند. در ادامه چند جاذبه منحصربه‌فرد اندونزی را معرفی می‌کنیم که هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید مثل آن را ببینید.

دیدن اژدهای کومودو

اژدهای کومودو در حال قدم زدن در اندونزی

اژدهای کومودو گونه جانوری باستانی است که فقط در اندونزی پیدا می‌شود. پارک ملی کومودو که چند جزیره را در خود جای داده، محل زندگی این مخلوقات شگفت‌آور است. اژدهایان کومودو در این جزایر آزادانه در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به حیات وحش باشید، تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر در این پارک خواهید داشت. اژدهای کومودو به عنوان بزرگ‌ترین مارمولک دنیا شناخته می‌شود؛ می‌تواند تا ۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشد و بیش از دو متر قد دارد. علاوه بر اژدهای کومودو، گردشگران در این پارک ملی می‌توانند از تماشای زیباترین و بکرترین چشم‌اندازهای طبیعی لذت ببرند.  

شنا در دریاچه عروس‌های دریایی

دریاچه کاکابان دریاچه‌ای است که در آن گردشگران می‌توانند با میلیون‌ها عروس دریایی شنا کنند. عروس‌های دریایی این دریاچه از چهار گونه مختلف هستند که هیچ کدام از آن‌ها گزش و خطری برای انسان ندارند. شرایط زندگی در این دریاچه و موقعیت جغرافیایی آن به نحوی است که باعث شده عروس‌های دریایی این دریاچه به نحوی تکامل پیدا کنند که گزنده نباشند. بعضی از آن‌ها وارونه شنا می‌کنند و برخی دیگر هیچ شاخکی ندارند.

سافاری آتش‌فشان

کشور اندونزی در حلقه آتش، یعنی یکی از فعال‌ترین نواحی آتش‌فشانی کره زمین قرار دارد. آتش‌فشان‌های مالزی جزو فعال‌ترین آتش‌فشان‌های دنیا هستند. تقریبا ۱۳ درصد از آتش‌فشان‌های دنیا در اندونزی قرار دارند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید فرصت‌های فراوانی برای سافاری آتش‌فشان در اندونزی خواهید داشت. کوه‌های متعدد آتش‌فشانی در اندونزی برای کوه‌نوردی مناسب‌اند و منظره‌های شگفت‌انگیز و زیبایی دارند.

تماشای اورانگوتان‌ها

اورانگوتان ها در حال بازی روی درخت در اندونزی

در جنگل‌های بارانی بورنئو و سوماترا می‌توانید اورانگوتان‌ها را تماشا کنید. مخلوقاتی که از نظر ظاهری و رفتاری، شباهت‌های زیادی به انسان دارند. در پارک ملی Tanjung Puting می‌توانید از نزدیک، این موجودات دوست‌داشتنی و البته در معرض خطر انقراض را ببینید و در مورد آن‌ها یاد بگیرید. در این پارک ملی، اورانگوتان‌ها در زیستگاه طبیعی خود محافظت می‌شوند.

تماشای مراسم خاکسپاری عجیب در Tana Toraja

سالی یک بار، زنده‌ها عزیزان از دست رفته خود را در شهر می‌گردانند!

مراسم خاکسپاری اهالی Tana Toraja مراسمی عجیب و شگفت‌انگیز است. در جریان این مراسم، حیوانات مختلفی قربانی می‌شوند و با آن‌ها غذایی برای شرکت‌کنندگان تهیه می‌شود.

بدن مردگان به جای خاکسپاری با موم پوشانده می‌شود و آن را در جای خاصی در کنار سایر اقوام از دست رفته خود نگهداری می‌کنند. سالی یک بار، زنده‌ها عزیزان از دست رفته خود را در شهر می‌گردانند. اگر این شانس را داشته باشید تا این مراسم را از نزدیک ببینید، از دیدن بدن مردگان که روی دست مردم در سطح شهر می‌چرخد، تعجب خواهید کرد.

علاوه بر این مراسم عجیب و منحصربه‌فرد، منظره‌های کوهستانی و زیبای این منطقه، بسیار دیدنی است و نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهید.

بازدید از بزرگ‌ترین معبد بودایی دنیا

مناره های مخروطی کوتاه در معبد بوروبودور اندونزی

معبد بوروبودور در جاوه مرکزی، بزرگ‌ترین معبد بودایی دنیا و از جاهای دیدنی اندونزی شناخته می‌شود. این معبد در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و تا سال ۲۰۰۷ جزو یکی از عجایب هفتگانه دنیا بود. این مجموعه متعلق به قرن هشتم و پر از جذابیت‌های فرهنگی و تاریخی است. بوروبودور یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در کل اندونزی محسوب می‌شود. هزاران تندیس در آن وجود دارد که مراحل مختلف زندگی بودا را به تصویر می‌کشد.

تماشای بزرگ‌ترین گل دنیا

بزرگترین گل دنیا با رنگ قرمز در اندونزی

اندونزی میزبان تعدادی از گونه‌های گیاهی کمیاب است؛ از جمله Rafflesia arnoldii که بزرگ‌ترین گل دنیا را دارد. این گونه گیاهی فقط دو زیستگاه دارد که یکی جزیره سوماترا و دیگری بورنئو است. این گیاه از گیاه میزبان خود تغذیه می‌کند و وزن آن به ۱۰ کیلوگرم هم می‌رسد. گل این گیاه بویی بسیار تند و زننده، مثل گوشت فاسد، دارد که باعث جذب حشرات می‌شود.

تماشای کشتی در گل

مزارع سرسبز برنج در بالی یکی از جاذبه‌های مهم و محبوب این منطقه است. جاذبه‌ی کمتر شناخته شده‌ای که در این منطقه وجود دارد، کُشتی در گِل در مزارع خالی برنج است. این هنر رزمی بومی برای آمادگی بدنی، از بین بردن استرس و... مفید است. می‌توانید برای شرکت در این ورزش ثبت نام کنید و تجربه‌ای جذاب داشته باشید.

غواصی در مثلث مرجانی

رغواصی در میان آب های آزاد و ماهی ها در  اندونزی

در شرق اندونزی یکی از بزرگ‌ترین مراکز تنوع زیستی دریایی یعنی مثلث مرجانی قرار دارد. این منطقه را با نام آمازون دریاها می‌شناسند. بیش از ۷۵ درصد از گونه‌های مرجان و بیش از دو هزار گونه ماهی در این محدوده پیدا می‌شود. برای علاقه‌مندان به ماجراجویی‌های اقیانوسی، اینجا بهترین مقصد است. روش‌های زیادی برای لذت بردن و تماشای تنوع زیستی این منطقه وجود دارد؛ از جمله غواصی، شنا و حتی اقامت در ریزورت‌های ساحلی.

شرکت در کارگاه‌های سنتی

اهالی اندونزی علاقه دارند تا مهارت‌ها و دانش خود را به گردشگران بیاموزند. در بسیاری از شهرهای این کشور، گردشگران می‌توانند هنرهای سنتی مثلا چاپ باتیک یا ساخت زیورآلات نقره را یاد بگیرند. همچنین، کلاس‌هایی برای آموزش آشپزی سنتی و ساخت سرامیک هم برگزار می‌شود. اگر دوست دارید این هنرهای سنتی اندونزی را یاد بگیرید، حتما در یکی از این کارگاه‌ها شرکت کنید. اگر شما نیز تجربه بازدید از کشور اندونزی را دارید، آن را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه