بهترین شهرهای شمال هند که حتما باید دید

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین شهرهای شمال هند که حتما باید دید

هند کشور رنگ‌ها، طعم‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. هر جایی از این کشور رنگ و بوی خاص خود را دارد. در شمال هند شهرهایی واقع شده‌اند که تاریخ و فرهنگی غنی دارند و در سفر به این خطه باید از آن‌ها بازدید کرد.

بقایای امپراتوری‌های باستانی، جهان‌شهرها، شهرهای مقدس و مذهبی، کوه‌های زیبا، دریاچه‌های خوش منظره و دره‌های سرسبز، همگی بخشی از چشم‌اندازهای وسیع و متنوع شمال هند است. اینجا هر چیزی برای همه وجود دارد؛ ??? ??? برای تمامی اعضای خانواده می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین جاهایی که در شمال هند باید از آن بازدید کنید را معرفی کنیم.

اگر شما هم قصد دارید برای دیدن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی هند عازم این کشور شوید، برای انتخاب ?????? ????? ? ????? ???، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

دهلی

دهلی

دهلی شهر منحصربه‌فردی تاریخی و جهان‌شهری است که هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی از آن دیدن کند. بناهای تاریخی شهر، باغ‌های زیبا، غذاهای خوشمزه، بازارهای شلوغ و پرجنب و جوش، هنر سرزنده، فرهنگ‌های متنوع و جو سرزنده همگی دهلی را به شهری پویا و شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر می‌توان به دروازه هند، قلعه سرخ، مسجد جامع، مقبره همایون، منار قطب، چاندی چوک، معبد نیلوفر آبی و باغ‌های لودی اشاره کرد. 

آگرا

آگرا

قطعا یکی از مشهورترین شهرهای شمال هند، آگرا است که به خاطر بناهای تاریخی‌اش شهرت دارد؛ این بناها یادآور دوران حکومت مغول‌ها است. آگرا رویای تحقق یافته علاقه‌مندان به معماری و تاریخ است؛ از تاج محل و قلعه قرن نوزدهمی آگرا گرفته تا شهر باستانی فاتح‌پور سیکری. 

واراناسی

واراناسی هند

واناراسی که قدمتش به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که از زمان شکل‌گیری تاکنون مسکونی است

واناراسی که قدمتش به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که از زمان شکل‌گیری تاکنون مسکونی است. این شهر به‌مدت چندین قرن مکانی مهم برای زائران هندو و کسانی بود که به‌دنبال فضایی معنوی از سراسر جهان عازم واراناسی می‌شدند.

مردم برای طلب آمرزش از لرد شیوا و رسیدن به آرامش درونی در کنار  آب مقدس رودخانه گنگ (که بخشی از مراسم باستانی تصفیه روح، جسم و ذهن است) به این شهر سفر می‌کنند. ۸۷ پله وجود دارد که به این رودخانه منتهی شده و مراسم غسل در آن انجام می‌شود؛ علاوه بر این، بیش از ۲ هزار معبد در واراناسی قرار دارد که اغلب به خدای شیوای هندو متعلق است. 

این شهر را بدون شرکت در مراسم Ganga aarti (که مراسم دعا و نیایش است که هر شب برگزار می‌شود) و لذت بردن از قایق‌سواری در رودخانه گنگ را از دست ندهید.

امریتسار (Amritsar)

امریتسار هند

امریتسار گنجینه‌ای تاریخ، فرهنگی و غذایی است. این شهر شما را با جاذبه‌های نفس‌گیرش مثل معبد طلایی، مرز Wagah (که در جاده اصلی بین هند و پاکستان قرار دارد) و Jallianwala Bagh (یک باغ و بنای یادبود کشتار دسته‌جمعی) جذب خود می‌کند. در سفر به این شهر حتما از غذاهای پنجابی، به‌خصوص غذای رایگان langar  در معبد طلایی نوش جان کنید.

گلمرگ، سونمرگ و سرینگر در کشمیر (Golmarg, Sonmarg and Srinagar, Keshmir)

کشمیر

در گلمرگ، سونمرگ و سرینگر جاذبه‌های زیادی وجود دارد که قطعا عاشقش می‌شوید

کشمیر با کوهستان‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های خوش‌منظره، دره‌های سرسبز، گل‌ها و زیبایی‌های طبیعی فراوان، جایی است دیدنی که هر گردشگری را هیبنوتیزم می‌کند.

در این ایالت می‌توانید در دریاچه دال قایق‌سواری کنید، در آب‌های رودخانه لیدر (Lidder river) کایاک‌سواری کنید، در دره‌های باشکوه بگردید، در تپه‌ها گشت‌وگذار کنید یا سوار اسب‌های کوچک شوید؛ در گلمرگ، سونمرگ و سرینگر جاذبه‌های زیادی وجود دارد که قطعا عاشقش می‌شوید. 

هاریدوار و ریشیکش (Haridwar and Rishikesh)

هلریدوار هند

در کوهپایه‌های هیمالیا و در امتداد رودخانه گنگ، دو شهر هاریدوار و ریشیکش قرار دارند که در فهرست میراث ملی هند به ثبت رسیده‌اند. هاریدوار با معابد متعدد و مراسم‌های مذهبی که دارد، یک مقصد مذهبی و معنوی محسوب می‌شود که زائران هندو را از سراسر جهان به‌سمت خود می‌خواند.

زمانی که به این شهر سفر می‌کنید، شرکت در مراسم Ganga aarti را از دست ندهید. در ۱۲ مایلی هریدوار، ریشیکش واقع شده است که مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به یوگا، مدیتیشن و ورزش‌های ماجراجویانه مثل بانجی جامپینگ، رفتینگ و زیپ لاین است.

دره پارواتی (Parvati Valley)

دره پارواتی هند

دره پارواتی بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان مشتاق است

دره پارواتی بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان مشتاق است. اینجا گردشگران می‌توانند روستاهای کاسول (Kasol)، مالانا (Malana ) و تش (Tosh) را که برای عکاسی فوق‌العاده هستند، کشف کنند و از زیبایی‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده و فعالیت‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند، مثل راهنوردی و پیک نیک کنار رودخانه لذت ببرند. دره پارواتی مقصدی ایدئال برای کسانی است که می‌خواهند از شلوغی زندگی شهری فرار کنند. 

مانالی (Manali)

مانالی هند

مانالی در ارتفاع ۲۰۵۰ متری در دره Beas قرار دارد و یکی از بهترین جاهای شمال هند برای اسکی در زمستان محسوب می‌شود. اگر تابستان‌ها، زمانی که دیگر از برف خبری نیست به مانالی بروید، می‌توانید سفری هیجان‌انگیز و ماجراجویانه‌ای را تجربه کنید؛ اینجا تفریحاتی مثل رفتینگ در رودخانه Beas، راهنوردی در گذرگاه Rohtang  و  Beas Kund، پارگلایدر، زوربینگ و گاوسواری در دره Solang را تجربه کنید.

اما اگر تفریحات هیجان‌انگیز و ماجراجویانه علاقه ندارید، می‌توانید از سایر جاهای دیدنی مانالی مثل معابد باستانی، صومعه‌های تبت، پناهگاه‌های حیات وحش و مراکز فرهنگی و هنری دیدن کنید. 

له- لاداخ (Leh-Ladakh)

 له- لاداخ

کوهستان هیمالیا در جنوب و کوه‌های کاراکورام (Karakoram) در شمال له- لاداخ قرار دارد؛ اینجا مقصدی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. له- لاداخ همچنین چند صومعه بودایی دارد که چشم‌اندازی زیبا بر کوه‌های پوشیده از برف و یخچال‌های یخی دارد. کسانی که در جست‌و‌جوی آرامش هستند، می‌توانند در معابد بمانند و در فضایی معنوی در کنج عزلت بنشینند. 

راجستان (Rajasthan)

راجستان هند

راجستان به معنی «سرزمین پادشاهان» است که به قلعه‌های باستانی، کاخ‌های باشکوه، عمارت‌های باعظمت، چشم‌اندازهای متنوع، هنر و فرهنگ سرزنده و آشپزی محلی‌اش می‌بالد

راجستان به معنی «سرزمین پادشاهان» است که با قلعه‌های باستانی، کاخ‌های باشکوه، عمارت‌های باعظمت، چشم‌اندازهای متنوع، هنر و فرهنگ سرزنده و آشپزی محلی، گردشگران و همچنین مردم محلی را عاشق خود کرده است.

اگرچه در سرزمین پادشاها جاهای دیدنی بسیاری برای کاوش و گشت‌وگذار وجود دارد، بهترین‌های آن‌ها شامل شهرهای امپراتوری جادپور، شهر صورتی جیپور، بیکانر و اودایپور، شهر طلایی Jaisalmer  و شهر مقدس آجمر (Ajmer) می‌شود. 

هند کشوری وسیع با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ و سنت متفاوت است و هر گوشه از آن، ویژگی‌های خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید و با جاذبه‌هایش آشنا شوید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی هند را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه