بر اساس شخصیت خود به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
بر اساس شخصیت خود به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

ترکیه مقصدی است که هر کسی با توجه به سلایق و علائق خود می‌تواند جایی را در آن پیدا کند که محو زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش شود. با توجه به شخصیت‌تان می‌توانید شهرهای مختلف ترکیه را برای سفر انتخاب کنید.

ترکیه کشوری با فرصت‌ها و جاذبه‌های متنوع و گسترده است؛ از گذراندن تمام روز در سواحل زیبا تا کوه‌پیمایی، گذراندن چندین روز برای تماشای تاریخ باشکوه این کشور تا خوردن برخی از بهترین غذاهای قابل تصور. اینجا برای هر کسی سرگرمی خاصی دارد که می‌تواند چندین روز شما را درگیر خود کند. 

هر کسی شخصیت خاص خود را دارد و لذت از سفر در هر فردی معنای متفاوتی می‌یابد؛ برخی با دیدن جاهای تاریخی به وجد می‌آیند، برخی با تماشای زیبایی‌های طبیعی؛ تعدادی برای ماجراجویی و تجربه‌های هیجان‌انگیز سفر می‌کنند، برخی نیز برای رسیدن به آرامش در یک کافه کوچک محلی در شهری دورافتاده. بر این اساس، باید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خودمان مقصد سفر را انتخاب کنیم. در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم که کدام شهر ترکیه می‌تواند برای کدام ویژگی‌های شخصیتی جذاب باشد.

دوستداران تاریخ؛ استانبول

استانبول

منبع عکس: وب‌سایت makemytrip

استانبول علاوه بر بناهای تاریخی مشهور، جاهای دیدنی تاریخی کمتر شناخته شده زیادی نیز دارد و این برای علاقه‌مندان به تاریخ، بسیار جذاب است

درست است که استانبول برای هر کسی با هر ویژگی شخصیتی چیزی برای ارائه دارد، اما در حقیقت این شهر برای کسانی که به تاریخ و بقایای باشکوه‌اش علاقه دارند، بهشتی بی‌نظیر است. چند روز را در محله سلطان احمد بگذرانید و نمادهای اصلی استانبول را از نزدیک ببینید، مثل مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی یا بازار بزرگ. برای اینکه به‌طور کامل با گذشته این سرزمین آشنا شوید، از موزه شگفت‌انگیز باستان‌شناسی استانبول بازدید کنید که شامل اشیایی از دوره قبل از اسلام تا سرامیک‌ها و کاشی‌های آناتولی و عثمانی و هر چیزی که در طول این دوران بر شهر گذشته است، می‌شود.

دوستداران تاریخ مطمئنا از اینکه بدانند استانبول علاوه بر این جاذبه‌های تاریخی مشهور، بناهای زیبای تاریخی کمترشناخته شده بسیاری نیز دارد، خوشحال خواهند شد. این مکان‌ها نیز به جذابیت‌ها جاهای تاریخی مشهور استانبول هستند. گذراندن یک روز برای گشت‌وگذار در محله تاریخی بالات، بازدید از جزایر شهر برای مشاهده عمارت‌های دوران عثمانی یا حتی تماشای کاخ بیلربیی (Beylerbeyi Palace) تنها بخشی از کارهایی است که عاشقان تاریخ می‌توانند در استانبول انجام دهند. 

دوستداران طبیعت؛ منطقه دریای سیاه

منطقه دریای سیاه ترکیه

منطقه دریای سیاه با چشم‌اندازهای زیبای سوئیس ثل کوهستان‌ها، روستاهای دامنه آلپ و مراتع پوشیده از گل‌های  وحشی مقایسه می‌شود. منطقه دریای سیاه ترکیه تعبیر رویای عاشقان طبیعت است که می‌خواهند از شهر دور شوند و به‌تنهایی در طبیعت زیبا پرسه بزنند. در رشته کوه‌های کاچکار کوه‌پیمایی کنید، زمانی را در پارک ملی زیبای کاراگول ساهارا (Karagöl-Sahara National Park) در آرتوین (Artvin) سپری کنید، به صومعه مشهور سوملا (Sumela) بروید یا اینکه اتاقی را در یکی از هتل‌های این منطقه رزرو کنید و از بالا، از تماشای طبیعت فوق‌العاده زیبا لذت ببرید.

دوستداران ساحل؛ فتحیه

سواحل فتحیه. ترکیه

دره پروانه‌های فتحیه بهشتی است که بین دو کوه از نظر پنهان شده و هزاران پروانه زیبا در آن خانه کرده‌اند

ترکیه خطوط ساحلی گسترده‌ای دارد و این بدین معنا است که در تابستان می‌توانید به سواحل این کشور بروید و گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. با این حال سواحل و خورهای ناشناخته فتحیه می‌تواند همان جایی باشد که همگی آرزو داریم در وسط تابستان داغ به آنجا برویم.

زمانی را در دره پروانه‌های فتحیه که ساحلی بکر است و بین دو کوه مرتفع پنهان شده و هزاران پروانه در آن خانه کرده‌اند، بگذرانید و این‌گونه پی می‌برید که چرا فتحیه جای خاص و فوق‌العاده‌ای است. یکی دیگر از جاهایی که در فتحیه حتما باید ببینید، تالاب اولودنیز (Ölüdeniz Lagoon) است، جایی که می‌توانید زمان زیادی را در کنار آب‌های فیروزه‌ای آن سپری کنید. 

شکموها؛ غازی عینتاپ

غذاهای ترکی

در غازی عینتاپ، پایتخت پسته ترکیه، کباب به‌عنوان وعده صبحانه سرو می‌شود

وقتی صحبت از غذای اصیل ترکی به میان می‌آید، استانبول اولین چیزی است که ممکن است به ذهن‌مان برسد، اما پایتخت پسته این کشور نیز یکی از بهترین جاها برای چشیدن طعم شگفت‌انگیز غذاهای ترکی است. شما می‌توانید بهترین باقلوای عمرتان را در غازی عینتاپ نوش جان کنید که با پسته‌ای که محصول همین شهر است، پر شده و طعم نابی به آن بخشیده است.

البته موضوعی که نباید فراموش کرد، این است که کباب‌های غازی عینتاپ نیز بسیار شهرت دارد که مردم محلی اغلب آن را در صبحانه سرو می‌کنند. پس حتما در سفر به این منطقه خوردن کباب را نیز در فهرست برنامه غذایی‌تان قرار دهید. 

البته ترکیه جاذبه گردشگری کم ندارد و هر گوشه آن می‌تواند مقصد سفر شما باشد؛ اگر به مولانا علاقه دارید، به قونیه بروید؛ اگر عاشق خوش‌گذرانی در کنار سواحل زیبا هستید، به آنتالیا سفر کنید؛ طبیعت و تاریخ ازمیر شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ ترابزون یکی از مقاصد عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت است. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی ترکیه را در کجارو مشاهده کرده و به اطلاعات کاملی از جمله موقعیت جغرافیایی، عکس‌ها و امکانات آن‌ها دسترسی داشته باشید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه