نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند را بشناسید

تایلند سرزمین معبدهای زیبا و جاذبه‌های طبیعی متنوع است. در ادامه با نمادین‌ترین جاذبه‌های تایلند آشنا می‌شوید.

تایلند جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. بعضی از آنها به قدری مشهور هستند که تایلند و تاریخ و فرهنگ این کشور را با این جاذبه‌ها می‌شناسیم. آثار معماری تاریخی و مدرن، شگفتی‌های طبیعی و مناظر فوق‌العاده تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های کشور زیبای تایلند است.

اگر برای سفر به تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور تایلند را جست‌وجو کنید. تور تایلند فرصتی مناسب برای سفر به سرزمین لبخند و بازدید از نمادین‌ترین جاذبه‌های این کشور است.

در ادامه چند مورد از این جاذبه‌های مشهور و نمادین را معرفی می‌کنیم که در طول سفرتان می‌توانید برای دیدن آنها وقت بگذارید.

کاخ بزرگ  و معبد Wat Phra Kaew

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

این دو جاذبه در یک مجوعه تاریخی بزرگ قرار دارند و مهم‌ترین جاذبه‌های پایتخت تایلند هستند. هیچ گردشگری تایلند را بدون سر زدن به این دو جاذبه، ترک نمی‌کند. معماری فوق‌العاده و جزییات شگفت‌انگیز این مجموعه، فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی است تا عظمت و شکوه این کاخ و معبد را از زاویه دید خود ثبت کنند. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ هستید، بازدید از این مجموعه را از دست ندهید.

معبد Wat Arun

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

این معبد یکی از منحصربه‌فردترین معابد بانکوک است. این معبد را که در کنار رود قرار گرفته با نام معبد سپیده‌دم هم می‌شناسند. پاگوداهای رنگارنگ و گنبدهای زیبا بر جذابیت این مجموعه افزوده‌اند. برای اینکه چشم‌انداز زیبایی از معبد را تماشا کنید، می‌توانید از این معبد بالا بروید. در اطراف پاگوداها، تندیس‌هایی از شخصیت‌های مذهبی وجود دارد.

معبد Wat Prathat Doi Suthep

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

این معبد یکی از مهم‌ترین معابد چیانگ مای است. یک پاگودای طلایی و درخشان دارد که با عمارت‌ها و سازه‌های زیبا احاطه شده است.

این پاگودا میزبان تندیسی از بودا است. برای رسیدن به این معبد که بالای تپه قرار دارد، گردشگران باید از حدود ۳۰۰ پله بالا بروند.

در اطراف پله‌ها و محوطه معبد، تندیس‌های زیبا و جذابی قرار دارد. تراس این مجموعه پر از گل و درخت و تندیس است و تراس داخلی آن پاگودا و تندیس بودا در شکل‌های مختلف دارد.

معبد Wat Rong Khun

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

معبد Wat Rong Khun یک معبد نسبتا جدید است ولی در همین مدت کوتاه توانسته نام خود را در بین دیدنی‌ترین معابد تایلند ثبت کند. این معبد در چیانگ رای قرار دارد و آن را با نام معبد سپید نیز می‌شناسند. به خاطر طراحی بی‌نظیر و نمای سفیدرنگ و زیبا که شبیه به داستان‌های پریان است، این معبد در بین گردشگران بسیار محبوب است. نه تنها سازه خود معبد بلکه مسیر منتهی به آن نیز دارای تندیس‌ها و طراحی جذابی است که باید از نزدیک ببینید.

پل رودخانه Kwai

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

این پل نمادی از آسیب‌هایی است که تایلند در زمان جنگ دیده است. پل رودخانه کوای بخشی از خط آهن تایلند برمه است که با نام خط آهن مرگ هم مشهور است. این خط آهن بخشی از برنامه‌های ژاپن برای متصل کردن کشورهای اطراف با خط آهن بود. این خط آهن توسط کارگرانی که به زور به کار گرفته شده بودند ساخته شده است و بسیاری از آنها جان خود را در ساخت این پل و خط آهن از دست داده‌اند.

برج استیت

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

این برج یکی از بلندترین ساختمان‌ها در تایلند است. به خاطر به نمایش درآمدن در فیلم The Hangover قسمت دوم، در بین مردم دنیا معرفی شده است. بخشی از این فیلم در بالای این برج ضبط شده است. بازدید از این برج و خوردن نوشیدنی در یکی از بلندترین کافه‌های دنیا، یکی از آرزوهای گردشگران تایلند است.

جزیره Ko Ta Pu

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

شاید اسم این جاذبه را نشنیده باشید ولی حتما تصاویر نمادین آن را قبلا دیده‌اید. این فرم کارستی دیدنی در خلیج Phang Nga قرار دارد و ظاهری شبیه به گنبد دارد. آب‌های درخشان و چشم انداز سرسبز قله‌های صخره‌ای در پس‌زمینه این منطقه، یکی از دیدنی‌ترین مناظری است که ممکن است در تایلند ببینید.

ساحل Maya Bay

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

این ساحل یکی از مشهورترین سواحل تایلند و بخشی از جزایر فی فی کرابی است. این ساحل به خاطر اینکه در فیلم «ساحل» به نمایش درآمده، در سراسر دنیا به شهرت رسیده است. در طول سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه سفر می‌کنند. سواحل شنی، قایق‌سواری، کارست‌های سنگ آهکی و چشم‌انداز جنگلی، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این ساحل معروف است.

آبشار Haew Suwat

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

آبشار Haew Suwat یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعی تایلند است که در فیلم ساحل به نمایش درآمده است. این آبشار در پارک ملی Khao Yai قرار دارد. این پارک پربازدیدترین پارک ملی در این کشور است. این آبشار بزرگ از ارتفاع ۲۰ متری صخره‌ها به پایین می‌ریزد و در استخری طبیعی جمع می‌شود. اطراف آن را جنگل‌های زیبا و پوشش گیاهی و جانوری خاص و دیدنی منطقه احاطه کرده است.

بازار شناور Damnoen Saduak

نمادین‌ ترین جاذبه های تایلند

یکی از مشهورترین بازارهای شناور تایلند، بازار Damnoen Saduak است. این بازار در خارج از بانکوک در استان راتچابوری قرار دارد. اگر دوست دارید نوع جدیدی از خرید و گشت و گذار در بازار را تجربه کنید، حتما به این بازار شناور سر بزنید. در این بازار متوجه می‌شوید که اهالی بومی تایلند به طور سنتی چطور در شهرهای نزدیک رود و ساحل زندگی می‌کنند.

غذا، لباس، سوغات، میوه و سبزی و... از جمله محصولاتی است که می‌توانید در این بازار تهیه کنید.

عکس کاور: croda.com

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه