بهترین رستوران های گیاهی تهران | لیست رستورانهای وگان + منو و آدرس

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری سه شنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین رستوران های گیاهی تهران | لیست رستورانهای وگان + منو و آدرس

بهترین رستوران های گیاهی در تهران، مکانی عالی برای گیاهخواران و دوستداران غذاهای خوش‌مزه و لذیذ گیاهی هستند.

گیاهخواری نوعی رژیم غذایی محسوب می‌شود که امروزه بر شمار افراد و طرفداران آن افزوده می‌شود. طرفداران این نوع رژیم غذایی از خوردن غذاهایی که با گوشت حیوانات تهیه می‌شود و حتی فرآورده‌هایی حیوانی مانند تخم‌مرغ و عسل نیز پرهیز می‌کنند و به‌دنبال غذاهای گیاهی هستند. خوشبختانه گیاهخواران می‌توانند برای میل کردن غذاهای گیاهی خوش‌طعم و لذیذ به رستوران‌ های گیاهی تهران مراجعه کنند. رستوران آناندا، زمین، پیور، وگشیم و مهر میترا از جمله بهترین رستوران های تهران به شمار می‌روند. 

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین رستوران های گیاهی تهران بپردازیم. اگر گیاه‌خوار هستید، در این رستوران‌گردی همراه کجارو باشید.

بهترین رستوران های گیاهی تهران:

رستوران زمین

  • وب‌سایت: www.zaminvegan.ir
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب
  • شماره تلفن: ۸۸۵۸۰۵۵۵-۰۲۱
  • آدرس: شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، شهرک پردیسان (مشاهده روی نقشه)

رستوران زمین

منبع عکس: سایت رستوران زمین

«زمین» یکی از بهترین رستوران ‌های گیاهی تهران محسوب می‌شود. این کافه رستوران در شهرک غرب قرار دارد و یکی از اولین رستوران‌های گیاهی‌ پایتخت به حساب می‌آید. منوی غذایی رستوران زمین شامل پاستا، پیتزاها، پیش‌غذا، دسرها، سالادها، ساندویچ‌ها و برگرها، غذاهای ویژه و کباب‌های مخصوص زمین است و همچون دیگر کافه های تهران نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید غذاهایی چون چلو چنجه گیاهی، سینی رهایی زمین، سوشی و دیزی گیاهی میل کنید و آنلاین سفارش دهید.

زمین علاوه بر رستوران و کافه، یک فروشگاه گیاهی نیز است که در آن انواع ادویه‌ها، دال‌ها، آردها، دمنوش‌های گیاهی، مواد لازم برای شیرینی پزی، محصولات طبیعی مانند عود، روغن زیتون، عسل، پنیر توفو، سویا، انواع شیرینی‌های خشک و تر بدون تخم‌مرغ، جایگزین‌های گوشت مثل مامسان، کباب چنجه و غذاهای سریع مانند سوسیس و کالباس، برگر و کتلت گیاهی و خورش‌ها، ساندویچ‌ها، انواع غذاهای خوش‌مزه آماده و انواع سس‌ها و چاشنی‌ها به فروش می‌رسد‌.

رستوران آناندا

  • وب‌سایت: www.anandaveg.com
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰:۳۰ شب
  • شماره تلفن: ۲۲۵۵۶۷۶۷ و ۲۲۷۷۲۸۱۷-۰۲۱
  • آدرس: پاسداران، بهستان دهم، اختياريه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸ (مشاهده روی نقشه)

رستوران آناندا

منبع عکس: سایت رستوران آناندا

«آناندا» یکی دیگر از رستوران‌ های گیاهی تهران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است. این کافه رستوران با منوی متنوع از غذاهای خوش‌مزه و لذیذ گیاهی ایرانی و فرنگی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. علاوه بر آن هرروز یک پلو، خورشت، سوپ، سالاد، دسر و نوشیدنی به غیر از غذاهای ثابت ارائه می‌دهد.

در رستوران آناندا می‌توانید غذاهایی چون چلو کباب گیاهی، دلمه، کوفته برنجی، چلو خورش، لازانیا و پاستا را به‌صورت حضوری و در محیط دلنشین آن نوش جان کنید یا آنلاین سفارش دهید.

رستوران پیور

  • وب‌سایت: www.pureveg.ir
  • شماره تلفن: ۸۸۶۰۳۹۹۰-۰۲۱
  • آدرس: شیخ بهایی، برج‌های آ.اس.پ، واحد ۳۵ (مشاهده روی نقشه)

رستوران پیور

منبع عکس: اینستاگرام رستوران پیور

پیور یکی از ۱۰ رستوران برتر تهران به شمار می‌رود

رستوران گیاهی پیور از سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرده است. این رستوران تاکنون مفتخر به دریافت گواهی پنج ستاره Happy Cow و تندیس طلایی از کنفرانس بین‌المللی طعم و مزه شده است و از نظر کارشناسان مجله اینترنتی TOPTENTEHRAN در لیست ۱۰ رستوران برتر تهران قرار دارد.

در رستوران پیور انواع غذاهای گیاهی برای افراد گیاه‌خوار، وگان، خام گیاه‌خوار و... طبخ می‌شود. این رستوران همچنین دارای کافه و فروشگاه محصولات گیاهی است که در کنار نوش جان کردن یک وعده غذای خوش‌مزه می‌توانید از آن خرید کنید یا آنلاین سفارش دهید.

رستوران مهر میترا

  • وب‌سایت: www.mehremitra.com
  • آدرس شعبه حضوری: لواسان، ابتداى بلوار باستى، پلاک سه (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه بیرون بر: نیاوران، جماران، خيابان سبزى، پلاک ۱۶

رستوران مهر میترا

منبع عکس: اینستاگرام رستوران مهر میترا

رستوران کافه گیاهی مهر میترا با دو شعبه حضوری و بیرون در لواسان و نیاوران یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های گیاهی در تهران به حساب می‌آید. این رستوران با طراحی زیبا و دلنشین و با انواع غذای گیاهی در دو سالن از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و روزهای جمعه نیز منوی صبحانه ارائه می‌دهد.

وگشیم (گریلند سابق)

  • ساعت کاری: همه‌روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
  • شماره تلفن: ۸٨۵۶١٠٠۸-۰۲۱
  • آدرس: سعادت‌آباد، بلوار دريا، مطهری شمالی، ارغوان (عباسی اناری) شرقى، پلاک ٣۲ (مشاهده روی نقشه)

رستوران وگشیم

منبع عکس: اینستاگرام رستوران وگشیم

وگشیم اولین فست‌فود گیاهی تهران است

رستوران گیاهی وگشیم که قبلا گریلند نام داشت، اولین فست‌فود وگان در تهران محسوب می‌شود که در آن می‌توانید طعم لذیذ فست‌فودهای گیاهی را امتحان کنید. منوی این رستوران شامل انواع پیتزا، ساندویچ و ورگر، اسنک، لازانیا، پاستا و سالاد است.

رستوران خوشبین

  • ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۱۶ عصر
  • شماره تلفن: ۳۳۹۰۲۱۹۴-۰۲۱
  • آدرس: سعدی شمالی، پایین‌تر از چهارراه سید علی، پلاک ۵۱۰ (مشاهده روی نقشه)

رستوران خوشبین

منبع عکس: اینستاگرام رستوران خوشبین

رستوران گیلکی خوشبین که به رستوران حسن رشتی نیز معروف است، در خیابان سعدی واقع است. در این رستوران می‌توانید طعم بی‌نظیر غذاهای متنوع و خوش‌مزه گیلان از میرزا قاسمی و کباب ترش گرفته تا ترشی‌تره و باقالی قاتوق را در قلب پایتخت امتحان کنید. گیاهخوارن عزیز نیز می‌توانند با چشیدن طعم غذاهای گیاهی خطه شمال، غذاهای باب میلشان را نوش جان کنند.

رستوران تیلیت

  • ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا پنج عصر
  • آدرس: سعدی شمالی، روبه‌روی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴ (مشاهده روی نقشه)

رستوران تیلیت

منبع عکس: اینستاگرام رستوران تیلیت

رستوران تیلیت دیزی گیاهی دارد

رستوران تیلیت یکی از بهترین دیزی سراهای تهران است که در آن انواع دیزی مثل دیزی سماق، دیزی قجری، دیزی مغز و زبان، دیزی کره‌ای، دیزی سیر، دیزی کشک و دیزی زیره پیدا می‌شود. در این رستوران علاوه بر دیزی‌های پر چرب و لذیذ برای گیاه‌خوارن نیز دیزی مخصوص در نظر گرفته است و با پخت دیزی گیاهی با سویا از آن‌ها پذیرایی می‌کند. برای نوش جان کردن این دیزی باید یک روز قبل سفارش دهید.

بامیکا

  • وب‌سایت: shop.bamika.ir
  • شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، ضلع جنوب غربی میدان کتاب، پلاک دو
  • شعبه قیطریه: قیطریه، رو‌به‌روی پارک قیطریه پلاک ۱۰۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پاسداران: پاسداران، بهستان دهم، ضلع جنوب غربی چهارراه نیلوفر پلاک ۲۰ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه زعفرانیه: زعفرانیه، خیابان ثارالله، بلوار بهزادی، جنب داروخانه دکتر شهبازی پلاک ۹ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه آرژانتین: آرژانتین، خیابان احمد قصیر، انتهای خیابان پانزدهم (احمدیان)، پلاک ۲۶ 
  • شعبه ظفر: بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، نبش خیابان تخارستان، پلاک ۲۰۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه جردن: جردن، بین تور و گلشهر پلاک ۱۷۱

بامیکا

منبع عکس: اینستاگرام  بامیکا

«بامیکا» اولین تازه فروشی ایران است که از سال ۱۳۹۱ محصولات خود را در چندین فروشگاه در نقاط مختلف شهر تهران عرضه می‌کند. غذاهای ایرانی و فرنگی، ساندویچ، سالاد، آب‌میوه و دمنوش، میوه و سبزیجات از جمله محصولات بامیکا هستند.‌

گیاه‌خواری چیست؟

غذای گیاهی

منبع عکس: سایت رستوران آناندا

گیاه‌خواری نوعی رژیمی غذایی است که طرفداران آن از مصرف گوشت و محصولات جانبی ناشی از کشتار حیوانات خودداری می‌کنند. گیاه‌خوران دلایل متعددی مانند سلامتی، مسائل زیست‌محیطی و عقاید مذهبی برای داشتن این سبک غذایی دارند. این نوع رژیم غذایی فواید و خطرات خاص خود را دارد. برای مثال کاهش کلسترول، کاهش فشار خون بالا، کاهش خطر بیماری‌های قلبی از فواید گیاه‌خواری و کمبود برخی مواد غذایی مانند ویتامین ب ۱۲، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا سه، از مشکلات گیاه‌خواری است.

هفت نوع رژیم گیاه‌خواری وجود دارد

گیاه‌خواری انواع مختلفی دارد و هفت نوع پسکاتارین، پولوتارین، لاکتو-اوو وجترین، اوو وجترین، لاکتو وجترین، خام گیاه‌خواری و ویگن یا وگان را شامل می‌شود. هر یک از انواع گیاه‌خواری تفاوت‌هایی با هم دارند. پسکاتارین‌ها شبه گیاه‌خوار هستند و گوشت قرمز، سفید و پرندگان مصرف نمی‌کنند، اما ماهی و غذاهای دریایی می‌خورند. پولوتارین‌ها از خوردن گوشت قرمز، ماهی و غذای دریایی خودداری می‌کنند، ولی گوشت مرغ، بوقلمون، تخم‌مرغ و لبنیات استفاده می‌کنند.

رژیم گیاهی لاکتو-اوو وجترین، رایج‌ترین نوع گیاه‌خواری است. افراد این گروه هیچ نوع گوشتی مصرف نمی‌‌کنند، اما از تخم‌مرغ و محصولات لبنی در وعده‌های غذایی‌ خود استفاده می‌کنند. گروه اوو وجترین نیز هیچ نوع گوشتی مصرف نمی‌کنند، اما تخم‌مرغ را مصرف می‌کنند. در رژیم لاکتو وجترین شیر و سایر محصولات لبنی وجود دارد.

افراد خام گیاه‌خوار گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ نمی‌خورند و انواع میوه، سبزی یا سالاد، آجیل و خشکبار مانند مغز گردو و پسته، انواع جوانه‌ها مثل جوانه ماش، نخود و گندم و مواد قندی مانند عسل، کشمش خرما، انجیر و شکر قهوه‌ای به‌صورت خام و طبیعی مصرف می‌کنند. عده‌ای دیگر که وگان‌ نام دارند هیچ‌گونه فرآورده‌ حیوانی را استفاده و مصرف نمی‌کنند.

عکس کاور: منبع عکس: سایت رستوران آناندا

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های گیاهی تهران کدامند؟

زمین، آناندا، پیور، مهر میترا، وگشیم

اولین فست‌فود گیاهی تهران کجاست؟

وگشیم

کدام رستوران دیزی گیاهی دارد؟

رستوران تیلیت

گیاه‌خواری چیست؟

گیاه‌خواری نوعی رژیمی غذایی است که طرفداران آن از مصرف گوشت و محصولات جانبی ناشی از کشتار حیوانات خودداری می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه