زیباترین سواحل جمهوری آذربایجان را بشناسید

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
زیباترین سواحل جمهوری آذربایجان را بشناسید

کشور جمهوری آذربایجان به لطف قرارگیری در سواحل دریای خزر، سواحل زیبا و طبیعت دل‌انگیزی دارد که در سفر به این کشور نباید نادیده گرفته شوند. با زیباترین سواحل جمهوری آذربایجان آشنا شوید.

صدها کیلومتر از خط ساحلی دریای خزر، از داغستان در شمال، تا جنوب جمهوری آذربایجان در ایران، متعلق به «سرزمین آتش» است؛ اما آلودگی نفتی سبب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی در برخی از سواحل زیبای این کشور شده است. تور باکو برای بسیاری از گردشگران به معنی بازدید از بناهای تاریخی و شاید مناطق کوهستانی اطراف این شهر باشد. وقتی حرف از سفرهای تابستانه و تفریحات آبی و ساحل به میان می‌آید، شاید کمتر کسی اسم جمهوری آذربایجان به ذهنش خطور کند؛ اما اینجا می‌توانید سواحلی پیدا کنید که با زیبایی خود شما را شگفت‌زده خواهند کرد و می‌توانید در این طبیعت زیبا به آرامش برسید. در ادامه می‌خواهیم زیباترین تفرجگاه‌های ساحلی جمهوری آذربایجان را به شما معرفی کنیم تا این بخش از طبیعت را نیز در برنامه سفر خود به جمهوری آذربایجان قرار دهید.

برای برنامه‌ریزی سفرتان به آذربایجان می‌توانید لیست کاملی از انواع تورهای متنوع باکو و آذربایجان را در کجارو ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و تور آذربایجان به‌صرفه را از آژانس‌های همکار کجارو خریداری کنید.

ساحل بیلگاه (Bilgah Beach)

ساحل بیلگاه جمهوری آذربایجان

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

بهترین و زیباترین سواحل جمهوری آذربایجان در باکو قرار ندارد. دلیل این امر آلودگی نفتی سواحل این شهر است. بیلگاه ساحلی ماسه‌ای به طول یک کیلومتر در شبه جزیره آبشرون در شمال شرق این کشور است. این ساحل شاید به زیبایی بهشت‌های گرمسیری تایلند و مالدیو نباشد؛ اما بیلگاه یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه‌های ساحلی جمهوری آذربایجان است.

بازدیدکنندگان می‌توانند بدون پرداخت هزینه در ساحل ماسه‌ای قدم بزنند و استراحت کنند؛ اما برای استفاده از صندلی‌ها و امکاناتی در ساحل تعبیه شده، باید پول پرداخت کنند.

ساحل بیلگاه در فاصله حدودا ۴۰ کیلومتری باکو قرار دارد و به همین دلیل رسیدن به اینجا بدون وجود خودروی شخصی کمی دشوار است. 

ساحل شیخوف (Shikhov Beach)

ساحل شیخوف باکو

منبع عکس: وب‌سایت itinari

هر کسی که به باکو سفر می‌کند، ماشین کرایه نمی‌کند یا راننده شخصی ندارد. خوشبختانه ساحل شیخوف، از مرکز شهر باکو فقط ۱۵ دقیقه با اتوبوس فاصله دارد، به‌راحتی در دسترس است و از سواحل تمیز جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود. این مجموعه برای مهمانان خود امکاناتی از جمله چتر، صندلی و دسترسی به استخرهای شنا و بخش‌های مختلف تفریحی را فراهم کرده است. 

ساحل آمبوران (Amburan Beach)

ساحل آمبوران جمهوری آذربایجان

منبع عکس: وب‌سایت itinari

در آمبوران می‌توانید تجهیزات ورزش‌های آبی مثل قایق‌های کایاک و جت اسکی کرایه کنید

اگر قصد سفر به باکو را دارید و می‌خواهید در ساحل نیز استراحت کنید، بهترین توصیه ما رفتن به ساحل آمبوران در نزدیکی بیلگاه است. ساحلی با ماسه‌های نارنجی، صندلی‌ها و تخت‌های ساحلی در زیر چتر در امتداد دریای خزر، صحنه‌ای است که شما در این مکان با آن مواجه خواهید شد.

این مجموعه چندین استخر شنا، کافه، بار، رستوران و همچنین باغ زمستانی دارد. در این تفرجگاه می‌توانید تجهیزات ورزش‌های آبی مثل قایق‌های کایاک و جت اسکی کرایه کنید. 

سواحل شبه جزیره آبشرون

شبه جزیره آبشرون در شمال و شرق باکو گسترده شده است

شبه جزیره آبشرون در شمال و شرق باکو گسترده شده است؛ جزیره پیراللهی نیز در سمت شرقی این شهر قرار دارد. اگر در خط ساحلی این منطقه به گشت و گذار بپردازید، چند ساحل می‌بینید که برخی نسبت به بقیه بهتر و زیباتر است؛ چند تفرجگاه، هتل و باشگاه ساحلی نیز در این شبه جزیره وجود دارد. از مشهورترین این سواحل می‌توان به مایاک (Mayak)، Northern Gress و بوزونا (Buzovna) اشاره کرد. این منطقه زیرساخت‌های عالی با چند بار و رستوران دارد و اگر برنامه سفر یک هفته‌ای به جمهوری آذربایجان دارید، ارزشش را دارد که به شبه جزیره آبشرون بروید و از این مناظر زیبایی طبیعی و تفریحات آن لذت ببرید. 

پیرشاغی (Pirsagi)

پیرشاغی جمهوری آذربایجان

منبع عکس: وب‌سایت youtube

در شمال شبه جزیره آبشرون شهر باستانی پیرشاغی قرار دارد؛ در امتداد این شهر سواحل شن‌های طلایی و تفرجگاه‌های ساحلی واقع شده است. در سواحل عمومی قدمی بزنید و در کنار آب تمیز استراحت کنید و به صدای دل‌انگیز امواج دریا گوش فرا دهید. یا اینکه می‌توانید به سواحل خصوصی بروید و در کنار دسترسی به سایر امکانات آن‌ها، تجربه لوکس‌تری داشته باشید. افراد ثروتمند باکو در امتداد این خط ساحلی ویلا دارند و تابستان‌ها برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های دریا به این منطقه می‌آیند. 

نابران (Nabran)

نابران جمهوری آذربایجان

منبع عکس: وب‌سایت http://ulduztourism.az

نابران در فاصله چند کیلومتری مرز داغستان، در شمال این کشور قرار دارد و برخی از تمیزترین سواحل جمهوری آذربایجان اینجا واقع شده است

اگر دوست دارید با ساحلی نسبتا خلوت در جمهوری آذربایجان روبرو شوید، به نابران بروید. نابران در فاصله چند کیلومتری مرز داغستان، در شمال این کشور واقع شده است و می‌توانید برخی از تمیزترین آب‌ها و سواحل جمهوری آذربایجان را در این منطقه پیدا کنید. تفرجگاه ساحلی گردشگران داخلی را از سراسر این کشور به خود جذب می‌کند که برای لذت بردن از امکانات نابران، استراحت و تماشای جنگل‌های این منطقه عازم شمال کشور می‌شوند.

در نابران از هتل‌ها و تفرجگاه‌های لوکس ۵ ستاره گرفته تا خطوط ساحلی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. اکثر این مکان‌ها استخرهای شنا و چندین باغ دارند. قوبای تاریخی در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق نابران واقع شده و می‌توانید در یک سفر چند روزه از هر دوی این مقاصد شگفت‌انگیز دیدن کنید. 

لنکران (Lankaran)

لانکاران جمهوری آذربایجان

منبع عکس: وب‌سایت bakuluxtravel

لنکران به خاطر چای و لیمویش شهرت دارد

برای رفتن به شهر لنکران از باکو، حدودا ۴ ساعت باید در راه باشید. این شهر یکی از نقاطی است که تفرجگاه‌های زیادی دارد و گرداشگران داخلی و خارجی برای تعطیلات عازم لنکران می‌شوند. گردشگران به هتل‌ها و تفرجگاه‌های لنکران به راحتی دسترسی دارند. این شهر به خاطر لیمو و چایش شهرت دارد.

اگر به ساحل و دریا علاقه دارید، می‌توانید از قدم زدن در خطوط ساحلی لنکران لذت ببرید. البته آب این شهر برای شنا مناسب نیست. اگر دوست دارید تجربه‌ای سورئال و عجیبی در این منطقه داشته باشید، به سمت جنوب لنکران بروید تا به یانار بولاغ برسید؛ یانار بولاغ به معنی چشمه‌ آتشین است. اینجا جایی است که می‌توانید آب و آتش را در یک جا ببینید؛ صحنه‌ای شگفت‌انگیز که تحسین شما را وا می‌دارد. 

جمهوری آذربایجان علاوه بر این سواحل زیبا، شگفتی‌های طبیعی زیاد دیگری نیز دارد که می‌تواند هر علاقه‌مند به طبیعت را برای سفر به این کشور مشتاق کند. شما می‌توانید فهرست کاملی از زیبایی‌های طبیعی و جاهای دیدنی جمهوری آذربایجان را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه