بر اساس شخصیت خود به کدام شهر گرجستان سفر کنیم؟

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
بر اساس شخصیت خود به کدام شهر گرجستان سفر کنیم؟

گرجستان کشوری پهناور با جاذبه‌های گردشگری مختلف است که هر گردشگری با هر سلیقه‌ای می‌توان از سفر به گرجستان لذت ببرد. هر کسی با توجه به شخصیت خود می‌تواند به شهرهای خاصی از گرجستان سفر کند. 

گرجستان کشوری متنوع است، جایی که شما می‌توانید هر چیزی که فکرش را می‌کنید، بیابید. علاقه‌مندان به طبیعت، شکموها یا افراد رمانتیک قطعا جایی در این کشور خواهند یافت که از سفر براساس علائق‌شان لذت ببرند. شخصیت هر فرد بر تعریف او از سفر خوب تاثیر می‌گذارد. برخی برای دیدن آثار تاریخی سفر می‌کنند، بعضی‌ها دوست دارند غرق طبیعت بکر شوند، افرادی هم دوست دارند برای چشیدن طعم غذاهای جدید سفر کنند؛ تور گرجستان برای هر فردی می‌تواند لذت‌های متفاوتی به ارمغان بیاورد. علاقه‌مندان به تاریخ، طبیعت، غذا، فرهنگ و... می‌توانند با سفر به شهرهای مختلف این کشور، تجربه‌ای منحصربه‌فرد کسب کنند. در ادامه می‌خواهیم ویژگی شهرهای مختلف گرجستان را برشمریم و شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و علائق خود، تشخیص دهید که سفر به کدام یک از این شهرها می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

برای انتخاب انواع تور ارزان گرجستان، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

علاقه‌مندان به فرهنگ؛ تفلیس

تفلیس

بناهای مدرن و قدیمی به خوبی در این شهر با یکدیگر ترکیب شده‌اند و مناظری زیبا خلق کرده‌اند

تفلیس نیز مانند خود کشور، شهری با تنوع گسترده است و شما می‌تواند در هر گوشه آن، جاهای تاریخی و فرهنگی زیادی پیدا کنید؛ همین امر تور تفلیس را در میان پرفروش‌ترین تورهای خارجی آژانس‌های مسافرتی ایران قرار داده است.

بناهای مدرن و قدیمی به خوبی در این شهر با یکدیگر ترکیب شده‌اند و مناظری زیبا خلق کرده‌اند. در شهر قدیمی تاریخی قدم بزنید، به حمام‌های گوگرد بزوید، از موزه‌ها بازدید کنید، طعم غذاهای محلی را بچشید یا معماری زیبای شهر را تحسین کنید. 

برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوهپیمایی؛ سوانتی و توشتی

گرجستان

گرجستان شبیه «بهشتی روی زمین» برای عاشقان رهنوردی و کوهپیمایی است. در این کشور گزینه‌های زیادی برای انتخاب در این زمینه وجود دارد و این کار را برای انتخاب گردشگران، دشوار کرده است. اگر در این حرفه آماتور باشید یا حرفه‌ای، حتما جای مناسب نیازهای خود را خواهید یافت.

با این حال بهترین مسیرهای رهنوردی با چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده زیبا در مناطق سوانتی و توشتی وجود دارد. این مناطق، یکی از خلوت‌ترین و آرام‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود که توسط چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای پانورامیکی از کوهستان‌ها و برج‌های دفاعی قرون وسطایی احاطه شده‌اند.

علاقه‌مندان به ساحل؛ باتومی

باتومی

غرب گرجستان در سواحل دریای سیاه واقع شده است و تفرجگاه‌های ساحلی زیادی در این کشور وجود دارد. با این حال باتومی محبوب‌ترین مقصد هم برای مردم محلی و گردشگران خارجی است؛ دلیلش هم این است که باتومی پیشرفته‌ترین شهری است که در ساحل دریای سیاه در گرجستان قرار دارد و شما می‌توانید از تفریحات و فعالیت‌های سرگرم‌کننده متنوع آن لذت ببرید. نام باتومی برای گردشگران ایرانی نیز شناخته شده است و تور تفلیس - باتومی یکی از گزینه‌های هموطنان‌مان در انتخاب مقاصد سفر خارجی محسوب می‌شود. 

افراد رمانتیک؛ سیگناگی

سیگناگی گرجستان

منبع عکس: وب‌سایت itinari

مردم گرجستان سیگناگی را با عنوان «شهر عشق» می‌شناسند، اما دلیل مشخص و قطعی برای چرایی این امر وجود ندارد!

مردم گرجستان سیگناگی را با عنوان «شهر عشق» می‌شناسند. این عبارت ابتدا توسط رئیس جمهوری سابق، میخیل ساآکاشویلی، ابداع شد و کسی با قطعیت نمی‌داند که وی چرا چنین توصیفی را برای سیگناگی به کار برده است. با این وجود، توضیح منطقی این است که اداره خدمات اجتماعی این شهر ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و اگر کسی خواست که ازدواج کند، می‌تواند از خدمات این اداره استفاده کند. 

در این شهر می‌توانید چشم‌اندازهای محشری از کوه‌های قفقاز و دره آلازانی را به تماشا بنشینید. در خیابان‌های سنگ فرش باریک سیگناگی قدم بزنید و از تماشای خانه‌های رنگارنگ لذت ببرید؛ تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا سیگناگی را به مکانی مناسب برای افراد رمانتیک تبدیل کنند. 

شکموها؛ زوگدیدی

غذاهای گرجی

منبع عکس: وب‌سایت rbth

غذاهای محلی گرجی با طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه‌ای که از گوشت، دوغ، پنیر و سبزیجات تهیه می‌شود، شناخته شده است. اگرچه غذاهای گوناگونی را می‌توانید در مناطق مختلف گرجستان امتحان کنید، منطقه سامگرلو یکی از جاهایی است که می‌توانید بهترین غذاهای مختلف محلی را در آن نوش جان کنید.

شکموها حتما عاشق چشیدن غذاهای خوشمزه پرادویه و غنی شده با گیاهان و سبزیجات متنوع خواهند شد. از مهم‌ترین غذاهایی که در این منطقه باید امتحان کنید، می‌توان به الارجی و غمی (elarji and ghomi)، گبژالیا (gebjhalia)، خارچو (kharcho) و کوپاتی (kupati) اشاره کرد. 

عاشقان برف؛ گودائوری و مستیا

گرجستان

علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبرد از سفر به گودائوری و مستیا لذت خواهند برد

علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبرد از سفر به گودائوری و مستیا لذت خواهند برد. گودائوری به تفلیس نزدیک‌تر است، در نتیجه در فصل اسکی می‌توانید مانند بسیاری از مردم محلی و گردشگران، از تفلیس به این شهر بروید و اسکی کنید.

مستیا در منطقه سوانتی قرار دارد و برخی از مرتفع‌ترین نقاط کشور در این شهر واقع شده و آن را به مکانی محبوب برای اسکی‌بازان ماجراجو تبدیل کرده است. علاوه بر آن، در سفر به مستیا می‌توانید در کنار اسکی از چند بنای فرهنگی نیز دیدن کنید. این شهر جاهای زیادی برای کشف کردن دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه