راه‌اندازی موزه مفاخر و علما در ارومیه

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۰
راه‌اندازی موزه مفاخر و علما در ارومیه

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی موزه مفاخر و علما در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در دیدار با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از راه‌اندازی موزه مفاخر در ارومیه خبر داد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در دفتر حجت الاسلام قریشی انجام شد مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی ضمن تبریک سال جدید با اشاره به وظایف ذاتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت:

یکی از مهم‌ترین وظایف سازمانی ما حفظ و صیانت از آثار تاریخی و هویت فرهنگی است.

جباری به نگهداری از اشیاء ارزشمند تاریخی به‌ویژه کتب و نسخ خطی در موزه‌های استان اشاره کرده و افزود:

در موزه‌های استان علاوه بر اشیاء با ارزش، کتب و نسخ فراوانی در معرض دید عموم قرار دارد و آمادگی داریم تا کتاب‌های نفیسی را که در مساجد و در دست افراد مختلف موجود است، جمع‌آوری کرده و به نام افراد اهدا کننده در موزه‌ها به نمایش درآوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد:

در اولین جلسه شورای سیاستگذاری این اداره‌کل در سال جدید به راه‌اندازی موزه مفاخر و علما پرداختیم و اطلاعات لازم در این خصوص را جمع‌آوری خواهیم کرد.

وی همچنین به اقدامات اداره‌کل در احیاء مسجد تاریخی جامع ارومیه اشاره کرد، به گفته او در سا‌ل‌های اخیر اقدامات مهم مرمتی از قبیل احیای شبستان و گنبدخانه مسجد جامع انجام شده و احیای حجرات برای سال جاری در برنامه کاری قرار داده شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات انجام شده گفت:

آثار گذشتگان را باید حفظ کرد و بایستی آثاری که جنبه فرهنگی دارند بسیار ارج نهاد.

حجت الاسلام سیدعلی اکبر قریشی بیان کرد:

متاسفانه نسخ بسیاری از کتاب‌های نفیس و با ارزش در حال از بین رفتن است و میراث فرهنگی می‌تواند با اقدامات به موقع و شایسته از به هدر رفتن این آثار ارزشمند علما و فقها جلوگیری کند.

ارومیه، کلان‌شهری زیبا در استان آذربایجان غربی و مرکز این استان است. این شهر به‌دلیل داشتن دریاچه ارومیه و اکوسیستم ویژه‌اش سبب جذب بسیاری از گردشگران ایران و جهان شده است.

برج سه‌گنبد، پیست اسکی خوشاگو، باغستان‌ها، مساجد، کلیساها و موزه‌های ارومیه از جاهای دیدنی ارومیه است.

شما نیز اگر علاقه‌مند به بازدید از ارومیه هستید، می‌توانید با جست‌و‌جوی تور ارومیه در کجارو، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت بهترین و ارزان‌ترین تور مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفری راحت و به‌یادماندنی به این شهر داشته باشید.

عکس کاور از میرصمد حمزه لو

مطالب مرتبط:

دیدگاه