۱۵ دلیل که شما را مشتاق می‌کند به تایلند سفر کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
۱۵ دلیل که شما را مشتاق می‌کند به تایلند سفر کنید

تایلند کشوری بی‌نظیر با جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب است. تایلند یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشکری دنیا است و این محبوبیت، دلایل فراوانی دارد.

اگر قصد دارید سفر خارجی را تجربه کنید، می‌توانید از بین ۲۰۰ کشور دنیا، یک مقصد را انتخاب کنید. ولی تایلند یکی از کشورهایی است که حتما باید در لیست مقصدهای مورد نظرتان قرار دهید.

تور تایلند از جمله تورهای پرطرفدار خارجی در ایران است. با کمک کجارو می‌توانید بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری را جست‌وجو و بعد از مقایسه قیمت، ارزان‌ترین تور را برای سفرتان خریداری کنید.

دلایل زیادی برای سفر به تایلند وجود دارد. تایلند یک مقصد گردشگری بسیار متنوع است. هر نوع جاذبه گردشگری که انتظار داشته باشید، در تایلند پیدا می‌شود. از جاذبه‌های فرهنگی و هنری و تاریخی گرفته تا حیات وحش بی‌نظیر و طبیعت چشم‌نواز.

در ادامه، مهم‌ترین دلایلی که گردشگران به خاطر آن به تایلند سفر می‌کنند، بررسی می‌کنیم.

غذا

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

غذاهای تایلندی در سراسر دنیا شهرت دارند. غذاهایی لذیذ با طعم‌هایی متنوع. غذاهای تایلندی به قدری تنوع دارند که در سفر به این کشور، اصلا مجبور نیستید یک غذا را دو بار بخورید. حتی غذاها در مناطق مختلف این کشور، با هم تفاوت دارد.

مردم مهمان‌نواز

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

اهالی تایلند بسیار مهمان‌نواز هستند و رفتاری دوستانه با گردشگران دارند. بسیاری از گردشگران تایلند توسط اهالی این کشور به مهمانی دعوت می‌شوند و این فرصت را دارند تا در کنار یک خانواده تایلندی، یک روز از سفر خود را بگذرانند. این رفتار صمیمانه و دوستانه تایلندی‌ها، باعث می شود که سفر به این کشور برای گردشگران، بسیار خوشایند و فراموش‌نشدنی باشد.

ارزان بودن سفر

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

تایلند یک مقصد عالی برای کسانی است که می‌خواهند سفری ارزان را تجربه کنند.

اقامتگاه‌های متنوع و متعددی در تایلند وجود دارد که بسیاری از آن‌ها قیمت‌های مناسبی دارند. غذاخوری‌های تایلند، تنوع قابل توجهی دارند و از رستوران‌های لوکس گرفته تا غذاخوری‌های ارزان و محلی در تایلند آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

علاوه بر این، وسایل حمل و نقل عمومی و هواپیمایی‌های ارزانی در تایلند فعالیت می‌کنند که هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهند.

آب و هوا

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

تایلند سه فصل مهم و اصلی دارد که برای سفر بسیار مناسب است. این کشور در فصل خشک سال، از همیشه شلوغ‌تر است. در ماه‌های گرم سال، گردشگران به مناطق ساحلی سفر می‌کنند. بانکوک و سایر مقصدهای شمالی تایلند برای سفر در فصل بارانی مناسب است. در واقع هر فصلی از سال که بخواهید، می‌توانید به تایلند سفر کنید و هر فصل، معایب و مزایای متعددی دارد.

زندگی شبانه پر جنب و جوش

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

اگر اهل تفریحات شبانه هستید و شب‌ها بیدار می‌مانید، تایلند مقصد مناسبی برای شما است. در تایلند شب‌ها می‌توانید در جشن‌های ساحلی شرکت کنید و در بازارهای شبانه قدم بزنید. از خرید کردن و غذا خوردن در بازارها لذت ببرید.

غواصی

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

تایلند، کیلومترها خط ساحلی دارد که بسیاری از بخش‌های آن برای غواصی بسیار مناسب است. تعدادی از سایت‌های غواصی تایلند جزو بهترین سایت‌های غواصی دنیا هستند. فرقی نمی‌کند که چه فصلی به تایلند سفر کنید، در هر صورت حداقل یکی دو نمونه سایت غواصی پیدا می‌شود که در آن بتوانید دنیای زیر آب را تماشا کنید.

معبدها

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

در تایلند بیش از ۴۰ هزار معبد بودایی وجود دارد. در واقع هر جای این کشور که سفر کنید، می‌توانید تعدادی از این معبدهای دیدنی را ببینید. بعضی از آن‌ها بسیار قدیمی هستند. معماری و سبک ساخت آن‌ها با هم متفاوت است. در هر استانی حداقل یک معبد بزرگ و باشکوه وجود دارد که بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

فرصت‌هایی برای ماجراجویی

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

از آنجایی که طبیعت تایلند بسیار خاص و متنوع و منحصربه‌فرد است، فرصت‌های فراوانی برای ماجراجویی و تفریحات پرهیجان در دل طبیعت در تایلند وجود دارد. بازدید از پناهگاه فیل‌ها برای علاقه‌مندان به حیوانات، رودگردی برای دوستداران ماجراجویی و مسیرهای جنگلی برای پیاده‌گردی و دوچرخه سواری از جمله فرصت‌های گشت و گذار و ماجراجویی در تایلند است.

بازارها

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

بازارهای تایلند حال و هوایی خاص و متفاوت دارند. هر بازاری فضای خاصی دارد. گردشگران و اهالی تایلند برای خرید و گشت و گذار و خوردن غذاهای محلی به این بازارها سر می‌زنند. در بازارها، انواع محصولات متنوع از اشیای قدیمی گرفته تا وسایل دسته دوم به فروش می‌رسد.

فستیوال‌ها

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

در تایلند فستیوال‌های متعددی در ماه‌های مختلف سال برگزار می‌شود. بسیاری از این فستیوال‌های برگرفته از تقویم قمری یا رویدادهای مذهبی است. بسیاری از گردشگران، سفر خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که با یکی از این فستیوال‌ها هم‌زمان باشد. یکی از مشهورترین فستیوال‌های تایلند که مورد توجه گردشگران قرار دارد فستیوال Songkran است.

تاریخ و فرهنگ غنی

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

با وجود اینکه شهرهای تایلند روز‌به روز مدرن‌تر می‌شوند ولی فرهنگ و تاریخ غنی این کشور هنوز هم پابرجا است. در آثار تاریخی و فرهنگی و مذهبی تایلند می‌توانید ریشه‌های تاریخ و فرهنگ این کشور را ببینید. نمایش‌های عروسکی و رقص‌های سنتی تایلندی هنوز هم برگزار می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ باشید، از سفر تایلند، دست خالی برنمی‌گردید.

پایتخت

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

بانکوک پایتخت زیبا و پرزرق و برق تایلند، یکی از دلایل محکم برای سفر به این کشور دیدنی است. بانکوک شهری شلوغ و مدرن، پر از شگفتی‌های دیدنی است. موزه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و پارک‌های عالی دارد و پر از آسمان‌خراش است. اگر مقصدهای مدرن را دوست دارید، در بانکوک می‌توانید از تک تک لحظات سفر خود لذت ببرید.

حیات وحش

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

تایلند حیات وحش متنوع و بی‌نظیری دارد. در سواحل، پارک‌های ملی و مناطق کوهستانی، می‌توانید حیات وحش تایلند را ببینید. مناطق حفاظت شده متعددی در تایلند وجود دارد که در آن می‌توانید از نزدیک حیوانات مختلف را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید. اگر می‌خواهید یک گردشگر مسئولیت‌پذیر باشید، از جاذبه‌هایی که نتیجه سوء استفاده از حیوانات است، فاصله بگیرید. هرگز به حیوانات غذا ندهید و به اخطار راهنمایان تور توجه کنید.

سواحل بی‌نظیر

۱۵ دلیل برای سفر به تایلند

تایلند سرزمین سواحل زیبا و چشم‌نواز است. بدون تردید زیباترین جاذبه‌ طبیعی تایلند، سواحل شنی سفید و درختان نخل آن است. در تایلند هیچ کم و کسری از نظر تفریحات آبی و ساحلی جود ندارد. در اقامتگاه‌های ساحلی می‌توانید از سفرتان لذت ببرید و زیباترین مناظر ممکن را تماشا کنید.

مناسب برای کوله‌گردی

تایلند یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا برای کوله‌گردان است. کسانی که فقط با یک کوله پشتی بدون هیچ وسیله اضافه‌ای سفر می‌کنند. برای کوله‌گردان، اقامتگاه‌های ارزان متعددی وجود دارد. هاستل‌های ارزان تقریبا در همه شهرها پیدا می‌شود. مطمئنا در تایلند با کوله‌گردان زیادی از سراسر دنیا آشنا می‌شوید و می‌توانید ادامه سفرتان را با هم بگذرانید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به این کشور، جاهای دیدنی تایلند را در کجارو مشاهده کنید و اطلاعات کاملی از هر مکان دیدنی به‌دست بیاورید. همچنین می‌توانید نظرات و تجربیات خود را برای هر یک از جاذبه‌های گردشگری ثبت کنید یا نظرات سایر کاربران را در این بخش بخوانید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه