۱۰ رستوران برتر باکو که باید بشناسید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
۱۰ رستوران برتر باکو که باید بشناسید

غذاهای کشور جمهوری آذربایجان می‌تواند برای شکموها انگیزه اصلی سفر به این کشور باشد. رستوران‌های باکو محل مناسبی برای چشیدن غذاهای محلی و بین‌المللی در جمهوری آذربایجان است.

آشپزی آذربایجانی ترکیبی از بهترین غذاهای ایرانی، ترک و مدیترانه‌ای است؛ تمامی این فرهنگ‌ها بر آشپزی آذربایجان تاثیر گذاشته و باعث ایجاد ترکیبی لذیذ از طعم‌های خوشمزه شده است. سفر به باکو بدون چشیدن طعم ناب غذاهای آذری کامل نمی‌شود. جمهوری آذربایجان زمانی بخشی از ایران بود و اشتراکات فرهنگی زیادی با کشور ما دارد؛ غذاهای آذری نیز بخش مهمی از همین اشتراکات فرهنگی است. اکثر غذاهای محلی جمهوری آذربایجان با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار است و مشکلی در این رابطه در سفر به این کشور نخواهید داشت.

غذاهای بین‌المللی نیز طرفداران خاص خود را دارد و اینجا می‌توانید غذاهای کشورهای مختلف را با بهترین کیفیت نوش جان کنید. در ادامه بهترین رستوران‌های باکو را معرفی می‌کنیم که غذاهای خوشمزه سنتی آذری، روسی، شرق اروپایی و آمریکایی را عرضه می‌کنند که هر کسی با هر ذائقه‌ای را راضی از سرزمین آتش بدرقه کنند. 

برای برنامه‌ریزی سفرتان به آذربایجان می‌توانید لیست کاملی از انواع تورهای متنوع باکو و تور آذربایجان را در کجارو ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و تور باکو ارزان را از آژانس‌های همکار کجارو خریداری کنید.

تور باکو از آژانس‌های مختلف

خانه استیک پائول باکو

خانه استیک پائول باکو

 منبع عکس: وب‌سایت pauls-baku

طبق گفته برخی افراد، خانه استیک پائول (Paul’s Baku Steakhouse) بهترین استیک‌های باکو را می‌پزد. این شهر کوچک در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و در شمال ایچری شهر (بخش قدیمی باکو) قرار دارد و منویی پر از انواع استیک، برگر و کباب در مقابل شما قرار می‌دهد. مشتری‌ها هم می‌توانند داخل رستوران غذای خود را نوش جان کنند و هم در فضای باز. انواع نوشیدنی حلال نیز در این رستوران موجود است. 

رستوران دلما

رستوران دلما باکو

منبع عکس: وب‌سایت restorantz

رستوران دلما (Dolma Restaurant) پشت موزه ادبیات نظامی قرار دارد و غذاهای سنتی آذری سرو می‌کند. تابلوهای راهنما را دنبال کنید و از پله‌ها پایین بروید تا به زیرزمین رستوران برسید، جایی که مشتری‌ها با منوی کامل و اختصاصی دلما مواجه می‌شوند. این رستوران همچنین انواع مختلفی از غذاهای گیاهی با قیمت‌های مناسب ارائه می‌کند که این امر، رستوران دلما را به یکی از رستوران‌هایی تبدیل کرده است که کیفیت غذاهایش ارزش پول خرج کردن را دارد. 

Meating Point

برگرهای این رستوران با مقدار زیادی سیب زمینی سرخ‌کرده سرو می‌شود

مشتری‌ها می‌توانند هنگام قدم زدن در میدان فواره‌ها از طعم لذیذ استیک‌های آبدار و برگرهای Meating Point لذت ببرند. در این رستوران آمریکایی، هم می‌توانید در فضای سرپوشیده غذا بخورید و هم در فضای آزاد. به شما توصیه می‌کنیم که در سفر خود به باکو حتما به اینجا سر بزنید. برگرهای این رستوران با مقدار زیادی سیب زمینی سرخ‌کرده سرو می‌شود که حتما باید طعمش را امتحان کنید. کوفته‌های این رستوران با چای یخ (آیس تی) خانگی نیز یکی دیگر از موارد خوشمزه منوی Meating Point است. این رستوران در مقایسه با سایر رستوران‌های باکو غذاهایی در سطح جهانی با قیمت‌های معقول عرضه می‌کند. 

Movida Lounge and Dining

Movida Lounge and Dining

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

این رستوران مراکشی در نزدیکی پارک شهر جدید (New City Park) قرار دارد و غذاهایی از خاورمیانه و آمریکای شمالی نیز در آن پیدا می‌شود. در منوی Movida Lounge and Dining انواع غذاهای معطر، از حمص و فلافل گرفته تا گوشت کبابی و چای سنتی مراکشی، وجود دارد. ترکیبی از گیاهان معطر و ادویه‌ها، طعم فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. در این رستوران قلیان هم موجود است. 

باغ هنر (Art Garden)

رستوران باغ هنر باکو

منبع عکس: وب‌سایت http://artgroup.az

اینجا قبلا کاروانسرا بوده و بعدها آن را به رستوران سنتی تبدیل کرده‌اند

این رستوران در ایچری شهر قرار دارد و فاصله آن تا برج دختر فقط چند دقیقه است. اینجا قبلا کاروانسرا بوده و بعدها آن را به رستوران سنتی تبدیل کرده‌اند. منوی این رستوران شامل انواع غذای خوشمزه آذری مثل دلمه، کباب، پلو، لنگی و گوشت بره می‌شود. علاوه‌بر آن، اینجا می‌توانید چای، مربا و شیرینی‌های محلی را نیز نوش جان کنید.

این رستوران دکوراسیون و نمای بسیار زیبایی دارد. در باغ هنر معمولا شب‌ها موسیقی جاز و فولکلور اجرا می‌شود. قیمت غذاهای این رستوران در مقایسه با رستوران‌های سیار باکو کمی بالاتر است، با این حال تجربه غذا خوردن در باغ هنر داخل کاروانسرای قدیمی در کنار گوش دادن به موسیقی زنده ارزش هزینه بیشتر را دارد.

رستوران کلوب موغام

کلوب موغام باکو

منبع عکس: وب‌سایت mice.az

تجربه‌ای فرهنگی در انتظار کسانی است که در رستوران کلوب موغام (Mugam Club) غذا می‌خورند. عکس‌هایی از باکوی قدیم، آوازها و حرکات آئینی سنتی مشتریان را به این رستوران جذب می‌کند. رستوران کلوب موغام نه تنها سنت‌های محلی این سرزمین را به نمایش می‌گذارد، بلکه منوی آن نیز طیف گسترده‌ای از غذاهای آذری و قومی را نیز عرضه می‌کند. موغام یکی از سبک‌های سنتی آواز است و اسم رستوران از این سبک گرفته شده است. اینجا قیمت‌ها بالا است؛ اما کیفیت غذا و سرگرمی‌هایی که وجود دارد، ارزشش را دارد.

رستوران سماق

رستوران سماق باکو

منبع عکس: وب‌سایت beat.az

این رستوران سنتی در نزدیکی ایستگاه متروی Xatai واقع شده و غذاهای آذری مثل طیف گسترده‌ای از گوشت کبابی، پلو و کباب سرو می‌کند. دکور مدرن رستوران سماق (Sumakh) با طرح‌های قدیمی ترکیب شده و به گردشگران این امکان را می‌دهد که تجربه‌ای محلی داشته باشند. محیطی زیبا در کنار خدماتی خوب، رستوران سماق را به یکی از بهترین رستوران‌های باکو تبدیل کرده است. 

رستوران فیروزه

رستوران فیروزه باکو

منبع عکس: وب‌سایت restorantz

منوی این رستوران شامل انواع غذای ملل، از غذاهای آذربایجان و گرجستان گرفته تا اروپا و حتی مکزیک می‌شود

رستوران فیروزه (Firuze Restaurant) ترکیبی از غذاهای محلی با قیمت‌های مناسب و دکور داخلی با فرش‌های آذری، نقاشی و هنر است. منوی این رستوران شامل انواع غذای ملل، از غذاهای آذربایجان و گرجستان گرفته تا اروپا و حتی مکزیک می‌شود.

محیط دنج و انواع غذای باکیفیت مشتریان را به رستوران فیروزه می‌کشاند. با توجه به موقعیت رستوران و دکوراسیون آن، قیمت‌های غذا در مقایسه با رستوران‌های مشابه بسیار شگفت‌انگیز است. 

کافه هارد راک

کافه هارد راک باکو

منبع عکس: وب‌سایت booking

مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، کافه هارد راک (Hard Rock Café) در باکو نیز شعبه دارد. مکان این کافه قبلا سینما بوده و امروزه اینجا می‌توانید غذاهای آمریکایی را امتحان کنید. کافه هارد راک هم میان مردم محلی و هم میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. برگرها، بال مرغ و استیک‌های این کافه حجم زیادی دارد و به راحتی شما را سیر می‌کند. اینجا هر روز موسیقی زنده اجرا می‌شود. کسانی که دوست دارند در کنار غذا از محیط خوشایند و موسیقی زنده لذت ببرند، کافه هارد راک همان جایی است که باید بروند. 

رستوران ماریوانا

رستوران ماریوانا باکو

منبع عکس: وب‌سایت baku.cafe

این رستوران دنج در نزدیکی بلوار باکو واقع شده و غذاهای آذربایجانی، روسی و اروپای شرقی عرضه می‌کند

این رستوران دنج در نزدیکی بلوار باکو واقع شده و غذاهای آذربایجانی، روسی و اروپای شرقی عرضه می‌کند. علی‌رغم اینکه رستوران ماریوانا (Marivanna) یکی از رستوران‌های گران قیمت باکو محسوب می‌شود، گردشگران و مردم محلی به خاطر سطح بالای خدمات و غذاهای در سطح جهانی آن، جذب این رستوران می‌شوند. طراحی داخلی رستوران با عتیقه‌جات و آثاری از دوران شوروی ترکیب شده و محیط جذاب آذربایجانی شوروی ایجاد کرده است. اگر می‌خواهید بهترین غذای روسی را در محیطی که شما را به گذشته می‌برد، تجربه کنید، باید سری به رستوران ماریوانا بزنید. 

همان‌طور که دیدید، در باکو می‌توانید انواع غذای محلی و ملل را با بهترین کیفیت نوش جان کنید. اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که چشیدن طعم‌های جدید و رستوران‌گردی یکی از اهداف اصلی سفرتان است، می‌توانید تورهای ارزان آذربایجان را برای تعطیلات آینده رزرو کنید. شما می‌توانید این تور را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه