۱۵ تا از بهترین رستوران‌ های ابوظبی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
۱۵ تا از بهترین رستوران‌ های ابوظبی

ابوظبی، بهشت عاشقان غذا و نوشیدنی است و بهترین رستوران‌ های ابوظبی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از طعم‌ها و فرهنگ‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، به‌خاطر رستوران‌های مجلل و لوکس خود شناخته می‌شود. این شهر میزبان طیف گسترده‌ای از غذاخوری‌ها است که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند؛ انواع رستوران‌های عربی، لبنانی، هندی، چینی، ایتالیایی و فرانسوی در ابوظبی فعالیت می‌کنند و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی آن به شمار می‌روند.

غذاهای شگفت‌انگیز موجود در پایتخت امارات باعث شده‌اند که بهترین رستوران‌ های ابوظبی به همان اندازه که منحصربه‌فرد هستند، متنوع نیز باشند. مجموعه‌ای از برترین رستوران‌های لوکس هتل‌ها تا رستوران‌‌های سرآشپزهای معروف دنیا، در این شهر قرار گرفته‌اند که ارزش یک بار امتحان را دارند.

با بهترین رستوران‌ های ابوظبی آشنا شوید:

رستوران لی بیروت

  • آدرس: منطقه «البطین» (Al Bateen)، «خیابان کورنیش غربی» (West Corniche Road)، «هتل کونراد ابوظبی اتحاد تاورز» (Conrad Abu Dhabi Etihad Towers) (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: لبنانی، مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای
  • بازه قیمت: لوکس

رستوران‌های لبنانی زیادی در ابوظبی وجود دارند که از میان آن‌ها، «رستوران لی بیروت» (Li Beirut) را می‌توان جزو بهترین‌ها به شمار آورد. در این مکان شیک شاهد فضایی مدرن با دیوارهایی مزین به عکس‌های الهام‌بخش از بیروت و رنگ‌های قرمز جذاب خواهید بود. برای صرف غذا حتما تراس رستوران را امتحان کنید که چشم‌انداز بی‌نظیری از خلیج فارس را به شما هدیه می‌دهد.

تراس رستوران لی بیروت در ابوظبی، منبع عکس: guide.michelin.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: guide.michelin.com، عکاس: نامشخص

منوی رستوران لی بیروت شامل پیش‌غذاهایی مانند «حمص بیروتی» (Hummus Beiruty)، «متبل» (Moutabel)، «سوپ عدس» (Lentil Soup) و همچنین غذاهای اصلی نظیر «ماهیچه گوسفندی» (Lamb Shank) و کباب «شیش طاووق» (Shish Taouk) است. بخش دسر نیز با «باقلوا» (Baklava)، «ام علی» (Umm Ali)، «کنافه پنیر» (Cheese Kunafa) و «محلبی پسته» (Pistachio Mohalabia)، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. چیدمان هر بشقاب به‌قدری زیبا است که دوست دارید از آن عکس بگیرید؛ البته اگر بتوانید در برابر وسوسه خوردن مقاومت کنید.

بهترین بخش منوی رستوران لی بیروت، به غذاهای منتخب سرآشپز تعلق دارد که گزینه‌هایی مثل «چغندر طعم‌دارشده با زیره» (Cumin Spiced Beetroot)، «فریکه با گل‌کلم برشته‌شده» (Freekeh With Roasted Cauliflower) و «سمبوسه شکلاتی» (Chocolate Sambousek)‌ را در بر می‌گیرند. 

رستوران سیپریانی جزیره یاس

  • آدرس: «جزیره یاس» (Yas Island)، «یاس مارینا» (Yas Marina)، ساختمان شماره یک (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: ایتالیایی، اروپایی
  • بازه قیمت: لوکس

«رستوران سیپریانی جزیره یاس» (Cipriani Yas Island) که در زبان ایتالیایی به آن «چیپریانی» گفته می‌شود، با چشم‌انداز دیدنی به یاس مارینا، مقصدی لوکس برای صرف بهترین غذاهای ایتالیایی در ابوظبی است. هنگامی که وارد رستوران می‌شوید، به‌واسطه دکوراسیون چوبی، صندلی‌های چرم سفید و رومیزی‌های کتان سفید، حس می‌کنید که در یکی از قایق‌های ونیزی حضور دارید.

تراس رستوران سیپریانی در شب، منبع عکس: ciprianiyasisland.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: ciprianiyasisland.com، عکاس: نامشخص

رستوران سیپریانی در ابوظبی درست مشابه سایر شعبه‌های این رستوران در سراسر دنیا، تجربه‌ صرف غذا در رستورانی لوکس و شیک را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، موقعیت منحصربه‌فرد آن در کنار مارینای جزیره‌ یاس، به شما امکان می‌دهد تا غذای خود را در تراس میل کنید و از مناظر قایق‌های بادبانی باشکوه و پیست مسابقه لذت ببرید.

غذاهای رستوران سیپریانی از «کارپاچیو» (Carpaccio) تا «کانولی» (Cannoli)، شما را به دنیایی از طعم‌های اصیل ایتالیایی می‌برند. غذای مخصوص روز، سالاد، پیش‌غذا، سوپ، پاستا، «ریزوتو» (risotto)، پیتزا، دسر و... در منوی آن گنجانده شده‌اند. غذاهای ونیزی و کلاسیک ایتالیایی منو با استفاده از مواد اولیه و محصولات مرغوب و فصلی تهیه می‌شوند که مستقیما از مزارع ایتالیا می‌آیند و به این ترتیب اصالت واقعی غذاها را به نمایش می‌گذارند.

رستوران لی جیانگ 

  • آدرس: منطقه «الروضه» ‌(Al Rawdah)، «خور المقطع» (Khor Al Maqta'a)، «هتل ریتز کارلتون ابوظبی، کانال بزرگ» (The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal) (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: آسیایی، چینی
  • بازه قیمت: لوکس

برای چشیدن طعم بهترین غذاهای آسیایی، «رستوران لی جیانگ» (Li Jiang) را از دست ندهید که شما را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دعوت می‌کند. این محل بدون شک جزو مجلل‌ترین رستوران‌های آسیایی شهر به شمار می‌رود و انتخابی عالی برای مناسبت‌های خاص است.

تراس رستوران لی جیانگ در ابوظبی، منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

در بدو ورود به رستوران لی جیانگ، با دو فضای متفاوت روبه‌رو می‌شوید. فضای بیرونی با صندلی‌های قرمز و چشم‌انداز زیبای مسجد شیخ زاید، شما را مجذوب خود می‌کند. فضای داخلی با دیوارهای چوبی تیره، کف پارکت، رنگ‌ قرمز صندلی‌ها و آشپزخانه‌ روباز، محیطی گرم و دنج برای صرف غذا دارد.

برای شامی عاشقانه و آرام، فضای داخلی رستوران لی جیانگ را انتخاب کنید؛ اما اگر به‌دنبال شبی پرانرژی و هیجان‌انگیز هستید، به محوطه باغ‌ بروید و از موسیقی زنده دی‌جی لذت ببرید.

رستوران لوکس لی جیانگ با غذاهای خوشمزه‌ آسیای جنوب‌شرقی، اشتهای شما را برای طعم‌های تند، اصیل و شرقی برمی‌انگیزد. در اینجا می‌توانید بهترین و محبوب ترین غذاهای چینی، سنگاپوری، ویتنامی، تایلندی و مالزیایی نظیر «اسپرینگ رول» ویتنامی (Spring Roll)، «پد تای» تایلندی (Pad Thai) و «مرغ ترش و شیرین» هنگ‌کنگی (Sweet and Sour Chicken) را سفارش دهید.

رستوران ال پی ام

  • آدرس: «جزیره الماریه» (Al Maryah Island)، «مرکز خرید گالریا» (The Galleria) (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: فرانسوی، مدیترانه‌ای
  • بازه قیمت: لوکس

«رستوران و بار ال‌پی‌ام» (LPM Restaurant & Bar) برندی مطرح در سطح جهانی و یکی از بهترین رستوران‌های اروپایی پایتخت امارات متحده عربی محسوب می‌شود که با منوی فرانسوی-مدیترانه‌ای، هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. این رستوران به‌لطف فضای لوکس و غذاهای عالی با مواد اولیه باکیفیت، انتخاب سخت‌پسندها برای مناسبت‌های ویژه است.

تراس رستوران ال پی ام ابوظبی، منبع عکس: dscvr.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: dscvr.ae، عکاس: نامشخص

تراس رستوران ال‌پی‌ام، چشم‌اندازی استثنایی رو به آب و غروب خورشید دارد و با درختان زیتون، گل‌های کاغذی، آثار هنری زیبا، سایه‌بان‌ها و... صرف غذا را لذت‌بخش‌تر می‌کند. کارکنان حرفه‌ای این رستوران، سرعت عمل بالایی دارند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.

منوی رستوران ال‌پی‌ام، از «کارپاچیوی هشت‌پا» (Octopus Carpaccio) تا «ریزوتوی خرچنگ» (Lobster Risotto) و «موس شکلاتی گرم» (Warm Chocolate Mousse)‌ با بستنی، شما را به سفر بی‌نظیری در طعم‌های کلاسیک مدیترانه‌ای می‌برند که با الهام از آشپزی فرانسه و ایتالیا خلق شده‌اند. حجم غذاها در این رستوران به‌گونه‌ای است که می‌توانید آن‌ها را با دوستان و خانواده خود سهیم شوید. این فرصتی عالی برای شما خواهد بود تا طعم‌های مختلف را امتحان کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش در کنار عزیزانتان داشته باشید.

رستوران مازی

  • آدرس: «جزیره سعدیات» (Al Saadiyat Island)، «سنت رجیس» (The St. RegisResort) Resort  (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: یونانی، مدیترانه‌ای
  • بازه قیمت: لوکس

«رستوران مازی» (Mazi) در سال ۲۰۱۲ در «ناتینگ هیل» (Notting Hill) لندن افتتاح شد و اولین شعبه‌ ابوظبی، هفت سال بعد (۲۰۱۹) آغاز به کار کرد. با توجه به محبوبیت یونان به‌عنوان مقصدی برای تعطیلات شهروندان اماراتی، رستوران مازی با غذاهای یونانی و گریل‌های لذیذ خود به‌سرعت طرفداران زیادی به دست آورد.

بخش روباز رستوران مازی در ابوظبی، منبع عکس: maziabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: maziabudhabi.com، عکاس: نامشخص

رستوران مازی به‌لطف دکوراسیون داخلی شیک و سقف بلند، بسیار مجلل است. تراس آن نیز با درختان نخل، گریل هیزمی و حال‌وهوای جذاب جزیره سعدیات، محلی ایدئال برای صرف غذا محسوب می‌شود.

«مازی» در زبان یونانی به‌معنای «باهم‌بودن» است. در واقع، رستوران مازی مهمانان خود را تشویق می‌کند تا غذای زیادی سفارش دهند و آن را با همراهان خود سهیم شوند. در اینجا می‌توانید غذای خود را با «سالاد یونانی» (Greek Salad) و «اسپاگتی کدوی سبز» (Zucchini Spaghetti) شروع کنید. سپس به سراغ غذاهای گرم مانند «اسپاناکوپیتا» (Spanakopita)، «کوفته با ماست سیر» (Meatballs With Garlic Yoghurt) یا «آستاکوماکارونادا» (Astakomakaronada؛ اسپاگتی با خرچنگ) بروید که طبق دستورهای اصلی تهیه می‌شوند.

منوی دسر رستوران مازی، کوتاه اما دلچسب است و شامل «پروفیترول قهوه یونانی» (Greek coffee profiterole)، «آناناس کاراملی» (Caramelized Pineapple) با بستنی نارگیلی، «لوکومادس» (loukoumades) و «موس ماست» (Yoghurt Mousse) با تمشک تازه و چیپس توت‌فرنگی می‌شود.

رستوران زیرا بای بودا بار

  • آدرس: جزیره یاس، «اسکله خلیج یاس» (Yas Bay Waterfront)،‌ اسکله ۷۱ (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: هندی
  • بازه قیمت: متوسط

«زیرا بای بودا بار» (Zeera by Buddha-Bar) اولین شعبه از برند «بودا بار» در امارات متحده عربی است که در اواخر سال ۲۰۲۱ افتتاح شد. این رستوران روی غذاهای هندی و نوشیدنی‌های خلاقانه تمرکز دارد.

فضای داخلی رستوران زیرا بای بودا بار در ابوظبی، منبع عکس: zomato.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: zomato.com، عکاس: نامشخص

همان طور که در سایر شعبه‌های «بودا بار» در امارات معمول است، دکوراسیون نقش مهمی در فضای داخلی دارد. در رستوران زیرا بای بودا بار، رنگ‌های قرمز و خردلی همراه با تزیینات طلایی و نقاشی‌های جالب، فضای دلنشینی ایجاد کرده‌اند. مشتریان به‌لطف آشپزخانه‌ باز می‌توانند به هنرنمایی سرآشپزها نگاه کنند. فضای روباز رستوران نیز با چیدمان ساده و مینیمال، به مهمانان اجازه می‌دهد تا از مناظر اطراف لذت ببرند.

رستوران زیرا بای بودا بار، غذاهای هندی را به‌شکل مدرن ارائه می‌دهد. در منوی آن از مدل‌های مختلف «بریانی» (Biryani) تا «کباب تندوری» (Tandoori Grill)، «آجواینی فیش تیکا» (Ajwaini Fish Tikka) و... به چشم می‌خورد. علاوه بر انواع «لاسی» (Lassi؛ نوعی نوشیدنی هندی بر پایه ماست)، نوشیدنی‌های متنوعی در این رستوران سرو می‌شود.

رستوران مارتابان بای همانت اوبروی

  • آدرس: منطقه «الراس الاخضر» (Al Ras Al Akhdar)، خیابان کورنیش غربی، «هتل قصر امارات ماندرین اورینتال» (Emirates Palace Mandarin Oriental) (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: هندی
  • بازه قیمت: لوکس

«مارتابان بای هیمنت اوبروی» (Martabaan by Hemant Oberoi) واقع در هتل مشهور قصر امارات، یکی از شیک‌ترین مکان‌های شهر است که تجربه‌ای فوق‌العاده از غذاهای هندی را ارائه می‌دهد. در واقع، این رستوران لوکس به‌خاطر «هیمنت اوبروی»، سرآشپز معروف هندی، در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود که رویکرد نوآورانه‌ای به غذاهای کشورش داشته است.

دکوراسیون رستوران مارتابان با سرآشپزی همانت اوبروی، منبع عکس: mandarinoriental.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: mandarinoriental.com، عکاس: نامشخص

رستوران مارتابان با چشم‌اندازی زیبا به دریا و فضایی مجلل، مکانی ایدئال برای پذیرایی از مهمانان ویژه یا رزرو برای مناسبت‌های خاص به حساب می‌آید. همچنین، اتاق‌های غذاخوری خصوصی با چیدمان و تزیینات شیک، تجربه‌ای متفاوت را برای مهمانان رقم می‌زنند. تراس بسیار جذابی نیز در این رستوران قرار دارد که لذت صرف غذا را دوچندان می‌کند.

غذاهای باکیفیت و منوی متنوع، از ویژگی‌های اصلی رستوران مارتابان هستند. «دامپلینگ هندی» (Indian dumpling) با سس ماست و تمبر هندی، «سوپ غلیظ کدو حلوایی» (pumpkin bisque) با فوم نارگیل، «دام کی نالی» (Dum ki Nalli)، «مین پولیچاتو» (Meen Pollichathu)، «مرغ مالای تیکا» (Murgh Malai Tikka)، «بریانی مرغ» (Chicken Biryani)، «مرغ تاریوالا» (Tariwala Murgh) و... در منوی رستوران گنجانده شده است. در صورتی که گیاه‌خوار هستید، انتخاب‌های خوشمزه‌ متعددی در انتظارتان خواهد بود.

رستوران تالیا بای آنتونیو گوئیدا

  • آدرس: منطقه الراس الاخضر، خیابان کورنیش غربی، هتل قصر امارات ماندرین اورینتال (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: ایتالیایی
  • بازه قیمت: لوکس

هتل قصر امارات با گنبدهای طلاکاری‌شده و تعداد زیادی درخت نخل، جلال و شکوهی را به نمایش می‌گذارد که بی‌شک مختص به امارات متحده عربی است. چندین رستوران در این هتل فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها باید به رستوران ایتالیایی «تالیا بای آنتونیو گوئیدا» (Talea by Antonio Guida) اشاره کرد.

فضای روباز رستوران تالیا با سرآشپزی آنتونیو گوئیدا، منبع عکس: opentable.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: opentable.ae، عکاس: نامشخص

برخلاف تزیینات درخشان و طلایی قصر امارات، رستوران تالیا دارای فضای سفید و روشنی با لوسترهای مدرن و نقاشی‌های دیواری است و احساس حضور در مکانی سلطنتی را در شما القا می‌کند. تراس رستوران نیز در طول زمستان طرفداران زیادی دارد و میزهای آن به‌سرعت مملو از مهمانان مشتاق می‌شود.

سرآشپز رستوران تالیا به‌همراه بسیاری از کارکنان، اهل ایتالیا هستند و اصالت و طعم واقعی غذاهای زادگاه خود را به ابوظبی آورده‌اند. قلب تپنده تالیا، تنور پیتزایی است که در مرکز رستوران خودنمایی می‌کند.

گلچینی از غذاهای کلاسیک ایتالیایی و دستورهای خانوادگی در منوی رستوران تالیا وجود دارد. علاوه بر «ویتلو توناتو» ‌(Vitello tonnato؛ گوشت گوساله با سس تن) و «پاستای لینگوئینی با خرچنگ» (lobster linguine) که از غذاهای اصلی و معرکه رستوران هستند، پیتزاهای آن را از دست ندهید که جلوی چشمان شما آماده می‌شوند. این پیتزاها قیمت بالایی دارند؛ اما کاملا واضح است که با مواد اولیه‌ درجه یک تهیه شده‌اند و با هر لقمه، کیفیت عالی آن را حس خواهید کرد.

رستوران وست بی لانژ 

  • آدرس: منطقه البطین، خیابان کورنیش غربی، «هتل و ریزورت رادیسون بلو» (Radisson Blu Hotel & Resort)، «کلوپ ساحلی وست بی ابوظبی» (West Bay Abu Dhabi Beach Club) (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: بین‌الملل، دریایی
  • بازه قیمت: لوکس

غروب‌های دیدنی، نسیم دریای خلیج فارس و حال‌وهوای گرمسیری را می‌توانید با کمی فاصله از مرکز شهر ابوظبی، در «رستوران وست بی لانژ» (West Bay Lounge) تجربه کنید. این رستوران بخشی از وست بی لانژ، اولین کلوپ ساحلی کورنیش ابوظبی، است.

دکوراسیون رستوران وست بی لانژ ابوظبی، منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

دکوراسیون وست بی لانژ از لوسترهای حصیری تا پرده‌های نخی و گیاهان سرسبز، فضای دلنشینی برای صرف غذا و نوشیدنی فراهم کرده‌‌اند. تخت‌‌آویز، تاب و صندلی‌های آفتاب‌گیر در فضای باز آن قرار دارند و گزینه‌های مختلفی برای نشستن را در اختیارتان می‌گذارند. علاوه بر این، می‌توانید روی مبل‌های بسیار راحت فضای داخلی بنشینید و به‌لطف نمای شیشه‌ای رستوران، در تمام طول سال از مناظر اطراف لذت ببرید.

در منوی رستوران وست بی لانژ، انواع سوپ، سالاد، استیک، پاستا و غذاهای دریایی به چشم می‌خورد. از بهترین غذاهای آن می‌توان به «سوشی» (Sushi)، به‌خصوص «رول‌ آووکادوی وگان» (Vegan Avocado Roll) و «رول دراگون» (Dragon Roll)، اشاره کرد.

رستوران وست بی لانژ محل فوق‌العاده‌ای برای نوشیدنی‌های عصرانه است؛ به‌ویژه که منوی نوشیدنی‌ها تنوع زیادی دارد. با توجه به شلوغی دائمی این رستوران در طول روز و شب حتما قبل از مراجعه، میز رزرو کنید.

رستوران سوشی ۹۹

  • آدرس: جزیره الماریه، «خیابان دوم بازار جهانی ابوظبی» ‌(Abu Dhabi Global Market St-Second)، «هتل فور سیزنز» (Four Seasons Hotel) (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: ژاپنی، آسیایی
  • بازه قیمت: لوکس

«رستوران و سوشی بار ۹۹» (99 Sushi Bar & Restaurant) شعبه‌هایی در سراسر اسپانیا و شعبه‌ای در دبی دارد؛ اما رستوران ابوظبی، از محبوب‌ترین آن‌ها است. این رستوران ژاپنی لوکس در کنار دریا قرار دارد و اگر می‌خواهید وزش نسیم را احساس کنید یا از چشم‌انداز ابوظبی لذت ببرید، تراس بهترین گزینه به شمار می‌رود.

فضای داخلی رستوران سوشی ۹۹ ابوظبی، منبع عکس: theworldkeys.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: theworldkeys.com، عکاس: نامشخص

فضای داخلی رستوران سوشی ۹۹ با رنگ‌های گرم طلایی و قرمز تزیین شده و دارای سقفی چوبی است. برای کسانی که به‌دنبال شبی رمانتیک هستند، سالن پذیرایی نزدیک به بخش نوشیدنی، انتخابی ایدئال به نظر می‌رسد که مزین به نور کهربایی است. پنجره‌های قدی این رستوران نور طبیعی فراوان و منظره‌ای زیبا از جزیره الماریه را برای شما به ارمغان می‌آورند.

منوهای رستوران سوشی ۹۹ به‌خوبی تعداد زیاد غذاها و نوشیدنی‌ها را به نمایش می‌گذارند. این تنوع شامل پیش‌غذاهای گرم و سرد، کارپاچیو، سوشی و «ساشیمی» (Sashimi) و غذاهای اصلی می‌شود. «چیزکیک یوزو ۹۹» (99 Yuzu Cheesecake) را حتما امتحان کنید که کیکی متراکم و خوشمزه با روکشی از گنبد شکری است. خاویار ۱۰۰۰ درهمی (حدود ۲۷۰ دلار) نیز می‌تواند گزینه‌ای فوق لوکس برای ناهار یا شام سخت‌پسندها باشد.

رستوران کویا

  • آدرس: جزیره الماریه، خیابان دوم بازار جهانی ابوظبی، هتل فور سیزنز (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: پرویی، آمریکای لاتین
  • بازه قیمت: لوکس

«رستوران کویا» (COYA) با شعبه‌هایی در دبی، ریاض، بارسلونا، لندن و پاریس، به راز موفقیت در دنیای رستوران‌داری دست یافته است و با قدرت به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. این مجموعه، رستوران دیگری در سال ۲۰۱۷ در ابوظبی راه‌اندازی کرد تا بهترین‌ غذاهای پرو و آمریکای لاتین را پیشکش مشتریان خود ‌کند.

فضای داخلی رستوران کویا، منبع عکس: zomato.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: zomato.com، عکاس: نامشخص

بسیاری از مشتریان رستوران کویا، تراس را برای صرف غذا انتخاب می‌کنند که پنجره‌های آن در ماه‌های گرم تابستان بسته می‌شود تا فضا خنک و دل‌پذیر باشد. علاوه بر این، امکان استفاده از سالن غذاخوری وجود دارد که با دکوراسیون شیک و چیدمان مدرن، فضای دنجی ایجاد کرده است.

منوی رستوران کویا، طیف وسیعی از غذاها از «سویچه» (Ceviche؛ سوپ سرد سبزیجات) و ساشیمی گرفته تا غذاهای دریایی و استیک را در بر می‌گیرد. سیخ‌ جگر «آنتیکوچو» (Anticucho) که روی زغال تهیه می‌شود، از غذاهای پرویی معروف به حساب می‌آید. «چوروس سیب‌زمینی» (Potato Churros)، «تاکوی سالمون» (Salmon Taco)، «سالاد بوراتا» (Burrata Salad) و غذاهای دریایی مثل هشت‌پای ترد با پوره سیب‌زمینی نیز طرفداران خاص خود را دارند.

رستوران دای پای دونگ 

  • آدرس: جزیره الماریه، «خیابان اول بازار جهانی ابوظبی» (Abu Dhabi Global Market Street First)، «هتل رز وود ابوظبی» (Rosewood Abu Dhabi)، طبقه اول (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: چینی
  • بازه قیمت: متوسط

«دای پای دونگ» (Dai Pai Dong) رستوران چینی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که طعم واقعی غذاهای خیابانی این کشور را به ابوظبی آورده است. سرآشپز آن با از سبک‌های غذایی مختلف چینی نظیر «کانتونی» (Cantonese)، «سیچوان» (Sichuan) و «جانگسو» (Jiangsu) به استقبال مشتریان می‌رود.

فضای داخلی دای پای دونگ، منبع عکس: thegalleria.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: thegalleria.ae، عکاس: نامشخص

سالن غذاخوری دای پای دونگ با دکوراسیون چوبی، صندلی‌های چرمی، نورپردازی ملایم و سقف کوتاه، فضای گرم و دلنشینی دارد که برای صرف یک وعده‌ غذای سریع یا دورهمی‌های طولانی و لذت‌بخش، مناسب به نظر می‌رسد. صندلی‌های رستوران عمدتا رو به آشپزخانه‌ باز آن هستند؛ جایی که سرآشپزها با تابه‌های وک آشپزی می‌کنند و اشتهای مشتریان را بر می‌انگیزند.

«دیم سام» (Dim Sum) یکی از بهترین بخش‌های منوی دای پای دونگ به حساب می‌آید و شامل بشقاب‌های کوچک «دامپلینگ» (انواع کوفته خمیری) و دیگر خوراکی‌های سبک است که معمولا همراه با چای سرو می‌شوند. غذاهای اصلی رستوران، حجم زیادی دارند و همه افراد را برای پرخوری وسوسه می‌کنند. «میگوی سرخ‌شده» (Fried Prawn)، «نودل سنگاپوری»‌ (Singapore Noodles)، «برنج سرخ‌شده‌ با گوشت اردک» (Duck Fried Rice) و... نیز در منو به چشم می‌خورند.

رستوران ارث

  • آدرس: منطقه «الحصن» (Al Hosn)، «خیابان حمدان بن محمد» (Hamdan Bin Mohammed St)، «قصر الحصن» (Qasr Al Hosn)، پارکینگ شمالی (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: خاورمیانه‌ای، اماراتی
  • بازه قیمت: متوسط

گردشگران معمولا برای آشنایی با گذشته‌ امارات، راهی قصر الحصن، از قدیمی‌ترین ساختمان‌های پایتخت و جاهای دیدنی ابوظبی، می‌شوند. «رستوران ارث» (Erth) یکی از نوآورانه‌ترین رستوران‌های شهر، درست در کنار این قلعه فعالیت می‌کند و تجربه‌ای کاملا جدید از غذاهای اماراتی را برای مشتریان رقم می‌زند. این رستوران در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) افتتاح شد.

تراس رستوران ارث، منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

ارث که توسط استودیوی معماری «بن» (BONE Studio) طراحی شده، دارای فضای گودی برای نشستن در وسط محیط رستوران است. کف و دیوارها از بتن ساخته شده‌اند؛ اما به‌لطف فرش‌های طرح‌دار، چوب‌های با رنگ روشن‌ و صندلی‌های راحت، با فضای دلنشینی برای صرف غذا مواجه خواهید شد. تراس بیرونی، چشم‌انداز زیبایی به خلیج فارس دارد و هنگام غروب خورشید، انتخابی عالی برای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه به شمار می‌رود.

رستوران ارث از مواد اولیه‌ باکیفیت و دست‌چین‌شده از مزارع سراسر ابوظبی، «العين» (Al Ain) و سایر نقاط امارات استفاده می‌کند. «مینی تاکیتوی میگوی اماراتی» (Mini taquito of Emirati shrimps)، «مرقوقه جیوزا» (Margoga Gyoza)، «مجبوس بره» (Lamb Machboos) و «ماهی هامور گریل‌شده با سس سالسای انبه» (Grilled Hamour With Mango Salsa) از جمله غذاهای لذیذ منوی رستوران هستند.

رستوران بشری بای بودا بار

  • آدرس: جزیره یاس، اسکله خلیج یاس، اسکله ۷۱ (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: خاورمیانه‌ای، شمال آفریقا
  • بازه قیمت: متوسط  

منطقه ساحلی خلیج یاس در جزیره‌ یاس، از بهترین قطب‌های غذایی پایتخت امارات به حساب می‌آید. «بشری بای بودا بار» (Bushra by Buddha-Bar) تجربه‌ای مجلل از غذاهای سنتی عربی و خاورمیانه‌‌ای را ارائه می‌دهد؛ از همین رو، خود را از سایر رستوران‌های این منطقه متمایز کرده است. غذاخوری مزبور یکی از سه رستوران زیرمجموعه‌ «بودا بار» (Buddha Bar) در ابوظبی محسوب می‌شود.

فضای داخلی رستوران بشری بای بودا بار در ابوظبی، منبع عکس: zomato.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: zomato.com، عکاس: نامشخص

رستوران بشری علاوه بر فضای داخلی دنج و رمانتیک، در فضای بیرون نیز امکان صرف غذا را برای مشتریان فراهم کرده؛ جایی که مشرف به یاس مارینا است. این تراس در ماه‌های خنک‌ سال، محبوب‌ترین بخش رستوران به حساب می‌آید.

منوی رستوران بشری در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد و شامل «حمص» (Hummus)، بابا غنوش یا بابا غنوج (Baba Ghanoush) و «فتوش» (Fattoush) می‌شود؛ اما در همه این غذاها، تغییرات ظریف و منحصربه‌فردی اعمال شده است. شیش طاووق، «کباب دجاج» (Chicken kabab؛ جوجه‌کباب عربی)، «کباب بره یک متری» (One Meter Lamb Kabab) و «فلافل فندق» (Hazelnut Falafel) از دیگر غذاهای لذیذ رستوران هستند.

رستوران بوچر اند استیل

  • آدرس: جزیره الماریه، خیابان دوم بازار جهانی ابوظبی، هتل فور سیزنز (مشاهده روی نقشه)
  • سبک غذا: استیک، غذاهای آمریکایی
  • بازه قیمت: لوکس

«رستوران بوچر اند استیل» (Butcher & Still) به‌لطف دکوراسیون زیبا، چشم‌انداز فوق‌العاده، خدمات درجه یک و البته استیک‌های ناب در میان اهالی ابوظبی شناخته شده است.

دکوراسیون چوبی رستوران بوچر اند استیل ابوظبی، منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

به‌محض ورود، محو تماشای دکوراسیون جذاب رستوران بوچر اند استیل خواهید شد که با الهام از استیک‌فروشی‌های شیکاگو در دهه‌ ۱۹۲۰ طراحی شده است. صندلی‌های چرم قهوه‌ای، کف‌پوش‌های چوبی، دیوارهای با کاشی‌های سیاه و سفید و نورپردازی با لوسترهای قدیمی،  حس و حال خاصی به فضا بخشیده‌اند.

در منوی رستوران بوچر اند استیل، از «صدف راکفلر» (Oysters Rockefeller) تا «استیک نیویورکی» (New York Strip Steak)، «سرف اند ترف» (Surf and turf) و «خرچنگ ترمیدور» (Lobster Thermidor) به چشم می‌خورد. یکی از مهیج‌ترین گزینه‌های منو را می‌توان کیک شکلاتی «برج تریبون» (Tribune Tower) با ۳۴ لایه‌ کیک و گاناش دانست که نامش را از برج شیکاگویی ساخته‌شده در سال ۱۹۲۵ گرفته است.

فضای بیرونی رستوران وست بی لانژ ابوظبی، منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص (رستوران وست بی لانژ) 

در سفر به ابوظبی دوست دارید که غذای کدام‌یک از رستوران‌های آن را امتحان کنید؟ چه عواملی را برای انتخاب رستوران در نظر می‌گیرید؟ حتما همراهان کجارو را در جریان نظر ارزشمند خود قرار دهید.

منبع عکس کاور: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص (رستوران وست بی لانژ)

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های ابوظبی کدامند؟

رستوران لی بیروت، رستوران سیپریانی جزیره یاس، رستوران لی جیانگ، رستوران ال پی ام، رستوران مازی، رستوران زیرا بای بودا بار، رستوران مارتابان بای همانت اوبروی، رستوران تالیا بای آنتونیو گوئیدا، رستوران وست بی لانژ، رستوران سوشی ۹۹، رستوران کویا، رستوران دای پای دونگ، رستوران ارث، رستوران بشری بای بودا بار، رستوران بوچر اند استیل

مطالب مرتبط:

دیدگاه