۱۱ قانون عجیب دبی برای افراد محلی و گردشگران که ممکن است در سفر دردسرساز شود

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
۱۱ قانون عجیب دبی برای افراد محلی و گردشگران که ممکن است در سفر دردسرساز شود

دبی، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خاورمیانه، قوانین جالب و عجیبی دارد که ممکن است تعجب شما را برانگیزد. بهتر است با این قوانین آشنا شوید تا در سفر به دبی دچار مشکل و گرفتاری نشوید.

در حالی که قوانین شناخته شده مختلفی در دبی و نواحی مختلف امارات متحده عربی وجود دارد، برخی از این قوانین و محدودیت‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند و گردشگران اطلاع چندانی از آن‌ها ندارند و ممکن است در تور دبی دچار مشکل شوند. از دبی گرفته تا ابوظبی، اگر این کارها را انجام دهید، ممکن است دستگیر، جریمه یا حتی از این کشور اخراج شوید! پس بهتر است قبل از سفر، نگاهی به این قوانین عجیب بیندازید تا در این کشور کارتان به پلیس نیفتد. 

برای برنامه‌ریزی سفرتان به دبی می‌توانید لیست کاملی از انواع تور دبی و تور امارات را در کجارو ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و تور دبی ارزان را از آژانس‌های همکار کجارو خریداری کنید.

فحش رکیک دادن در واتساپ و شبکه‌های اجتماعی

استفاده از فحش‌های رکیک در واتساپ یا هر کدام از شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها نقض قوانین سایبری امارت متحده عربی محسوب می‌شود

فحش رکیک دادن در ملا عام به موجب ماده ۳۷۳ قانون مجازات امارات متحده عربی، «بی‌حرمتی به ناموس عفت» یک فرد تلقی می‌شود. مجازات این کار می‌تواند تا یک سال زندان و جریمه‌ای حدود ۱۰ هزار درهم امارات باشد. البته این امر برای فعالیت‌های آنلاین شما هم صدق می‌کند؛ استفاده از فحش‌های رکیک در واتساپ یا هر کدام از شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها، نقض قوانین سایبری امارت متحده عربی محسوب می‌شود.

این قانون شامل ایموجی‌ها و شکلک‌هایی با «ژست‌های قبیح و فحاش» نیز می‌شود! اگر این قانون را نقض کنید، باید منتظر جریمه (تا ۲۵۰ هزار درهم امارات)، محکومیت زندان یا اخراج از این کشور باشید. 

چک کردن گوشی تلفن همراه دیگران

تلفن همراه

در امارات «تجاوز به حریم شخصی دیگران» با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری یا رسانه‌های اجتماعی غیرقانونی است. اگر چنین جرمی مرتکب شوید، امکان دارد به حداقل ۶ ماه محکومیت و جریمه‌ای بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار درهم اماراتی محکوم شوید.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۶ یک زن در عجمان امارات، پس از فرستادن عکس از واتساپ گوشی همسرش به گوشی خودش، متهم به نقض حریم خصوصی شد. این زن سپس همسرش را به داشتن رابطه نامشروع متهم کرد. البته این خانم علاوه بر جریمه ۱۵۰ درهمی، از این کشور اخراج و تبعید شد!

خوردن یا آشامیدن در حمل و نقل عمومی

خوردن و آشامیدن در تمامی ناوگان سیستم حمل و نقل عمومی و همچنین ایستگاه‌های آن‌ها به‌طور کامل ممنوع است؛ از مترو و اتوبوس گرفته تا محل عبور عابر پیاده. اگر به جرم خوردن یا آشامیدن در این مکان‌ها بازداشت شوید، باید جریمه ۱۰۰ درهمی پرداخت کنید.

حمل مواد غذایی حاوی خشخاش

خشخاش

دانه‌های خشخاش منبع تریاک و هروئین است و به همین دلیل در قانون امارات ممنوع اعلام شده است. اگر به این جرم دستگیر شوید، باید منتظر محکومیت‌های سنگین و زندان باشید. 

جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه نقدی یا غیرنقدی

جمع‌آوری پول برای کارهای خیرخواهانه در امارات نوعی تجارت مکارانه است. اگر قصد دارید در این کشور به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کنید، در ابتدا باید تاییدیه اداره امور فعالیت‌های خیرخواهانه اسلامی امارات (IACAD) را بگیرید؛ در غیر این صورت آگهی جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه و صدقه‌ها مغایر قانون خیریه امارات متحده عربی است و ممکن است باعث زندانی شدن، جریمه‌ای بیمن ۲۵۰ هزار درهم تا ۵۰۰ درهم اماراتی شود. البته احتمال اخراج از این کشور را نیز باید در نظر بگیرید.

استفاده از وی‌پی‌ان و ارتکاب جرائم اینترنتی

وی پی ان

طبق قوانین سایبری امارات، کسانی که از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند، اگر به هر صورتی از آدرس آی پی نادرست یا آدرس شخص ثالث به منظور ارتکاب جرم یا جلوگیری از کشف جرم استفاده کنند، ممکن است با جریمه‌هایی از ۵۰۰ هزار دهم تا ۲ میلیون درهم روبرو شوند.

به‌عنوان مثال اگر بخواهید به وب‌سایتی محرمانه یا ممنوعه دسترسی پیدا کنید یا اینکه اقدام به دانلود چیزهایی که شامل قانون کپی رایت هستند، کنید، در معرض خطر جریمه سنگین قرار خواهید گرفت.

داشتن ماشین کثیف

مالکان دارای خودروهای کثیف، به دلیل زشت کردن تصویر شهر جریمه می‌شوند

با وجود طوفان‌های شن متعدد در امارات، ممکن است تصور کنید که داشتن ماشین کثیف و خاکی امری عادی و قابل بخشش در این کشور باشد.

با این حال، ماشین‌های کثیف به‌عنوان «زشت‌کننده تصویر شهر و سلامت عمومی» تلقی می‌شود. در نتیجه مالکان چنین خودروهایی باید جریمه‌های ۳ هزار درهمی پرداخت کنند.

شستن ماشین

شتشوی خودرو در دبی

در حالی که نشستن ماشین می‌تواند مشکلات جدی برایتان ایجاد کند، شستن «نادرست» خودرو نیز می‌تواند تبعات ناگواری برایتان در پی داشته باشد. شستن ماشین در مناطق مسکونی یا استخدام کارگر یا نگهبان برای شستن خودرو ممنوع است. چنین کارهایی تصویر شهر را نازیبا می‌کند و برای محیط زیست نیز زیان‌بار است، چون آب کثیف باعث آلوده شدن خیابان‌ها و فاضلاب می‌شود. به جای این کار، باید ماشین خود را باید به پمپ بنزین‌ها و پارکینگ‌های مراکز خرید بزرگ وجود ببرید که با استفاده از امکانات مناسب، خودرو ها را تمیز می‌کنند.

عکس گرفتن از دیگران بدون اجازه آن‌ها

در امارات حفظ حریم شخصی افراد بسیار مهم است و عکس گرفتن از بقیه بدون رضایت و آگاهی آن‌ها بسیار جدی گرفته می‌شود

اینکه مردم محلی و گردشگران را به یک چشم ببینیم، اشتباه و توهین بزرگی است. در امارات حفظ حریم شخصی افراد بسیار مهم است و عکس گرفتن از بقیه بدون رضایت و آگاهی آن‌ها بسیار جدی گرفته می‌شود. بدتر از آن، به اشتراک گذاشتن این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. طبق قوانین جرایم سایبری، این کار می‌تواند منجر به جریمه ۵۰۰ هزار درهم و محکومیت زندان تا ۶ ماه شود، اگرچه مجازات این جرم برای بسیاری از مهاجرین و گردشگران، اخراج از این کشور است. 

یکی از این محکومیت‌ها مربوط به Jodi Magi، معلم استرالیایی بود که به دلیل به اشتراک گذاشتن عکسی از اتومبیلی که در محل پارک خودروهای افراد معلول پارک شده بود، به زندان، جریمه ۱۰ هزار درهمی و دیپورت شدن از این کشور محکوم شد. 

عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری عکس‌های حوادث جاده‌ای یا هوایی

به‌طور کلی عکس گرفتن در امارات کار خطرناکی محسوب می‌شود. اگر در طول سفر خود، شاهد تصادفی در خیابان بودید، نباید از آن عکس بگیرید؛ این کار درست مثل عکاسی از ساختمان‌ها، دادگاه‌ها و کاخ‌های نظامی غیرقانونی است. اگر چنین جرمی مرتکب شوید، باید ۵۰ هزار الی ۳ میلیون درهم پرداخت کنید و به احتمال زیاد از این کشور دیپورت خواهید شد.

این امر در مورد حوادث هوایی نیز صدق می‌کند. به اشتراک گذاشتن عکس یا ویدئوهایی از این حوادث در شبکه‌های اجتماعی کاملا ممنوع است.

شایعه پراکنی

قوانن امارات

شایعه پراکنی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث محکومیت شما به ۳ سال زندان و جریمه یک میلیون درهمی شود

این مورد شاید عجیب‌ترین، مبهم‌ترین و مجرمانه‌ترین جرمی است که در این فهرست به آن اشاره می‌کنیم. هر چیزی  که به‌عنوان «شایعه» تعبیر شود، طبق قانون امارات، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. شایعه پراکنی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث محکومیت شما به ۳ سال زندان و جریمه یک میلیون درهمی شود. امارات برای کسانی که اقدام به «آسیب به آرامش اجتماعی و نظم عمومی» می‌کنند و «صلح و آرامش ملی» را به خطر می‌اندازند، قوانین بسیار سختگیرانه‌ای دارد و با افرادی که اخبار دروغ را در به‌صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند، برخورد می‌کند. 

این قانون پس از سیل سال ۲۰۱۶ وضع شد، زمانی که عکس‌ها و ویدئوهایی از آسیب ناشی از باران‌ و باد شدید به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این موارد به‌عنوان «شایعه» محکوم شدند و اعلام شد که گفتگو و بحث در مورد طوفان و اشتراک‌گذاری عکس‌های منفی، غیرقانونی است.

اگر می‌خواهید برای تعطیلات پیش رو تور امارات رزرو کنید، حتما این قوانین را به یاد بسپارید تا سفری خاطره‌انگیز و بدون هیچ دردسری تجربه کنید. برای سفر به این کشور می‌توانید تور امارات را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه