بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند؛ از پارک طبیعت فیل تا خانه درختی رویایی

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند؛ از پارک طبیعت فیل تا خانه درختی رویایی

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش هستید، در تایلند فرصت‌های فراوانی برای اکوتوریسم در اختیارتان قرار دارد.

اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی، سبکی از گردشگری است که در سراسر دنیا، طرفداران فراوانی پیدا کرده است. گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت مقصدهای گوناگون به گوشه و کنار دنیا سفر می‌کنند و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و لذت بردن از تفریحات مرتبط با طبیعت، برنامه اصلی سفر آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

??? ?????? یکی از محبوب‌ترین تورهای خارجی برای گردشگرن ایرانی است. دلیل این محبوبیت، تنوع جاذبه‌های گردشگری تایلند است که بیشتر آن را چشم‌اندازهای زیبا و بی‌نظیر طبیعی تشکیل می‌دهند.

اگر شما نیز مشتاق سفر به تایلند هستید، ما در کجارو به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید. تنوع آژانس‌ها و تورهای عرضه‌شده ازطریق فروشنده‌های همکار کجارو، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید بهترین ??? ??? ?????? را به کمک کجارو خریداری کنید.

?????? ??????

تایلند از آن دسته مقصدهای گردشگری است که طبیعت و حیات وحش بی‌نظیری دارد. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید و دوست دارید قدمی در جهت حفظ محیط زیست بردارید، این ده تجربه جذاب طبیعت‌گردی در تایلند را از دست ندهید.

پارک طبیعت فیل

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

پارک طبیعت فیل اولین بار در چیانگ مای در دهه ۱۹۹۰ ساخته شد. این مرکز یک منطقه حفاظت شده و پناهگاهی برای فیل‌های آسیب دیده است. علاقه گردشگران به تماشای فیل‌ها باعث شده که نگهداری فیل‌ها و آماده کردن آن‌ها برای نمایش‌های مختلف، به یک صنعت بزرگ تبدیل شود. در جریان این روند، بسیاری از فیل‌ها دچار آسیب‌دیدگی‌های مختلفی می‌شوند و عمر آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود.

این پناهگاه حیات وحش، برای حفاظت از فیل‌هایی ساخته شده است که گرفتار بدرفتاری انسان‌ها شده‌اند. موفقیت این مجموعه، باعث شده که شعبه‌های متعددی از آن در مناطق دیگر نیز افتتاح شود.

برنامه حفاظتی صخره‌های مرجانی New Heaven

این مجموعه در Koh Tao قرار دارد و مجموعه‌ای از فعالیت‌های حفاظتی حیات وحش را هدایت می‌کند. این مجموعه صخره‌های مرجانی مصنوعی دارد که برای حفاظت از گونه‌ای از لاک‌پشت‌ها ساخته شده است. با توجه به زمان‌بندی سفرتان می‌توانید از برنامه‌های متنوع این مجموعه استفاده کنید و در آن‌ها مشارکت داشته باشید. برای شرکت در این برنامه‌ها به مدرک پیشرفته غواصی نیاز دارید. اگر این مدرک را ندارید، همین مرکز به شما کمک می‌کند تا این مدرک را دریافت کنید.

پروژه توان بخشی گیبون

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

این مجموعه در پوکت به عنوان شعبه‌ای از سازمان حفاظت از حیات وحش تایلند آغاز به کار کرد. هدف این مجموعه، توان بخشی گیبون‌هایی است که به طور غیرقانونی شکار می‌شوند. هدف دیگر این مجموعه، آگاه‌سازی مردم در مورد تجارت‌های غیرقانونی حیوانات است.

ورود به پارک برای عموم مردم آزاد است. تورهای همراه با راهنما توسط داوطلبان اجرا می شود.

اگر تصمیم دارید فقط به پوکت سفر کنید، می‌توانید بهترین آفرهای تور پوکت را هم در کجارو پیدا کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید قیمت تور پوکت از فروشندگان مختلف را مقایسه و ارزان‌ترین تور به مقصد دلخواه‌تان را خریداری کنید.

پروژه Trash Hero Thailand

سابقه این ان‌جی‌اوی جهانی به تایلند برمی‌گردد. زمانی که گروه کوچکی از چند دوست صمیمی، گروهی را تشکیل دادند که هر هفته، به تمیز کردن سواحل از زباله‌ها می‌پرداختند. امروزه بیش از ۵۰ گروه در ۹ کشور دنیا، این رویه را دنبال می‌کنند که تقریبا نیمی از آن‌ها در تایلند فعالیت دارند.

بنیاد Soi Dog

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

این بنیاد مسئولیت حفاظت از سگ‌های خیابانی را بر عهده دارد. تعداد سگ‌های خیابانی در تایلند بسیار زیاد است. رسیدگی به این سگ‌ها، تهیه خوراک و درمان بیماری‌های آن‌ها از وظایف این بنیاد است. این سازمان که در پوکت قرار دارد همواره به دنبال داوطلبانی است که در فعالیت‌های این مجموعه مشارکت داشته باشند.

خانه درختی بانکوک

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

این خانه درختی با متریال‌های دوستدار طبیعت ساخته شده است و انرژی آن از منابع انرژی طبیعی تامین می‌شود. در این خانه درختی کمترین اتلاف انرژی وجود دارد. بسیاری از متریال‌های به کار رفته در ساخت آن، از اقلام بازیافتی است. انرژی لازم برای همه‌ی نورپردازی‌های آن از طریق انرژی بادی و خورشیدی تامین می‌شود.

روستای Chang Thun

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

سال‌ها است که بازدید از روستاها و اقامت در میان قبایل بومی، به یکی از تفریحات محبوب گردشگران در تایلند تبدیل شده است. این روستا یک منطقه مسکونی در استان ترات است که گردشگران را حسابی سرگرم فعالیت‌ها و تفریحات بومی می‌کند. در عین حال، فرهنگ و سنت‌های اهالی بومی منطقه نیز آسیبی نمی‌بیند.

هزینه‌هایی که از طریق برگزاری تورهای گردشگری تامین می‌شود، صرف نیازهای اهالی منطقه و حفاظت‌ از سنت‌ها و ‌آداب و رسوم آن‌ها می‌شود.

قهوه Akha Ama

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

سال‌ها قبل یکی از اهالی قبیله‌ای به نام Akha یک شرکت تولید قهوه راه اندازی کرد تا اشتغال‌زایی کند و درآمدی برای اهالی منطقه ایجاد کند. امروزه محصول این شرکت Akha Ama نامیده می‌شود و اهالی منطقه در زمین‌های پدری خود برای گسترش این شرکت تلاش می‌کنند. تورهای سه روزه این مجموعه، شما را با سبک زندگی اهالی و روند کاشت و برداشت و تولید قهوه آشنا می‌کند.

اقامت در خانه اهالی Ko Yo

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند

در این منطقه می‌توانید با زندگی اهالی و شغل‌های سنتی آن‌ها که ارتباطی تنگاتنگ با طبیعت دارد، آشنا شوید. اهالی این منطقه غالبا به مشاغلی چون ماهیگیری، مزرعه‌داری، آشپزی با جک فروت و میوه‌های استوایی بومی و بافت کتان اشتغال دارند و فعالیت‌های جذابی به گردشگران منطقه ارائه می‌کنند.

گردشگران می‌توانند حصیر بافی، ماهیگیری و آشپزی محلی را از اهالی یاد بگیرند و امتحان کنند.

همچنین شما می‌توانید علاوه‌بر مکان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی تایلند را در کجارو ببینید. اطلاعات کامل هر جاذبه، آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق روی نقشه، جاذبه‌های رایگان، تصاویر و نظرات سایر کاربران در مورد هر مکان دیدنی، اطلاعاتی است که می‌توانید در این بخش بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه