چطور ۴۸ ساعت در تهران گردش کنیم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
چطور ۴۸ ساعت در تهران گردش کنیم؟

تهران جاهای دیدنی متعددی نظیر موزه‌ی ملی ایران، کاخ گلستان، برج میلاد، برج آزادی، کاخ‌موزه‌ی سعدآباد و بازار بزرگ تهران دارد که مطمئناً بازدید از همه‌‌ی آن‌ها چندین روز طول می‌کشد.

اکثر گردشگران داخلی و خارجی زمان محدودی را به گشت‌و‌گذار در تهران اختصاص می‌دهند و حتی خود تهرانی‌ها نیز به گردشگران خارجی توصیه می‌کنند تا به شهرهای تاریخی‌تر ایران بروند. بااین‌حال پایتخت ایران جاذبه‌های متعددی دارد که نباید آن‌ها را از دست داد. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در عرض ۴۸ ساعت از آن‌ها دیدن کنید.

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران‌ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به تهران یا هر مقصد دیگری داشته باشید، شما می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور تهرانگردی را انتخاب کنید.

روز اول

صبح

جاهای دیدنی تهران

عکاس: Mmahmoodzadeh

تهرانگردی خود را با موزه‌ی ملی ایران آغاز کنید که مجموعه‌ای خیره‌کننده از سفال، سکه تا اسکلت زنی هفت هزارساله (که نشان می‌دهد قدمت تهران بیشتر از چیزی است که تصور می‌شود) را در معرض نمایش گذاشته است. قبل از اینکه به مقصد بعدی بروید، خود را به یک فنجان چای یا قهوه در خیابان سی‌ تیر مهمان کنید. به‌سمت میدان امام خمینی و سپس خیابان ناصر خسرو بروید که یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است. در این خیابان با مدرسه‌ی دارالفنون که اولین مدرسه‌ی مدرن ایران بوده است و همچنین معماری فوق‌العاده زیبای سرای روشن مواجه خواهید شد.

در خیابان پانزده خرداد و حوالی میدان ارگ، کاخ گلستان قرار دارد که جزو میراث جهانی یونسکو است و گفته می‌شود که برج‌های شمس العماره و ساعت آن هدیه‌ای از سوی ملکه ویکتوریا هستند. این کاخ که مقر حکومتی عهد قاجار بوده است، شامل استخرها، ‌سالن‌های آینه‌کاری بسیار بزرگ و موزاییک‌کاری‌های فوق‌العاده زیبا می‌شود. آثار نقاشی نقاش برجسته‌ی ایرانی،‌ کمال‌الملک، که در سراسر این ساختمان‌ها به نمایش درآمده است را به‌هیچ عنوان از دست ندهید.

عصر

جاهای دیدنی تهران

در مقابل کاخ گلستان، بازار بزرگ تهران قرار دارد که در کوچه و پس‌کوچه‌های مارپیچی و متعدد آن هر نوع کالایی از جواهرات تا فرش و غیره به فروش می‌رسد. کنار مسجد بازار و مدرسه‌ی حاج عبدالله، کوچک‌ترین قهوه‌خانه‌ی تهران با قدمت ۱۰۰ سال وجود دارد که از پدر به پسر ارث رسیده است. بعد از تماشای بازار می‌توانید برای صرف ناهار به یکی از دیزی سراهای مشهور تهران، دیزی سرای ایرانشهر بروید و از خوردن یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید، دیزی در واقع خورشتی خوشمزه از ترکیب سیب‌زمینی، گوشت، گوجه فرنگی و حبوبات است که در ظرف گلی کوچکی طبخ می‌شود.

بعد از صرف غذا قدمی در خیابان ایرانشهر بزنید تا به خانه‌ی هنرمندان ایران برسید که در پارک هنرمندان تهران قرار دارد. فعالیت‌های خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش فیلم، تئاتر و تله تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، گرافیک، عکس و مجسمه، اجرای کنسرت‌های موسیقی و سخنرانی اختصاص دارد، پس در بازدید از این محل این برنامه‌ها را از دست ندهید. تا در این محله هستید، می‌توانید از گالری اثر، یکی از نگارخانه‌های تهران، دیدن کنید که روبه‌روی خانه هنرمندان قرار دارد و  به‌صورت تخصصی به هنر معاصر ایران می‌پردازد.

شب

جاهای دیدنی تهران

پارک لاله یکی از جاهای دیدنی شبانه تهران است که در گشت‌و‌گذار در پایتخت نباید آن را فراموش کرد. علاقه‌مندان به هنر مطمئناً بازدید از موزه‌ی هنرهای معاصر تهران را در برنامه‌ی خود قرار می‌دهند که شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است و در این مجموعه کارهای شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت، و جاکومتی به نمایش گذاشته شده است. موزه‌ی فرش نیز در همان نزدیکی (ضلع شمالی پارک لاله تهران) قرار دارد و طرح‌ها و نقش‌های مختلف فرش‌های ایرانی از سراسر کشور را نمایش می‌دهد که قدمت آن‌ها به قرن ۱۶ برمی‌گردد. افرادی که عاشق خریدکردن هستند نیز می‌توان به بازارچه‌ی پارک لاله بروند که همه نوع صنایع دستی در آن به فروش می‌رسد.

روز خود را با بازدید از برج آزادی که یکی از نمادهای شهر تهران محسوب می‌شود، به پایان برسانید. این برج در سال ۱۳۴۹ ساخته شد و معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است و در محوطه‌ی زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. اگر هنوز انرژی دارید، می‌توانید به با تاکسی به میدان ونک بروید و در رستوران عالی قاپو خود را به یک وعده شام ایرانی در کنار نوای موسیقی زنده‌ی سنتی مهمان کنید.

روز دوم

صبح

جاهای دیدنی تهران

صبح خود را با رفتن به شمال تهران و بازدید از کاخ سعدآباد آغاز کنید که محل اقامت شاه سابق ایران بوده و بعد از انقلاب به مجموعه‌ای از ۱۸ موزه‌ی تاریخ و هنرهای زیبا تبدیل شده است. این مجموعه حدود ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سارها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان دارد و از شمال با کوه‌های البرز، از شرق با گلاب‌دره، از غرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایه است. در باغ‌های سرسبز و دیدنی این کاخ‌موزه قدم بزنید و از هوای تازه و محیط آرام‌بخش آن نهایت استفاده را ببرید و سپس راهی میدان تجریش شوید تا از بازار تجریش دیدن کنید که کوچک‌تر و ساده‌تر از بازار بزرگ تهران است. آرامگاه امامزاده صالح نیز در این بازار قرار دارد که‌ می‌تواند در برنامه‌ی شما قرار بگیرد.

جاهای دیدنی تهران

در ادامه در خیابان ولیعصر به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان تهران قدم بزنید و در باغ فردوس توقف کنید و یک فنجان چای در محیط فوق‌العاده‌ی آن بنوشید. جالب است بدانید که اکنون موزه‌ی سینمای ایران در این مکان قرار دارد.

عصر

جاهای دیدنی تهران

در امتداد خیابان ولیعصر،‌ به پارک ملت خواهید رسید که محلی آرام و فوق‌العاده در مرکز شهر شلوغ تهران است و می‌توانید نفس خود را در این محل تازه کنید. بعد از گذر از این پارک به پل طبیعت بروید که یک پل دو طبقه‌ی پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این شاهکار معماری ۲۷۰ متری که برنده‌ی چندین جایزه شده است، به‌سرعت به رقیب برج آزادی و برج میلاد به‌عنوان نماد شهر تهران تبدیل شد.

جاهای دیدنی تهران

شما می‌توانید وارد پارک آب و آتش شوید و در مسیر خود از برج فانوس، عرشه کشتی و رستوران ملل دیدن کرده و سپس روی پل طبیعت قدم بزنید و در انتهای بازدید خود در پارک طالقانی و آلاچیق‌های زیبای آن کمی استراحت کنید. در این مسیر می‌توانید از برج پرچم و موزه دفاع مقدس با طراحی فوق‌العاده زیبایش نیز بازدید کنید. در ضمن برای اینکه دلی از عزا درآورید، می‌توانید به رستوران خونه بروید که هرروز منوی متفاوتی دارد و بهترین غذاهای سنتی ایرانی را در محیطی مانند محیط گرم و صمیمی خانه به مهمانان تقدیم می‌کند.

شب

جاهای دیدنی تهران

عکاس: امیر محمد مرادی

تهرانگردی خود را با بازدید از برج میلاد به پایان برسانید که در ساعات کاری خود با برنامه‌های مختلف در خدمت بازدیدکنندگان است. برج میلاد اکنون برجی فرهنگی، هنری، خدماتی و تجاری است که به‌عنوان بلندترین برج ایران شناخته می‌شود. رستوران گردان، دلفیناریوم برج میلاد، کافه ویونا، رستوران ایوان، اتاق فرار، پینت بال، سینما، زیپ لاین، پل معلق و… باعث شده است تا همه‌روزه هزاران نفر از این برج زیبا دیدن و از امکانات آن استفاده کنند. علاوه بر این برای رستوران‌ گردی در برج میلاد، گزینه‌های بسیار خوبی دارید. شما با هر بودجه و سلیقه‌ و حالتی می‌توانید در برج میلاد از خوشمزه‌های متنوع لذت ببرید.

گنبد آسمان در آخرین طبقه‌ی ساختمان و رأس برج در ارتفاع حدود ۳۰۲ متری قرار دارد که دسترسی آن برای عموم آزاد است و یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های برج میلاد تهران به شمار می‌رود. این گنبد ۱۳ متری با دیواره‌های شیشه‌ای نه فقط یکی از خاص‌ترین نماهای تهران را به نمایش می‌گذارد، بلکه با داشتن محیطی دلنشین، نمایشگر تاریخ چندین هزار ساله‌ی ایران است.

همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه‌جا تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه