شگفت انگیزترین ساختمان ها در امارات متحده عربی که باید ببینید

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
شگفت انگیزترین ساختمان ها در امارات متحده عربی که باید ببینید

با وجود اینکه امارت متحده عربی، عمری ۴۶ ساله دارد ولی در دهه‌های اخیر به‌طرز چشمگیری رشد کرده و روند توسعه و پیشرفت را طی کرده است. اکنون، امارات کشور جدیدترین‌ها، بزرگ‌ترین‌ها، بلندترین‌ها و سایر رکوردها در زمینه ساخت‌وساز است.

اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از جاذبه‌های مدرن و قدیمی را هم‌زمان با هم ببینید، حتما امارات را برای سفر انتخاب کنید. در ادامه، چند مورد از چشمگیرترین بناهای امارات متحده عربی را معرفی می‌کنیم. تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای سفر به امارات و بازدید از این جاذبه‌های چشم‌نواز است.

هر زمانی که قصد سفر به امارات و شهرهای این کشور را دارید، ارزان‌ترین تورهای امارات و دبی را می‌توانید در کجارو پیدا کنید. ما فهرستی از پکیج‌های متنوع معتبرترین آژانس‌های گردشگری را عرضه کرده‌ایم تا بتوانید از میان آن‌ها، بهترین آفر تور دبی را پیدا و سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

برج خلیفه

بناهای شگفت انگیز امارات

هیچکسی نیست که آوازه برج خلیفه را نشنیده باشد. برج خلیفه، در حال حاضر، بلندترین برج دنیا است. تقریبا از هر جای دبی، قابل‌مشاهده است. حتی از شهر شارجه در همسایگی دبی نیز می‌توانید برج خلیفه را ببینید. به‌قدری بلند است که اگر در روزهای ابری بالای برج باشید، شهر را نمی‌توانید ببینید و دریایی از ابر، زیر پاهای شما خودنمایی می‌کند.

برج العرب

برج العرب سومین برج بلند دنیا است. این هتل لوکس، یکی از گران‌ترین اقامتگاه‌های روی کره زمین است. این برج را به‌شکل یک قایق بادبانی ساخته‌اند و در ساحل مشهور جمیرا قرار دارد. اینجا یک هتل هفت ستاره است و اگر جزو قشر مرفه و ثروتمند نباشید و لباس‌های فاخر و شیک نپوشیده باشید، اجازه ورود ندارید.

دانشگاه آمریکایی شارجه

دانشگاه آمریکایی شارجه را آکسفورد خاورمیانه می‌دانند. این دانشگاه در شهر شارجه قرار دارد و میزبان دانشجویان و اساتید برتر از سراسر دنیا است. معماری بنای این دانشگاه، واقعا چشمگیر و بی‌نظیر است و دانشجویان را بیش از پیش، برای مطالعه و تحصیل، مشتاق و علاقه‌مند می‌کند. محوطه مرمرین سفیدرنگ، ستون‌های بلند که کاخ‌های یونان باستان را به خاطر می‌آورد و کتابخانه‌ای بی‌نظیر و گنبدی الهام‌بخش از ویژگی‌های این دانشگاه است.

هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس یکی دیگر از بناهای مدرن و شگفت‌انگیز امارات است که در نخل دبی قرار دارد. به‌نحوی ساخته شده تا یادآور دروازه‌ای رو به ساحل زمردین باشد. این مجموعه یک پارک آبی بزرگ، خلیج دلفین‌ها، آکواریوم و سایت غواصی دارد.

دبی مال

دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید در کل دنیا است. اگر می‌خواهید بزرگی و جذابیت دبی را از نزدیک ببینید، حتما در سفر به دبی، زمانی را برای گشت‌وگذار در دبی مال، در نظر بگیرید. این مجموعه‌ٔ بزرگ و دیدنی، پیست اسکیت روی یخ، سینما، آکواریوم، هتل و فروشگاه‌های بزرگ از برترین برندهای دنیا دارد. برای همه اعضای خانواده از هر قشر و سن و سالی که باشند، محصولی برای خرید و جاذبه‌ای برای لذت بردن در دبی مال وجود دارد.

دبی مارینا

در دبی مارینا می‌توانید افق شهری دیدنی دبی را تماشا کنید. ساحل بزرگ، خیابان‌های خرید شیک و مجلل و قایق‌های تفریحی در اسکله و انواع تفریحات جذاب برای گردشگران در دبی مارینا وجود دارد.

مسجد بزرگ شیخ زاید

بناهای شگفت انگیز امارات

یکی از چشمگیرترین جاهای دیدنی امارات متحده عربی، مسجد بزرگ شیخ زاید است. این مسجد به افتخار شیخ زاید، حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات متحدهٔ عربی ساخته شده است. این مسجد در ابوظبی قرار دارد. شیخ زاید در ۲ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی در سن ۸۶ سالگی درگذشت و در مسجد شیخ زاید به خاک سپرده شد. این مسجد به خاطر معماری زیبا، تزیینات مجلل، مرمرهای سفید و وسعت زیادی که دارد، نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

هتل امیریتس پلیس (Emirates Palace)

یکی از چشم‌نوازترین و جذاب‌ترین هتل‌های امارات متحده عربی، هتل امیریتس پلیس است. این هتل در ابوظبی قرار دارد و هرآنچه که از یک اقامت مجلل و لوکس در نظر دارید، در این هتل برای مهمانان فراهم شده است. یک باغ بزرگ و جذاب به ورودی این هتل منتهی می‌شود. این هتل، به‌معنای واقعی کلمه لوکس و مجلل است. گالری هنری، پلکان مرمرین و گنبد باشکوه، یک کافه در لابی از ویژگی‌های جذاب این هتل است.

خانه سعید آل مکتوم

قدمت خانه تاریخی حاکم سابق دبی، سعید آل مکتوم، به دهه‌ٔ ۱۸۹۰ برمی‌گردد. امروزه این عمارت بخشی از محله قدیمی شهر است و به موزه تبدیل شده است. برای اینکه با تاریخ و فرهنگ اهالی بومی این منطقه آشنا شوید، حتما به این موزه سر بزنید.

تور نوروز 98، فرصتی عالی برای لذت بردن از انواع تفریحات و جاهای دیدنی دبی است. برای تعطیلات نوروزی می‌توانید دبی را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنید و از ساختمان‌های شگفت‌انگیزی که در این شهر ساخته شده دیدن کنید.

همچنین شما می‌توانید علاوه بر ساختمان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی دبی را در کجارو ببینید. اطلاعات کامل هر جاذبه، آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق روی نقشه، جاذبه‌های رایگان، تصاویر و نظرات سایر کاربران در مورد هر مکان دیدنی، اطلاعاتی است که می‌توانید در این بخش بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه