رشد آمار جابجایی مسافر در فرودگاه‌ های ایران در بهمن ۹۷

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶
رشد آمار جابجایی مسافر در فرودگاه‌ های ایران در بهمن ۹۷

طبق آمار شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران جابجایی مسافر نسبت به دی ماه سال جاری رشد هشت درصدی داشته است.

طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با انجام ۲۹,۹۱۵ فروند نشست و برخاست توانسته‌اند سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر را به همراه حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کنند.

بر این اساس در بهمن ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۵۱۹ فروند نشست و برخاست و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر جایگاه پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران را به خود اختصاص داده، فرودگاه مشهد با ۴۱۲۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۳۷ هزار مسافر و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۳۰۲۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۴۷۲ هزار مسافر در رتبه‌های دوم و سوم فرودگاه‌‌های پرتردد کشور قرار گرفته‌اند.

البته با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در بخش پروازهای داخلی نیز این فرودگاه طبق آمار در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه‌های مشهد و شیراز رتبه‌‌های بعدی فرودگاه‌های پرترافیک ایران در بخش پروازهای داخلی را کسب کرده‌اند.

همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی بهمن ۹۷، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست ۴۴۹۶ فروند هواپیما است که طی آن حدود ۷۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به ۱۳ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده ‎است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست ۲۹۷۳ فروند هواپیما در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۷۶۹ فروند هواپیما و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۱۰ فروند هواپیما در رتبه‎های دوم و سوم فرودگاه‌‌های پرترافیک ایران در بخش پروازهای خارجی قرار گرفته‎اند.

از نظر ارسال بار و مرسولات نیز  فرودگاه امام خمینی(ره) با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

در مجموع، بر اساس آمارها، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در بهمن ماه ۹۷ نسبت به دی ماه، در نشست و برخاست دو درصد و در ارسال و پذیرش بار ۱۱ درصد افزایش داشته است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

عکس کاور: محمد اخلاقی (خبرگزاری تسنیم)

مطالب مرتبط:

منبع کن‌نیوز

دیدگاه