۱۱ جای دیدنی جورج تاون پنانگ که حتما باید ببینید

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
۱۱ جای دیدنی جورج تاون پنانگ که حتما باید ببینید

پنانگ یکی از ایالت‌های مالزی است که در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. جورج تاون، مرکز ایالت پنانگ که در شمال جزیره‌ پنانگ واقع شده، جاهای دیدنی زیادی دارد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

این که تازه به پنانگ آمده باشید یا در این ایالت متولد شده باشید، برخی مکان‌ها در شهر جورج تاون پنانگ وجود دارد که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. اگر دوست دارید در تور مالزی شرکت کنید، حتما پنانگ را نیز در برنامه سفر خود جا دهید. 

جورج تاون در شمال شرقی جزیره قرار دارد و مرکز ایالت پنانگ است. در سال ۲۰۰۸ این شهر به خاطر مرکز تجاری و خلاقیت بودن، به‌عنوان میراث جانی یونسکو شناخته شد؛ معمولا تورهایی که در ایران به مقصد پنانگ اجرا می‌شود، تور ترکیبی است و شما فرصت این را دارید که با رزرو تور کوالالامپور - پنانگ، از زیبایی‌های فوق‌العاده این دو شهر در یک سفر بهره‌مند شوید. اکثر ما ایرانی‌ها دیدنی‌های کوالالامپور را می‌شناسیم و مطالب زیادی در مورد آن‌ها خوانده‌ایم. پنانگ در مقایسه با کوالالامپور، برای ما ناشناخته است. در ادامه از خیابان هنری تا عمارت‌های تاریخی، ما شما را با بهترین چیزهایی که جورج تاون به گردشگران ارائه می‌دهد، آشنا می‌کنیم. 

هند کوچک

هند کوچک پنانگ

به دلیل اینکه جامعه مسلمانان-هندیان در اینجا ساکن هستند، شما می‌توانید روز خود را با صرف صبحانه خوشمزه هندی مثل پاسمبور (سالاد شیرین)، روتی جالا (نان شبکه‌ای)، مورتاباک (پنکیک حاوی گوشت)، بریانی و انواع دسرهای شیرین رنگارانگ آغاز کنید. غذا یک رویداد بین فرهنگی میان تامیل هندی و آشپزی عربی است. 

باغ پروانه انتوپیا (Entopia by Penang Butterfly Farm)

باغ پروانه انتوپیا پنانگ

در این باغ بیش از ۱۵ هزار پروانه آزادانه پرواز می‌کنند

باغ پروانه انتوپیا یکی از جاهایی است که در سفر خود نباید به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست بدهید. در این باغ بیش از ۱۵ هزار پروانه آزادانه پرواز می‌کنند و حدود ۲۰۰ گونه گل و گیاه که شامل گیاهان گوشت‌خوار نیز می‌شود، در این باغ وجود دارد. اگر بچه دارید، حتما عاشق پیله‌های کرم ابریشم خواهند شد؛ اینجا همان جایی است که کودکان می‌توانند در مورد زندگی پروانه‌ها و سایر خزنده‌های کوچک یاد بگیرند. هزینه ورودی هر فرد بزرگسال به این باغ حدود ۶۰ رینگیت (حدودا ۱۵ دلار) است. 

عمارت پراناکان پینانگ

عمارت پراناکان پینانگ

عمارت پراناکان پینانگ با نام «عمارت سبز» نیز شناخته می‌شود. این عمارت امروزه به موزه تبدیل شده و سبک زندگی و صنایع دستی بازرگان مشهور چینی، کاپیتان چونگ کنگ کی (Kapitan Chung Keng Kwee) را به نمایش گذاشته است. تابلوها و درهای چوبی کنده کاری‌شده، کاشی‌های ایتالیایی و انگلیسی و آهن‌کاری‌های اسکاتلندی، همگی بخشی از جذابیت‌های شرقی و غربی این عمارت است. اینجا می‌توانید ببینید که این بازرگان در اوایل قرن بیستم میلادی معمولا چه غذاهای می‌خورد و چه لباس‌هایی می‌پوشید.

بازار خیابانی پنانگ

بازار خیابانی پنانگ

این بازار یکشنبه‌ها در جورج تاون برپا می‌شود

هر صبح یکشنبه، ترافیک خیابان پنانگ وحشتناک است. چرا؟ به خاطر بازاری که یکشنبه‌ها در این خیابان به پا است. مرغ تازه، لباس‌های ارزان و اقلام خانگی، همگی در این بازار وجود دارد و مردم برای خرید مواد غذایی خوب و باکیفیت به اینجا می‌آیند. شاه بلوط‌های کبابی که غرفه‌های کوچک غذافروشی در این بازار عرضه می‌کنند، بسیار خوشمزه است و پیشنهاد می‌کنیم اگر به این بازار سر زدید، طعم آن‌ها را امتحان کنید. 

مسجد کاپیتان کلینگ

مسجد کاپیتان کلینگ

اگر می‌توانید آفتاب داغ را با یک کلاه و یک بطری آب تحمل کنید، جایزه شما فهم تازه‌ای از موهبت مالزیایی (هارمونی فرهنگی) است. این مکان جایی است که قدیمی‌ترین کلیسای (وابسته به کلیسای انگلیس) مالزی به قدیمی‌ترین معبد گوان یین پنانگ و  مسجد کاپیتان کلینگ می‌رسد. شما می‌توانید به‌طور رایگان از این مکان‌های مذهبی دیدن کنید؛ البته برای ورود به مسجد باید لباس مناسب و پوشیده به تن داشته باشید.

اسکله قبیله (clan jetty)

اسکله قبیله پنانگ

این اسکله محل اقامت ثبایل چینی است

اسکله قبیله بخشی از میراث باستانی پنانگ است. این اسکله‌ها شامل ۶ روستای روی آب می‌شود که محل اقامت قبایل چینی به نام‌های لیم، چیو، تان، یئو، لی، کوآی و خانواده‌هایی با نام‌های خانوادگی مختلف است. خانه‌های شناور این منطقه از چوب و آلومینیوم ساخته شده و روی پایه‌های چوبی یا فلزی روی دریا قرار دارند. روستایی که بیشتر از سایر این روستاها مورد توجه گردشگران قرار گرفته، اسکله چیو است که گذرگاهی طولانی، مغازه‌های فروش سوغاتی و یک معبد کوچک دارد. اینجا هنوز هم یک منطقه مسکونی است و بهتر است برای گرفتن عکس برای شبکه‌های اجتماعی خود، کمی محتاط باشید. 

کک لوک سی (KEK LOK SI)

معبد کک لوک سی پنانگ

اگر از خط ساحلی به سمت داخل جزیره پنانگ حرکت کنید، این معبد باشکوه را که شبیه قلعه است، پیدا می‌کنید. ارتفاع امجسمه الهه رحمتی که در این معبد قرار دارد، ۳۰٫۲ متر است. این معبد سالن‌های مختلفی دارد و مسیرهای سرپوشیده‌ای این سالن‌ها را به یکدیگر متصل کرده است. معماری درهم آمیخته بنا (شامل بهترین طرح‌های چینی، تایلندی و برمه‌ای) نشان‌دهنده آمیختگی فرقه‌های مختلف بودایی، از جمله بودایی‌های ماهایانا و تراوادا است.

هنر خیابانی

هنر خیابانی پنانگ

هیچ گردشگری جورج تاون را بدون بازدید از هنر خیابانی ترک نمی‌کند. پس از ثبت جورج تاون در میراث جهانی یونسکو در سال ۲۰۰۸، دولت دستور داد در قلب جورج تاون، نقاشی‌های دیواری کشیده شود. اینجا می‌توانید زیباترین هنرهای خیابانی پنانگ را به تماشا بنشینید. 

ایستگاه اتوبوس هین (Hin Bus Depot)

ایستگاه اتوبوس هین

اینجا جایی است که افراد خلاق دور هم جمع شده‌اند

اینجا جایی است که افراد خلاق دور هم جمع شده‌اند. ایستگه اتوبوس هین یک گالری هنری، چمنزار گسترده و نقاشی‌های دیواری نیز دارد؛ در چنین فضای چه کسی نمی‌تواند خلاق باشد؟ در طول هفته هیچ اتفاق خاصی در این انبار نمی‌افتد (هرچند اینجا یک کافه دوست‌داشتنی به نام کافه بریکلین (Bricklin) وجود دارد)، اما اگر یکشنبه‌ها از سال ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر به اینجا بیایید، بازاری بزرگی از صنایع دستی برپا است که همه چیز، از گلخانه‌های کوچکی که در محفظه‌های شیشه‌ای قرار دارند، تا پست‌کارت‌هایی که با دست کشیده شده‌اند، می‌توانید بخرید.

بازار شبانه فرینگی (Ferringhi Night Market)

هر چیزی که می‌درخشد، طلا نیست، اما می‌تواند نقره‌ای باشد، به‌خصوص در بازار شبانه باتو فرینگی (Batu Ferringhi Night Bazaar). این بازار هر روز ساعت ۷ عصر تا نیمه شب شروع به کار می‌کند. غرفه‌ها در این بازار هر چیزی می‌فروشند و برای خرید باید حتما خوب چانه بزنید. در بازار شبانه فرینگی غذا فراوان است، ساحل در نزدیکی قرار دارد و اگر به اقامتگاه نیاز داشته باشید، تمامی خیابان پر از هتل است که می توانید در هر جا که خواستید، بمانید. 

مزرعه میوه‌های گرمسیری

مزرعه میوه های گرمسیری

در مزرعه مویه‌های گرمسیری بیش از ۳۷۰ نوع میوه خوراکی وجود دارد

مزرعه میوه‌های گرمسیری با داشتن بیش از ۳۷۰ نوع میوه خوراکی، جایی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. این مزرعه در ارتفاع ۲۴۴ متری از سطح دریا قرار دارد و زمینی به مساحت ۲۵ هکتار را پوشش می‌دهد. مزرعه میوه‌های گرمسیری میوه مورد نیاز پنانگ را تامین می‌کند، به‌خصوص خارگیل. برخی از میوه‌های این مزرعه در شهر به فروش نمی‌رسد، این یعنی اینجا تنها جایی است که می‌توانید گواوای زرد و میوه اژدهای سبز پیدا کنید. هزینه تورهایی که به مقصد مزرعه اجرا می‌شوند، به علاوه هزینه بوفه میوه، حدود ۱۹ دلار است.

پنانگ علاوه بر این‌ها، جاذبه‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی پنانگ را  در کجارو ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

هر زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید تور ارزان مالزی را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه