با اپلیکیشن «سامانه نظارت بر خدمات سفر» آشنا شوید

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
با اپلیکیشن «سامانه نظارت بر خدمات سفر» آشنا شوید

با استفاده از اپ «سامانه نظارت بر خدمات سفر» گردشگران می‌توانند هر گونه پیشنهاد، گزارش و شکایتی را از خدمات گردشگری به مسئولان منتقل کنند.

با قرار گرفتن در آستانه تعطیلات و نوروز، گردشگران می‌توانند با نصب و استفاده از اپ « سامانه نظارت بر خدمات سفر»، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را در کمترین زمان ممکن به متولی مربوطه منتقل کنند و از روند نتایج نیز مطلع شوند.

اپ « سامانه نظارت بر خدمات سفر» این قابلیت را برای گردشگران فراهم می‌کند تا هر گونه نارضایتی از مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، پایانه‌های مسافربری، مراکز درمانی و حتی کالاها و خدمات را به صورت گزارش یا پیشنهاد به ثبت رسانند. ولی تیموری، معاونت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این‌باره گفته است:

این اپلیکیشن جهت تکریم حقوق شهروندان و گردشگران راه‌ اندازی شده و در حال حاضر ۲۲ دستگاه دولتی و اجرایی، عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور هستند. به عنوان مثال گردشگران می‌توانند در بخش «مراکز گردشگری» از نوع برخورد، کیفیت خدمات، نرخ و سایر موارد شکایت کرده و پس از پر کردن فرم اطلاعات شخصی، نام استان، شهر مربوطه، نوع نارضایتی و انتقال مستندات از جمله عکس و تصویر، با متولی و مسئول بخش دولتی مورد نظر ارتباط برقرار کنند.

از جمله بخش‌های موجود در این اپ، بخش «پایانه‌های مسافربری» است که امکان ارائه گزارش یا شکایت را از شرکت‌های هواپیمایی، پایانه‌های اتوبوسرانی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های راه‌آهن و پایانه‌های بندری فراهم کرده است. همچنین گردشگران می‌توانند در بخش «کالا و خدمات»، گزارش‌هایی در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری کالا و خدمات و نیز حمل و نقل، نگهداری و فروش کالای قاچاق را گزارش کنند.

به گفته تیموری، امکان ثبت نارضایتی و شکایت از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و در بخش «مراکز درمانی»این نرم‌افزار ایجاد شده و به اصول مربوط به هزینه‌ها، خدمات، نوع برخورد و سایر موارد رسیدگی می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید تور مورد نظر خود را به مقاصد و شهرهای مختلف از طریق کجارو به‌ سادگی جستجو کنید. به این منظور، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آنها را مقایسه کنید و در نهایت ارزانترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

منبع عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه