در سفر نوروزی به استانبول از کجا سوغاتی بخریم؟

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
در سفر نوروزی به استانبول از کجا سوغاتی بخریم؟

استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه، پر از جاذبه‌های گردشگری است و سوغاتی که در مکان‌های دیدنی این شهر به فروش می‌رسد، گردشگران را به خود جذب می‌کند. اما بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در استانبول کجا است؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در سفر به خارج از کشور باید انجام داد، خرید یادگاری‌هایی است تا هنگام برگشت به خانه، همیشه با دیدن آن، بتوان خاطرات شیرین سفر را زنده نگه داشت. استانبول پر از مغازه‌هایی است که سوغاتی مثل وسایلی که در حمام ترکی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و سرامیک‌های زیبا با طرح‌های سنتی به فروش می‌رسانند. این شهر در نوروز بسیار شلوغ است و از آنجا که اکثر هموطنان، استانبول را به‌عنوان مقصد نوروزی انتخاب می‌کنند، ممکن است افراد سودجو سر گردشگران کلاه بگذارند و اجناس و سوغاتی‌های بی‌کیفیت را به قیمت زیاد به آن‌ها بفروشند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر به استانبول، بهترین مکان‌هایی که سوغاتی می‌فروشند را بشناسید تا سرتان کلاه نرود و بهترین یادگاری‌ها را هم برای خودتان و هم برای عزیزان‌تان تهیه کنید.

محصولات طبیعی عبدالله

محصولات طبیعی عبدالله

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

بسیاری از افرادی که راهی ترکیه می‌شوند، حتما سری هم به حمام ترک‌های این کشور می‌زنند. اگر شانس تجربه حمام ترکی در استانبول را داشته باشید، شاید بخواهید حداقل یک یادگاری کوچک از این حمام‌ها را با خود به خانه ببرید. در مغازه محصولات طبیعی عبدالله در بازار بزرگ استانبول، می‌توانید صابون‌های خوشبو، حوله‌های نازک ترکی که کار دست هستند، لیف‌های سنتی، همچنین ملحفه‌های کتان و رخت حمام بخرید. 

فروشگاه لوناپارک

فروشگاه لوناپارک استانبول

منبع عکس: وب‌سایت Pinterest

این مغازه با کالاهای بسیار زیبایش در قلب محله شلوغ گالاتا قرار دارد. در فروشگاه لوناپارک می‌توانید اشیای بسیار عالی برای طراحی، زیورآلات دست‌ساز، لوازم تزئینی و کالاهای خانگی از آثار طراحان بنام استانبول را پیدا کنید. در این مغازه حتما یادگاری مناسبی که نشانگر جنب‌و‌جوش و زیبایی استانبول باشد را پیدا می‌کنید.

فروشگاه اینترنتی The Guide Shop

این فروشگاه آنلاین آثار طراحان و برندهای مشهور استانبول را در مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد به مشتریان عرضه می‌کند. در این فروشگاه اینترنتی همه چیز، از سرامیک‌های سنتی گرفته تا کیف‌های دستی، زیورآلاتی زیبای دست‌ساز، فرش و... وجود دارد. 

فروشگاه حمام کیلیچ علی پاشا

فروشگاه حمام کیلیچ علی پاشا

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

هدیه فروشی حمام کلیچ علی پاشا (Kılıç Alı Paşa Hamamı Shop) بهترین جایی است که می‌توانید وسایل مربوط به حمام را بخرید. حمام کلیچ علی پاشا یکی از بهترین حمام‌های سنتی استانبول است. در این فروشگاه می‌توانید حوله‌های نازک دست‌ساز ترکی، کفش‌های حمام چوبی، لگن‌های مسی، صابون‌های معطر و... پیدا کنید. شما هرآنچه که برای رفتن به حمام ترکی نیاز دارید در این فروشگاه می‌توانید خریداری کنید.

ایزنیک آرت

ایزنیک آرت استانبول

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

در طول سفر به استانبول حتما نقش‌های سنتی کاشی‌های ایزنیک را که با رنگ‌های زیبای فیروزه‌ای و نقش‌های گل لاله سرخ طراحی شده‌اند، خواهید دید. معمولا دیوارهای مسجد با این نقش‌ها تزئین می‌شوند و شما می‌توانید سرامیک‌هایی با این طرح‌ها را به دیوار خانه‌تان نصب کنید و با هر نگاه، به یاد سفر خود به استانبول و زیبایی‌های این شهر بیفتید. از ایرنیک آرت (Iznik Art) که در بازار بزرگ استانبول قرار دارد، دیدن کنید تا یکی از زیباترین و بهترین بشقاب‌ها، کاسه‌ها، کاشی‌ها، گلدان‌ها و وسایل دکوری ایزنیک را به‌عنوان سوغاتی انتخاب کنید.

فروشگاه ارمغان

فروشگاه ارمغان (Armaggan) کمی لوکس‌تر از سایر فروشگاه‌های این لیست است و می‌توانید وسایل طراحی و دکوری و زیروآلات لوکس و خیره‌کننده را از آن بخرید. این وسایل نه‌تنها شما را به یاد استانبول می‌اندازند، بلکه یاد گذشته آن و امپراتوری عثمانی را زنده نگه می‌دارد. زیورآلات دست‌ساز، پارچه‌هایی که با رنگ طبیعی رنگ شده‌اند، لوازم‌خانگی که برگرفته از طرح‌های آناتولی یا عثمانی هستند و کالاهای چرمی از اشیایی هستند که در این فروشگاه می‌توانید پیدا کنید. 

فروشگاه حمام جنیفر

فروشگاه حمام جنیفر استانبول

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

این فروشگاه منحصربه‌فرد در آراستا بازار قرار دارد و آثاری از آخرین خانواده‌ها و افرادی که  میراث بافت سنتی ترکیه را ادامه می‌دهند، در آن به فروش می‌رسد. در این مغازه می‌توانید حوله‌های زیبا، حوله‌های نازک ترکی و رخت‌های حمامی که کار دست  و حاصل نساجی سنتی از پنبه ارگانیک، کتان یا ابریشم هستند، پیدا کنید. حوله حمام و حوله‌های نازک ترکی حمام جنیفر در رنگ‌های روشن و زیبا عرضه می‌شوند و نسبت به سایر محصولات این فروشگاه، شهرت بیشتری دارند.

فروشگاه هدیه مدرن استانبول

یکی از مهم‌ترین قطب‌های هنر معاصر استانبول، یکی از بهترین فروشگاه‌های هدیه فروشی در شهر را نیز در خود جای داده است. فروشگاه هدیه مدرن استانبول در نزدیکی ورودی اصلی زیورآلات زیبای دست‌ساز، لوازم تزئینی مثل هنر، کتاب، پوستر، وسایل دکوری و طراحی و وسایل منزل را به فروش می‌رساند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه