بهترین کافی شاپ های استانبول را بشناسید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
بهترین کافی شاپ های استانبول را بشناسید

استانبول جاهای دیدنی کم ندارد، اما کافی شاپ‌های این شهر را هم که مکانی فوق‌العاده برای گذراندن لحظاتی آرام و نوشیدن قهوه اصیل ترکی است، نباید از قلم انداخت.

 قهوه ترک به خاطر غلظت و شیرینی طبیعی‌اش در سراسر دنیا شهرت دارد. این قهوه برخلاف سایر قهوه‌ها که با استفاده از صافی تهیه می‌شود، ابتدا به‌قدری آسیاب می‌شود که به پودری شبیه شکر تبدیل شود. سپس این پودر به قوری حاوی آب جوش اضافه شده و در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود. در سفر به استانبول یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بکنید، چشیدن طعم قهوه اصیل ترک است که می‌توانید در بهترین کافی شاپ‌های استانبول نوش جان کنید. اگر استانبول یکی از مقاصد خارجی مورد نظر شما برای سفر است، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بهترین کافی شاپ‌های این شهر را به شما معرفی کنیم.

 کافه گالاتا کوناک 

کافه گالاتا کوناک استانبول

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

کافه گالاتا کوناک (Galata Konak Café)، در فضای باز این امکان را به شما می‌دهد که در طول روز از چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای که رو به استانبول دارد، لذت ببرید و مهمانان می‌توانند حین صرف قهوه و خوردن دسرهای سنتی ترکی، غروب خورشید را به تماشا بنشینند. ظرفیت این کافه بیش از ۲۰۰ نفر و چشم‌اندازی رو به دریا دارد. این کافه در شلوغی شهر پنهان شده و مکانی آرام، ساکت و آرامش‌بخشی است و اینجا می‌توانید برای استراحت و در کردن خستگی روز، یک فنجان قهوه نوش جان کنید. 

کافه رستوران تراس ۸۶

کافه رستوران تراس ۸۶ استانبول

کافه رستوران تراس ۸۶ این کافه در نزدیکی فرودگاه آتاتورک استانبول قرار دارد و قهوه‌هایی بسیار خوشمزه و غذاهایی با تزیینات زیبا ارائه می‌کند

برای خوردن غذایی خوشمزه و تجربه فضایی آرامش‌بخش به کافه رستوران تراس ۸۶ (Terrace 86 Café And Restaurant) بروید. این کافه در نزدیکی فرودگاه آتاتورک استانبول قرار دارد و قهوه‌هایی بسیار خوشمزه و غذاهایی با تزیینات زیبا ارائه می‌کند. اگر پرواز شما از این فرودگاه است و کمی زود به فرودگاه رسیدید، می‌توانید سری هم به این کافه بزنید. اینجا صفحه نمایش‌های بسیار بزرگی برای نشان دادن رویدادهای ورزشی نیز وجود دارد. در کافه رستوران تراس ۸۶ قلیان هم پیدا می‌شود که یکی از سرگرمی‌های مردم ترکیه است. برای خوردن صبحانه، میان وعده، ناهار یا شام عالی می‌توانید به این کافه رستوران بروید که در طول روز باز است. تراس ۸۶ عصرها موسیقی زنده نیز دارد و از این نظر هم گزینه بسیار مناسبی برای صرف شام است. 

کافه نان و کره

کافه نان و کره استانبول

این رستوران شیک محیطی گرم و دوست داشتنی دارد و حس خوبی به شما انتقال می‌دهد. در تراس بیرونی این کافه بنشینید و یک فنجان قهوه نوش جان کنید و از جو آرامش‌بخش و دنج کافه لذت ببرید. کافه نان و کره در تمام طول روز باز است و  صبحانه‌های خوشمزه و شیرینی‌های خانگی بسیار لذیذ سرو می‌کند. این کافه برای کسانی که نگرانی سلامتی خود هستند، طیف گسترده‌ای از اسموتی و آب‌میوه‌های تازه و همچنین انواع مختلف چای و قهوه عرضه می‌کند. 

کافه چورلولو علی پاشا

کافه چورلولو علی پاشا استانبول

منبع عکس: وب‌سایت turkeycentral

کافه چورلولو علی پاشا در یک باغ چایی واقع شده که متعلق به قرن ۱۸ میلادی است

اگر هدف شما از سفر به ترکیه، دیدن زندگی روزانه مردم محلی و فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها است، کافه چورلولو علی پاشا یکی از جاهایی است که حتما باید بروید. کافه چورلولو علی پاشا (Çorlulu Ali Paşa) فاصله بسیار کمی با ایستگاه تراموای بیازیت دارد و در باغ چای متعلق به قرن ۱۸ میلادی واقع شده است. در طول روز حیاط این کافه پر از مردانی است که از مسجدی در نزدیکی اینجا بیرون آمده‌اند و حین صرف قهوه سنتی ترک، قلیان می‌کشند. کافه چورلولو علی پاشا شب‌ها با فانوس‌های کوچک چراغانی می‌شود و صندلی‌های چوبی آن میزبان افراد جوان‌تر از  اقشار گوناگون جامعه است. باغ چای ۲ ورودی دارد و داخل آن انواع زیورآلات ارزان و سوغاتی به فروش می‌رسد. 

کافه مانژری ببک تراس (Mangerie Bebek Terrace)

کافه مانژری ببک تراس استانبول

منبع عکس: وب‌سایت timeout

کافه مانژری ببک تراس مکانی فوق‌العاده برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا خوردن یک وعده غذای لذیذ است. این کافه از سالادهای دلچسب گرفته تا نودل و برگرهای خوشمزه عرضه می‌کند و می‌توانید ناهار بسیار خوشمزه‌ای از غذاهای مختلف را تجربه کنید. اگر به‌دنبال نوشیدنی دلچسبی به‌جز قهوه هستید، اینجا آب‌میوه‌های بسیار تازه‌ای عرضه می‌شود که می‌توانید در حین تماشای غروب خورشید از بخش آناتولی استانبول، نوش جان کنید. این کافه رستوران برای صبحانه، ناهار و شام باز است و می‌توانید قبل یا بعد از بازدید از جاهای دیدنی محله ببک، سری به اینجا بزنید و خستگی خود را در کنید. 

این شهر علاوه بر این کافه‌های دوست داشتنی، جاذبه‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کرده و به اطلاعات کاملی از جمله موقعیت جغرافیایی، عکس‌ها و امکانات آن‌ها دسترسی داشته باشید. 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه