۱۳ کاری که در امارات نباید انجام دهید

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
۱۳ کاری که در امارات نباید انجام دهید

وقتی به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید، توجه کردن به قوانین و اصول اعتقادی و فرهنگی کشور مقصد است. در امارات نیز مجموعه‌ای از قوانین مدنی و فرهنگی وجود دارد که هنگام سفر باید به آن‌ها احترام بگذارید.

امارات یکی از مقصدهای محبوب تور نوروز است. اگر برای سفر به این کشور در نوروز برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که قبل از سفر، حتما با این قوانین فرهنگی و اجتماعی آشنا شوید تا خواسته یا ناخواسته، قوانین را زیر پا نگذارید و به اهالی این کشور بی‌احترامی نکنید.

تور دبی، فرصتی عالی برای سفر به امارات است. دبی شهر بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ها است و رکوردهای فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد.

هر زمانی که قصد سفر به دبی را دارید می‌توانید بهترین آفر تور دبی را به کمک کجارو پیدا کنید. فهرستی متنوع از تورهای این شهر که آژانس‌های همکار کجارو ارائه می‌دهند در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید از میان آن‌ها، تور دبی ارزان انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

در سفر به دبی و همه شیخ‌نشین‌های امارات، این کارها را انجام ندهید:

 مصرف مشروبات الکلی در اماکن عمومی

در امارات نمی‌توانید در اماکن عمومی نوشیدنی‌های الکلی مصرف کنید یا بخرید.

عکس گرفتن از مردم

قوانین امارات

عکس گرفتن از مردم بدون رضایت آن‌ها، در امارات متحده عربی جرم محسوب می‌شود. عکس گرفتن از غریبه‌ها بدون اجازه و رضایت آن‌ها ۵۰۰ هزار درهم جریمه و ۶ ماه زندان دارد. به خصوص در مورد عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و فردی که در عکس حضور دارد می‌تواند از شما شکایت کند.

غذا خوردن در اماکن عمومی در ماه رمضان

در ماه رمضان، مسلمانان امارات از اذان صبح تا اذان مغرب روزه هستند. برای اینکه احترام خود را نسبت به اهالی این کشور نشان دهید، نباید در جمع و در اماکن عمومی چیزی بخورید. بیشتر رستوران‌ها در این ساعات درها و پنجره‌های خود را می‌بندند و پنهانی می‌توانید در رستوران‌ها غذا بخورید. در کوچه و خیابان و در اماکن عمومی خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و جویدن آدامس در ساعات روزه‌داری ممنوع است. البته این قانون برای بچه‌های کوچک و زنان باردار نیست.

خرید محصولات تقلبی

ممکن است وقتی در بازارها قدم می‌زنید، افرادی به شما پیشنهاد کنند که کیف شنل یا ساعت دیور با قیمت ارزان از آن‌ها بخرید. این پیشنهادها را رد کنید و به راه خود ادامه دهید. شاید این پیشنهادها وسوسه‌انگیز به نظر برسد؛ ولی مطمئنا ارزش هزینه کردن ندارد و محصول باکیفیتی نمی‌خرید.

پخش کردن شایعه

این مورد، حتما برایتان غیرمنتظره است؛ ولی پخش کردن شایعه در امارات، غیرقانونی است، به خصوص اگر آنلاین پخش شده باشند. پخش کردن اخبار دروغ در فضای آنلاین، نوعی جرم سایبری است و ممکن است تا سه سال، زندان و تا یک میلیون درهم جریمه در پی داشته باشد.

نمایش عمومی احساسات

با وجود اینکه امارات مقصد خوبی برای ماه عسل است ولی باید در نظر بگیرید که نشان دادن عواطف و احساسات در ملاء عام ممنوع است.

ناسزا گفتن

ناسزا گفتن و فحش دادن در مکان‌های عمومی ممنوع و غیرقانونی است و ممکن است مشکلات زیادی برای توریست‌ها ایجاد کند. هر نوع رفتار توهین‌آمیز، کفرگویی، فحش دادن و زبان توهین‌آمیز در امارات شما را به دردسرهای جدی می‌اندازد. حتی عصبانیت شدید و راه انداختن دعوا، باعث دستگیر شدن افراد می‌شود.

عکس گرفتن از تصادفات رانندگی، ساختمان‌های دولتی و تاسیسات نظامی

موقع عکس انداختن در امارات، بهتر است که روی جاذبه‌های گردشگری تمرکز کنید. عکس انداختن از تصادفات، ساختمان‌های دولتی، سفارت‌خانه‌ها، تاسیسات نظامی و حتی هواپیماها ممنوع است. به خصوص اگر این عکس‌ها را در فضای آنلاین پخش کنید، جرم آن بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید فهرست کامل جاهای دیدنی دبی را در کجارو مشاهده کنید. اطلاعات کامل از هر جاذبه، آدرس دقیق، موقعیت مکانی روی نقشه و جاذبه‌های رایگان در این بخش از دیتابیس کجارو مشخص شده‌اند و به کمک آن‌ها می‌توانید سفرتان را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

بردن دارو بدون نسخه

قوانین امارات

بردن داروهایی که نیاز به نسخه دارد، بدون مدرکی که ثابت کند پزشک آن را تجویز کرده، ممنوع است. نسخه‌های شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد تا مسئولان فرودگاه بتوانند آن را بخوانند. همراه داشتن بعضی از داروها مکن است مشکلات بسیار جدی برای توریست‌ها ایجاد کند. بنابراین قبل از بردن هر دارو به امارات، حتما این موارد را با سفارت در میان بگذارید. همچنین مقدار داروها نیز باید متناسب با نسخه باشد و بیش از اندازه دارو نبرید.

رفتار نامتعادل و آشوبگرانه در جمع

مستی و رفتار نامتعادل، در بسیاری از کشورها جرم است و امارات نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته برای رفتار نامتعادل، لازم نیست مست باشید! گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند یا رقصیدن در اماکن عمومی نمونه‌ای از این رفتارهای نامتعادل است. به خصوص در مساجد و نمازخانه‌ها، پخش کردن موسیقی جایز نیست. بنابراین گردشگران باید صدای موسیقی خود را کم کنند.

مصرف مواد مخدر

این مورد، واضح به نظر می‌رسد. ولی باید توجه کنید که بسیاری از توریست‌ها به خاطر موادی که در کشور دیگری مصرف کرده‌اند ولی نتایج تست مصرف مواد مخدر آن‌ها در امارات مثبت شده، به دردسر می‌افتند. این کشور، هیچ تحملی درباره مصرف مواد مخدر ندارد و این جرم، مجازات‌هایی چون اخراج و زندان دارد.

بی‌احترامی به فرهنگ و مذهب

هر جا که سفر می‌کنید باید به مذهب و فرهنگ کشور مقصد احترام بگذارید. دین رسمی امارات اسلام است. در سفر به این کشور باید به فرهنگ اماراتی و دین اسلام احترام بگذارید. غیر از این، ۸۰ درصد از ساکنان امارت را مهاجران تشکیل می‌دهند. در نتیجه باید فرهنگ و دین همه اقشار جامعه را در نظر بگیرید.

پوشیدن لباس‌های نامناسب

قوانین امارات

در امارات می‌توانید لباس‌های غربی بپوشید؛ ولی نباید زیاده‌روی کنید. در مکان‌های مذهبی نباید لباس‌های باز و کوتاه بپوشید. البته در ساحل، می‌توانید لباس مناسب ساحل بپوشید ولی در مکان‌های عمومی و کوچه و خیابان نباید لباسی بپوشید که به فرهنگ و مذهب عمومی بی‌احترامی شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه