بهترین جاهای دیدنی دبی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

مینا رهبری
مینا رهبری جمعه، ۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین جاهای دیدنی دبی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

دبی جاهای دیدنی زیادی دارد و اغلب آن‌ها بسیار مشهور هستند و جزو برترین‌های جهان قرار گرفته‌اند. اما این شهر مکان‌های زیبا و دیدنی هم دارد که مورد توجه قرار نگرفته‌اند و آن‌قدر که باید، شناخته نشده‌اند.

دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که می‌خواهند بزرگ‌ترین، بلندترین و ثروتمندترین‌های دنیا را ببینند. دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا است؛ برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیا است؛ برخی از ثروتمندترین میلیونر‌ها از آفتاب تابان دبی لذت می‌برند و طلا و ادکلن می‌خرند. کسانی که عاشق سفرهای لوکس هستند، معمولا تور دبی جزو اولویت‌های سفرشان است. اما سفر به دبی فقط در این‌ها خلاصه نمی‌شود و برای کسانی که دوست دارند بیشتر از بخش‌های تاریخی، مسکونی و کمترشناخته شده دبی دیدن کنند، فهرستی آماده کرده‌ایم که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و دست‌کم گرفته شده‌اند. 

هر زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید تور ارزان دبی را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

سوق نایف (Souq Naif)

سوق نایف دبی

در حالی که بسیاری از گردشگران برای خرید به بازارهای طلا یا ادویه دبی می‌روند، سوق نایف بازاری برای مسافران ماجراجو است. برای خرید لباس‌های پرزرق‌وبرق عربی، فرش مشهور ایرانی، شیرینی‌ها و خرمای محلی و همچنین خرید از مغازه‌های فروش میان‌وعده‌های خوشمزه، این بازار بزرگ مکانی فوق‌العاده است. برای بازدید از زندگی در بازار محلی ساکنان دبی، حتما سری به سوق نایف بزنید. 

میردیف سیتی سنتر (Mirdif City Centre)

میردیف سیتی سنتر فضایی دوستانه و خانوادگی دارد

میردیف سیتی سنتر شاید در میان مراکز خرید بسیار بزرگ دبی به چشم نیاید، اما این مرکز خرید هم یکی از آن مکان‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و هر گردشگری باید از آن بازدید کند. اینجا فضایی دوستانه و خانوادگی دارد و مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند خانواده‌های محلی اماراتی و ساکنان عرب دبی و همچنین خرید کردن آن‌ها را از نزدیک ببینند. به‌علاوه میردیف سیتی سنتر دارای مغازه‌های برندهای مشهور، کافه‌های دوست‌داشتنی، رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و مغازه‌های توریست‌پسند است تا تمام خواسته‌های گردشگران از یک مرکز خرید را برآورده کند. 

پارک ساحلی الممزر (Al Mamzar Beach Park)

پارک ساحلی الممزر

در برخی روزها، پارک ساحلی الممزر فقط در اختیار خانم‌ها قرار دارد

اغلب گردشگران اغلب دوست دارند به سواحل لوکس و پرجلوه جمیره و JBR بروند، اما پارک ساحلی الممزر نیز تفرجگاهی شگفت‌انگیز برای آفتاب گرفتن یا قدم زدن در امتداد ساحل است. اینجا پر از گردشگر نیست و لازم نیست انبوهی از مسافران را تحمل کنید که همگی سعی دارند به زور خود را در ساحل ماسه‌ای جا دهند. در عوض در پارک ساحللی الممزر از ساحل تمیز، پارک سبز، خانواده‌های محلی و حتی غرفه‌های فروش غذاهای بسیار خوشمزه می‌توانید بهره‌مند شوید. خانم‌هایی که محجبه هستند و دوست دارند به دور از نگاه مردان از تفریحات ساحلی لذت ببرند، ساحل الممزر مکان مناسبی است، چون در برخی از روزها ساحل فقط در اختیار بانوان قرار دارد.

منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی 

منطقه حفاظت شده صحرای دبی 

یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگران از شرکت در تور امارات، رفتن به صحرا و تجربه تفریحات لذت‌بخش این منطقه است. سفر به دبی بدون گشت‌وگذار در صحرا کامل نمی‌شود، با این حال انتخاب اینکه با کدام تور بروید یا برای کدام تفریحات پول بپردازید، کمی دشوار است. به‌جای هزینه کردن برای تورهایی که تله گردشگران است، چرا از منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی (Dubai Desert Conservation Centre) بازدید نمی‌کنید که به آموزش درباره حیات وحش محلی در صحرا و همچنین فراهم کردن تورهایی به مقصد صحرا برای تجربه طبیعت شگفت‌انگیز آن و فرهنگ مردم امارات می‌پردازند؟ اینجا می‌توانید در حالی که در مورد اکوسیستم سنتی دبی می‌آموزید، شتروساری کنید، شاهین را از نزدیک ببینید و آن را روی دست خود نگه دارید و حتی شبی را در بیابان بگذرانید. 

موزه دبی

موزه دبی

در موزه دبی در مورد زندگی اماراتی‌های بادیه نشین و فرهنگ و سنت مردم محلی یاد بگیرید

اکثر گردشگران دبی را شهری مدرن می‌شناسند و حتی آن را شهری آینده گرایانه برای جهانی کردن شهروندان می‌دانند. اغلب افراد فراموش کرده‌اند که دبی گذشته‌ای تاریخی و سنتی دارد که تمام امارات به این گذشته افتخار می‌کند و در تلاش برای حفظ این گنجینه‌های ارزشمند است. به‌جای اینکه در جنبه‌های مادی شهر توجه کنید، چرا به موزه دبی سر نمی‌زنید که در قلعه باستانی الفهیدی قرار دارد؟ در این موزه می‌توانید تجربه‌ای آموزشی داشته باشید، در مورد زندگی اماراتی‌های بادیه نشین و فرهنگ و سنت مردم محلی یاد بگیرید. قطعا از بازدید از این موزه پشیمان نخواهید شد و با تحسین تاریخ دبی، این منطقه را ترک خواهید کرد.

نهر دبی

نهر دبی در محله قدیمی این شهر قرار دارد و بسیاری از گردشگران به‌دلیل تصاویر زشت و کثیفی که از آن دیده‌اند، از رفتن به این مکان منصرف می‌شوند. با این حال نهر دبی برای گردشگرانی که می‌خواهند شکل دبی، قبل از آمدن آسمان‌خراش‌های مدرن و مراکز خرید بزرگ را از نزدیک لمس کنند، قطعا ارزش بازدید دارد. شما می‌توانید در سوق‌های قدیمی و سنتی قدم بزنید، در رودخانه سوار جهاز (قایق‌های سنتی که بیش از صد سال قبل توسط غواص‌های مروارید و صیادان استفاده می‌شد) شوید و به خانه‌های سنتی سر بزنید که برای زنده نگه داشتن یاد دبی قدیم، هنوز هم پابرجا هستند. 

معبد گوروناناک دربار سیخ 

معبد گوروناناک دربار سیخ دبی

معبد گوروناناک دربار سیخ دبی (Gurunanak Darbar Sikh Temple) که در وسط شهر قرار دارد و جزو مکان‌هایی محسوب می‌شود که توسط گردشگران نادیده گرفته شده است، اما حتما باید از آن بازدید کرد. معمولا مشارکت کارگران خارجی در ساخت بناهای باشکوه در شهر نادیده گرفته می‌شود؛ کسانی که می‌خواهند در مورد فرهنگ و ادیان مهاجرانی که به دبی آمده و کمک کرده‌اند شهر را بسازند، بیشتر بدانند، باید حتما سری به معبد گوروناناک دربار سیخ بزنند. در حالی که زحمات و تلاش‌های کارگران هندی و پاکستانی که برای ساخت دبی کشیده‌اند را تحسین می‌کنید، از زیبایی مناظر دیدنی معبد سیخ لذت ببرید.

در حالی که فقط چند مکان در دبی وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، برای مسافرانی که می‌خواهند دبی واقعی را تجربه کنند، باید از دبی مال و ساحل جمیره قدم بیرون نهاد و به مکان‌های محلی، جاهایی که زیاد لوکس و پرزرق‌وبرق نیستند رفت تا عمق شهر را بتوان درک کرد. مطمئن باشید از این کار پشیمان نخواهید شد و دبی را با دانشی گسترده‌تر از رازهای این تکه از شبه‌جزیره عربی ترک خواهید کرد. 

دبی علاوه بر این مکان‌ها، جذابیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در کجارو ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه