۱۰ معبد برتر تایلند که حتما باید ببینید

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
۱۰ معبد برتر تایلند که حتما باید ببینید

در سراسر تایلند معابد زیادی وجود دارد که یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. اما در میان این همه معبد، کدام یک برتر از سایرین است؟

آئین بودا مذهب اصلی در تایلند است، پس تعجبی ندارد که این کشور پر باشد از معابد. در حالی که گردشگران از دیدن این معابد لذت می‌برند و از آن‌ها و برخی چشم‌اندازها برای شبکه‌های اجتماعی خود عکس می‌گیرند، این مکان‌های باستانی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره تایلندی‌های مذهبی ایفا می‌کند. افرادی که با تور تایلند عازم این کشور می‌شوند، قطعا با معابد زیادی در این کشور مواجه خواهند شد که شاید در نگاه اول همه شبیه هم باشند. در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ معبد برتر تایلند را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار دهید. 

هر زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید تور ارزان تایلند را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

آفر تور تایلند

در ادامه با ۱۰ معبد شگفت‌انگیز و زیبای تایلندی آشنا می‌شویم که می‌توانند از میان تعداد زیادی معبد در تایلند، در برنامه بازدید و گشت‌وگذارتان قرار بگیرند.

معبد Pha Sorn Kaew

معبد Pha Sorn Kaew

منبع عکس: وب‌سایت thaigrouptours

معبد Pha Sorn Kaew یا «معبد روی صخره شیشه‌ای» در فاصله ۵ ساعتی شمال بانکوک قرار دارد. این معبد به دلیل قرار گرفتن در مکانی که زیاد شناخته شده نیست، معمولا در برنامه سفر گردشگران قرار ندارد. با این حال اگر زمان داشتید از این معبد بازدید کنید، چون یکی از مهم‌ترین معابد تایلند محسوب می‌شود.

ساخت این معبد در سال ۲۰۰۴ آغاز شد؛ اما اخیرا افتتاح شده و هنوز درخشش و جلوه چشمگیری دارد، مثل یک معبد جدید. بت‌کده اصلی این معبد و ساختمان‌های اطراف آن، با میلیون‌ها موزائیک رنگانگ دکور شده است. معبد چشم‌اندازی زیبا بر کوه‌های اطراف منطقه و پس‌زمینه‌ بسیار زیبا و باورنکردنی دارد. پنج مجسمه سفید بودا کاملا در برابر ساختمان‌های رنگارنگ اطراف قرار دارد. 

معبد Phra Sri Sanphet

معبد Phra Sri Sanphet

منبع عکس: وب‌سایت Wikipedia

Ayutthaya در سال ۱۹۹۱ این شهر در میزاث جهانی یونسکو به ثبت رسید

Ayutthaya جایی است که حتما باید از بانکوک با تور یک روزه به آن سفر کرد. در سال ۱۹۹۱ این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و برخی از دیدنی‌ترین معابد تایلند در آن قرار دارد. یکی از این معابد، معبد Phra Sri Sanphet است. گفته می‌شود این صومعه یکی از مهم‌ترین معابد در Ayutthaya است و در زمین‌های کاخ پادشاهی قرار دارد. یکی از زیباترین و مشهورترین ویژگی‌های این معبد، بت‌کده‌های شیپوری شکل است که در قلب ویرانه‌ها روی سطح مستطیلی قرار دارد. ویرانه‌های کوچک این سه بت‌کده را احاطه کرده‌اند که برخی معتقد هستند که پایه‌های خانه‌های سلطنتی در دوران Ayutthaya بوده است. 

معبد فو (Wat Pho)

وات فو بانکوک

منبع عکس: وب‌سایت Bangkok

معبد فو یا معبد «بودای خوابیده» بزرگترین و قدیمی‌ترین معبد شهر فرشتگان (City of Angels) است. وات فو یا معبد فو بیشتر به‌خاطر مجسمه خوابیده بودایش شهرت دارد که در محوطه محراب اصلی واقع شده است. طول این مجسمه ۴۶ متر و ارتفاعش ۱۵ متر است. پس از بازدید از این مجسمه شگفت‌انگیز، از محوطه این معبد بازدید کنید و گنبدهای مرتفع که با رنگ‌های زیبا تزئین شده است، را ببینید. در محوطه این معبد یک مدرسه سنتی ماساژ تایلندی قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند خستگی خود را پس از گذراندن یک روز طولانی در معبد فو و مناطق اطراف آن، با دریافت خدمات ماساژ به در کنند. هزینه ورودی این معبد حدود ۱۰۰ بات تایلند است.

معبد Phra That Doi Suthep

بانکوک

منبع عکس: وب‌سایت Chiang Mai - Bangkok

معبد Phra That Doi Suthep بسیار پرطرفدار است. این معبد در شمال تایلند، دقیقا بیرون دروازه‌های چیانگ‌مای قرار دارد. این معبد هر روز تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه می‌کشاند، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم صبح زود به این معبد سر بزنید تا به ازدحام گردشگران برنخورید. برای رفتن به این معبد باید احتیاط کنید، چون مسیرها پرپیچ و خم است. هزینه ورودی این معبد ۳۰ بات است.

معبد Rong Khun

Wat Rong Khun

منبع عکس: وب‌سایت thailand-guide

استفاده از رنگ سفید در نمای بنا نماد پاکی و خلوص بودا است

رسیدن به معبد Rong Khun یا «معبد سفید»، در مقایسه با سایر معابد این لیست کمی پرزحمت‌تر است. گفته می‌شود این معبد دیدنی و خیره‌کننده سفید قطعا ارزش هر تلاش و زحمتی برای رسیدن و بازدید از آن را دارد. معبد خارج از شهر چیانگ رای قرار دارد. محیط اطراف این معبد بسیار سرسبز است و نمای سفید آن، چشم‌اندازی بسیار زیبا و دیدنی ایجاد کرده است. استفاده از رنگ سفید در نمای بنا نماد پاکی و خلوص بودا است، با این حال شیشه‌ای که تمامی دیوارها را پوشانده، نماد خرد و حکمت بودا محسوب می‌شود. معبد هنوز به‌طور کامل ساخته نشده و برخی ساختمان‌های دیگر قرار است به مجموعه اضافه شود. این تاخیر به‌خاطر زلزله‌ای بود که در سال ۲۰۱۴ چیانگ رای را لرزاند و معبد به بازسازی‌های اساسی نیاز داشت. ورود و بازدید از این معبد رایگان است. 

معبد Suthat

معبد Suthat

منبع عکس: وب‌سایت iloveholiday

این معبد در شهر قدیمی قرار دارد و بیشتر به‌خاطر آونگ بسیار بزرگ قرمز رنگش شهرت دارد که بیرون ورودی قرار گرفته است. این آونگ در سال ۲۰۰۴ جابجا شد؛ اما قدمت سازه آن به سال ۱۷۸۴ میلادی بازمی‌گردد. این معبد معماری بسیار شگفت‌انگیز و کاغذ دیواری‌های زیبا دارد. معبد Suthat یکی از معابدی است که حتما در تور بانکوک باید از آن بازدید کرد. 

معبد آرون (Wat Arun)

معبد آرون یا سپیده دم بانکوک

منبع عکس: وب‌سایت Bangkok

معبد آرون یا «معبد سپیده دم» مشرف بر رود Mae Nam Chao Phraya است

معبد آرون یا «معبد سپیده دم» مشرف بر رود Mae Nam Chao Phraya است. مجسمه بودای خوابیده که اکنون در معبد فو قرار دارد، قبلا در این معبد جای گرفته بود؛ اما بعدها به محل فعلی‌اش منتقل شد. معبد آرون از ۵ برج تشکیل شده است و بازدیدکنندگان اجازه دارند فقط از یکی از این برج‌ها بالا بروند تا چشم‌انداز بهتری از مناطق اطراف معبد داشته باشند. هر برج با قطعات چینی و کاشی‌های سرامیک دکور شده است. چون این معبد دقیقا در کنار رود قرار دارد، رستوران‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد و می‌توانید حین صرف غذا، به تماشای یکی از مشهورترین معابد تایلند بنشینید. هزینه ورودی معبد آرون، ۵۰ بات است.

معبد Phra Kaew

معبد Phra Kaew

منبع عکس: وب‌سایت http://science.kmutt.ac.th

با بازدید از معبد Phra Kaew، با یک تیر چند نشان می‌زنید. به این معبد، «معبد بودای زمردین» نیز می‌گویند، چون معبد Wat Phra Kaew در زمین کاخ بزرگ قرار دارد (در این کاخ مجسمه بودای زمردین قرار دارد). ساخت این معبد در بانکوک در سال ۱۷۸۵ میلادی آغاز شد، زمانی که شاه بودا یودفا چولااوک (رامای اول) پایتخت را از تونبوری (Thonburi) به بانکوک انتقال داد. معبد Phra Kaew یکی از مهم‌ترین معابد تایلند است و برای ورود به آن باید ۴۰۰ بات پرداخت کنید. اینجا می‌توانید از یک راهنما یا راهنمای صوتی کمک بگیرید تا تمامی اطلاعات مربوط به این مکان باستانی را به شما انتقال دهد. البته برای ورود به این معبد باید کاملا پوشیده لباس بپوشید، در غیر این صورت از ورود شما جلوگیری خواهد شد. 

پارک تاریخی Phanom Rung

پارک تاریخی Phanom Rung

منبع عکس: وب‌سایت travelguide.michelin

پارک تاریخی Phanom Rung یکی از بهترین مکان‌ها با معماری خمر در تایلند است و شباهت زیادی به معبد مشهور Angkor در کامبوج دارد. این مکان بودایی بسیار خیره‌کننده است و پله‌های آن شما را به سمت معماری استادانه هدایت می‌کند که از  خاک لاتریت و ماسه سنگ ساخته شده است. برخی معتقد هستند که این معبد در طول قرن ۱۷ ساخته شده است. معبد Phanom Rung در شمال شرق بانکوک و در فاصله ۶ ساعته از این شهر، در استان بوریرام قرار دارد.

معبد Mahathat

معبد Mahathat

منبع عکس: وب‌سایت onlyadayaway

معبد دیگری که در فاصله یک ساعته از شمال بانکوک در شهر Ayutthaya قرار دارد، معبد Mahathat است و بیشتر به‌خاطر سر بودا شهرت دارد که در میان شاخه‌ها قرار گرفته است. سر بودا شبیه سنبل درخت بودا است، جایی که گوتاما بودا به وارستگی رسید. پایتخت قدیمی سیام پر از معبد است که هر کدام از آن‌ها ارزش بازدید دارند. با سفر به این منطقه می‌توانید از مرکز توریستی Ayutthaya، موزه ملی Chao Sam Phraya و مرکز مطالعات تاریخی Ayutthaya نیز بازدید کنید. 

در این لیست فقط تعداد محدودی از معابد باشکوه تایلند را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید فهرست کاملی از معابد و جاهای دیدنی تایلند را در کجارو ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه