سوغاتی های خاص که فقط در گرجستان پیدا می ‌کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
سوغاتی های خاص که فقط در گرجستان پیدا می ‌کنید

گرجستان، فرهنگی غنی و متمایز دارد. سوغات گرجستان، آینه تمام‌نمای فرهنگ و تاریخ این کشور است.

صنایع دستی، یکی از سوغاتی‌های بسیار رایج در گرجستان است و البته قیمت‌های بسیار معقول و مناسبی دارد. در فروشگاه‌های بزرگ سوغات، نمی‌توانید سر قیمت‌ها چانه بزنید؛ اما در مغازه‌های کوچک، در غرفه‌های بازارچه‌ها و موقع خرید از دست‌فروش‌های خیابانی می‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید.

تور گرجستان، فرصت مناسبی برای سفر به این کشور دیدنی و خرید سوغاتی‌های ماندگار است. این سوغاتی‌ها در چمدان هر مسافری پیدا می‌شود.

خوب است بدانید کجارو به مسافرانی که قصد سفر به گرجستان یا تفلیس را دارند، آفرهای بسیار خوبی برای خرید تور عرضه می‌کند. ما با همکاری معتبرترین آژانس‌های گردشگری کشور، فهرستی متنوع از بهترین پکیج‌های تور مقاصد داخلی و خارجی را آماده کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی قیمت تور گرجستان یا تور تفلیس را مقایسه کنید و سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

در ادامه چند مورد از بهترین سوغاتی‌های خاص گرجستان را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای عزیزان خود بخرید.

زیورآلات میناکاری

سوغات گرجستان

میناکاری هنری زیبا ترکیبی از فلز و شیشه‌های رنگی ذوب شده است.

برای تهیه این زیورآلات از فلزاتی مثل نقره، مس و طلا استفاده می‌کنند. در گرجستان، این هنر سابقه‌ای طولانی دارد. از قرن هشتم تا پانزدهم این هنر به اوج خود رسیده است. متاسفانه در قرن پانزدهم میناکاری به فراموشی سپرده شد؛ اما در قرن بیستم دوباره احیا شد.

امروزه تکنیک‌های سنتی و مدرن توسط هنرمندان گرجستانی ترکیب می‌شود و زیورآلاتی در بازارها عرضه می‌شود که هم مطابق با سلیقه جوانان امروزی است و هم از تکنیک‌های سنتی استفاده می‌کند.

جوراب با طرح خینکالی

سوغات گرجستان

این سوغاتی جزو صنایع دستی نیست؛ اما به خاطر طرح خاصی که دارد یادآور سفر به گرجستان است. خینکالی نوعی غذای سنتی گرجستان است. در واقع می‌توان خینکالی را دامپلینگ گرجستانی نامید. در سفر به گرجستان فرصتی پیش خواهد آمد که این غذای لذیذ را امتحان کنید. البته غیر از جوراب، ممکن است محصولات دیگری هم با طرح خینکالی پیدا کنید که هدیه خوبی از سفر به گرجستان است.

رومیزی‌های سنتی آبی

سوغات گرجستان

رومیزی‌های سنتی آبی‌رنگ، یکی از سوغاتی‌های گرجستان است. این رومیزی‌ها را با طرح‌های متنوعی مثل پرنده، گوزن و... تزیین می‌کنند و بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ بومی این کشور هستند. برای چاپ این رومیزی‌ها از تکنیک‌های سنتی رنگ‌آمیزی و چاپ پارچه استفاده می‌کنند. این رومیزی‌ها نیز برای مدتی فراموش شده بودند؛ اما اخیرا مجددا مورد توجه اهالی و گردشگران قرار گرفته‌اند.

کپی گنجینه‌های باستانی گرجستان

سوغات گرجستان

فروشگاه سوغات موجود در موزه ملی گرجستان، نمونه‌های ساخته شده از روی گنجینه‌های موجود در موزه را عرضه می‌کند. اگر دوست دارید نمونه کپی شده از این اشیای ارزشمند را به‌عنوان یادگاری نگه دارید، به این فروشگاه سر بزنید.

رومیزی‌های مدرن

سوغات گرجستان

رومیزی‌های مدرن را می‌توانید با طرح‌های جذابی الهام گرفته از آثار معماری تفلیس بخرید. این رومیزی‌های از نظر ابعاد تنوع زیادی دارند. طراحی و رنگ‌آمیزی آن‌ها بسیار متنوع است و برای هر نوع دکوراسیونی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

لباس‌های سنتی با تغییرات مدرن

سوغات گرجستان

لباس‌های سنتی شاید موردعلاقه نسل جدید نباشد؛ اما می‌توانید انواع لباس‌های سنتی را در گرجستان پیدا کنید که با کمی تغییرات مدرن، متناسب با سلیقه جوانان امروزی طراحی می‌شوند. علاوه بر این لباس‌های مدرن و تی‌شرت‌هایی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که طرح‌های سنتی دارند.

محصولات سرامیکی

محصولات سرامیکی از آن سوغاتی‌هایی است که همه‌جا پیدا می‌شود. البته هر جایی، متناسب با تاریخچه و فرهنگ خود، طرح و نقش خاصی برای تزیین این وسایل دارد. از این ظروف و محصولات سرامیکی می‌توانید برای تزیین منازل خود استفاده کنید و البته بعضی از آن‌ها کاربردی هستند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه