بهترین تفریحات رایگان تفلیس، گرجستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
بهترین تفریحات رایگان تفلیس، گرجستان

تفلیس، به عنوان یک شهر گردشگری محبوب، جاذبه‌های فراوانی دارد که بعضی از آن‌ها رایگان هستند و لذت بردن از آن‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد.

سفر به مقصدهای گردشگری و بازدید از جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن‌ها هزینه‌های زیادی دارد. با وجود این، بسیاری از شهرهای توریستی، جاذبه‌های رایگان هم دارند و تفلیس هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر تور گرجستان را برای سفر در نوروز انتخاب کرده‌اید، می‌توانید زمانی را برای گشت‌ و گذار در این جاذبه‌های رایگان در نظر بگیرید. هر زمانی که می‌خواهید به تفلیس یا هر یک از شهرهای گرجستان سفر کنید، کجارو به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفرتان را با پایین‌ترین قیمت برنامه‌ریزی کنید. فهرست متنوع تورهای آژانس‌های معتبر مسافرتی در کنار امکان مقایسه قیمت، این امکان را می‌دهد تا بتوانید در کمترین زمان، بهترین و ارزان‌ترین تور به مقصدتان را خریداری کنید.

مشاهده تورهای گرجستان

در ادامه، چند جای دیدنی رایگان تفلیس را معرفی می‌کنیم که در عین حال که هیچ هزینه‌ای ندارند، شما را با فرهنگ اهالی شهر بیشتر آشنا می‌کنند.

تورهای پیاده روی رایگان

جاذبه های رایگان تفلیس

تورهای پیاده روی رایگان در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا از جمله تفلیس برگزار می‌شود. برای کسانی که می‌خواهند بدون هیچ هزینه‌ای در تفلیس تفریح کنند، بعضی شرکت‌های توریستی، این تورها را برگزار می‌کنند. البته اگر از این تورها استفاده کردید و لذت بردید می‌توانید مبلغی را به برگزارکننده‌ها بپردازید ولی اجباری نیست.

شما می‌توانید ارزان‌ترین تورهای تفلیس را در فهرست تورهای متنوع کجارو مشاهده کنید که ازطریق معتبرترین آژانس‌های گردشگری کشور در کجارو عرضه می‌شوند. در کمترین زمان، قیمت تور تفلیس از پکیج‌های مختلف را مقایسه و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت، پیدا و خریداری کنید.

تفریح در پارک‌ها

در تفلیس چندین پارک عالی وجود دارد که در آن‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید تفریح کنید. این پارک‌ها در مناطق مختلف پایتخت پخش شده‌اند و با توجه به محل اقامت خود می‌توانید هر کدام را که نزدیک‌تر بود انتخاب کنید. مثلا پارک رایک (Rike Park) در محله قدیمی شهر قرار دارد و جاذبه‌های متنوعی در محدوده اطراف آن قرار گرفته است.

چشم‌انداز تفلیس از بالا

پارک موضوعی Mtatsminda بر فراز کوهی به همین نام قرار دارد و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از پایتخت را می‌توانید از آنجا تماشا کنید. می‌توانید پیاده خودتان را به بالا برسانید یا با پرداخت هزیه کمی از قطار کابلی استفاده کنید. این پارک موضوعی تفریحات متنوعی چون سرسره آبی، چرخ و فلک، ترن هوایی و کافه‌های متعددی دارد.

گشت و گذار در اطراف محله قدیمی شهر

گشت و گذار در خیابان‌های سنگ فرش شده و کوچه‌های باریک محله‌های قدیمی شهر، تجربه‌ی جذابی است که نباید از دست بدهید. معماری سنتی، بالکن‌های رنگارنگ چوبی، تونل‌های گنبدی و زیبایی خیره‌کننده‌ی این محله قدیمی، حتما مورد توجهتان قرار می‌گیرد و از آن لذت می‌برید بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید. این محله، ترکیبی جذاب از جاذبه‌ها و آثار سنتی و مدرن است.

برای اینکه چشم‌اندازهای زیبایی از این قسمت شهر را ببینید از قلعه‌ی نارقالا بالا بروید.

گشت و گذار در بازار درای بریج (Dry Bridge)

جاذبه های رایگان تفلیس

درای بریج یک بازارچه محلی برای عرضه اشیای قدیمی و آنتیک است. انواع وسایل قدیمی و کهنه از مدال‌های دوره شوروی تا پرچم و کلاه و چینی‌های قدیمی در این بازارچه پیدا می‌شود. در واقع هر آنچه که تصور کنید می‌توانید پیدا کنید. این بازار هر روز در طول سال باز است ولی روزهای آخر هفته و روزهای گرم و آفتابی، فروشنده‌های بیشتری در این بازار حضور پیدا می‌کنند.

گوش دادن به موسیقی زنده

تقریبا در همه کافه‌ها، هنرمندانی حضور پیدا می‌کنند و آثار خود را زنده اجرا می‌کنند. البته این آثار، موسیقی سنتی نیستند بلکه کاور موزیک های شناخته شده دنیا از گروه‌ها و خواننده‌های مشهور دنیا هستند. آثار موسیقی مدرن گرجستانی هم در بین آن‌ها شنیده می‌شود.

بازدید از استون‌هنج گرجستان

جاذبه های رایگان تفلیس

مجموعه‌ی Chronicles of Georgia به خاطر شکل و اندازه‌اش با نام استون‌هنج گرجستان مشهور است. این مجسمه ۳۰ متری در حاشیه تفلیس قرار دارد و تجسم پادشاهان، ملکه‌ها و قهرمانان گرجستان است. بازدید از این محدوده رایگان است ولی برای تاکسی و اتوبوس برای رسیدن به اینجا باید هزینه‌ای بپردازید.

تماشای نمایش عروسکی

در خیابان Shavteli یک برج ساعت دست‌ساز وجود دارد که در آنجا می توانید یک نمایش عروسکی به نام دایره زندگی را در اواسط روز و ۷ عصر ببینید. این برج بخشی از مجموعه‌ای به نام Gabriadze است که کافه و تئاتر عروسکی دارد.

گشت و گذار در بازارهای شهر

در تفلیس وقتی هوا گرم می‌شود، یک هفته در میان، یکشنبه‌ها یک بازارچه در پارک Dedaena برپا می‌شود. این بازارچه محلی برای اهالی شهر است تا صنایع دستی و آثار خود را به فروش برسانند. انواع پوشاک، زیورآلات، کلاه، نقاشی، پوستر و... در این بازار عرضه می‌شود. بازدید از این بازارچه، تجربه‌ای جذاب و البته رایگان است.

همچنین شما می‌توانید علاوه‌بر ساختمان‌هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی تفلیس را در کجارو ببینید. اطلاعات کامل هر جاذبه، آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق روی نقشه، جاذبه‌های رایگان، تصاویر و نظرات سایر کاربران در مورد هر مکان دیدنی، اطلاعاتی است که می‌توانید در این بخش بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه