بازارهای سنتی و بازارچه های خیابانی امارات را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
بازارهای سنتی و بازارچه های خیابانی امارات را بشناسید

بازارهای سنتی در امارات، فضایی پر شور و هیجان دارند. غرفه‌های آن‌ها پر از محصولات بومی و محلی است. فضایی سنتی دارند و به‌خوبی فرهنگ اعراب را نشان می‌دهند.

بازدید از بازارچه‌های سنتی، یک جاذبه‌ی فرهنگی در سفر به امارات است. تقریبا همه گردشگران حتی برای یک بار هم که شده برای بازدید از این بازارها برنامه‌ریزی می‌کنند.

تور امارات فرصت خوبی برای سفر به این کشور و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اعراب است. فرقی نمی‌کند که دنبال جاذبه‌های مدرن باشید یا جاذبه‌های تاریخی و سنتی، در امارات برای همه سلیقه‌ها، جاذبه‌ای وجود دارد.

در ادامه با تعدادی از بازارهای سنتی امارات آشنا می‌شوید.

بازار شتر، العین

بازار شتر العین

بازار شتر در العین آخرین بازار شتر باقی‌مانده در امارات است. گشت‌وگذار در این بازار، فرصت خوبی برای آشنایی با آداب و رسوم مردم محلی است. در امارت ابوظبی، العین را به‌عنوان باغ شهر می‌شناسند چون نسبت به سایر مناطق، سرسبزتر است. اگر می‌خواهید در مورد فرهنگ و سنت‌های عربی بیشتر بدانید، العین بهترین جا است.

دسترسی به بازار سخت است. حدود نیم ساعت از مرکز شهر با تاکسی فاصله دارد. در این بازار، شترها به مزایده گذاشته می‌شوند. بهتر است که در آغاز صبح خودتان را به بازار برسانید تا از گرمای هوا دور بمانید.

بازار فرش، ابوظبی

بازار فرش بهترین جا برای خرید فرش از همه کشورهای خاورمیانه است. در این بازار بیش از صد فروشگاه وجود دارد که انواع فرش‌ های ایرانی، افغانستانی و... را با طرح‌ها، نقشه‌ها و متریال‌های سنتی و بومی می‌فروشند. اگر می‌خواهید فرش‌های اصیل، دست‌بافت و باکیفیت بخرید حتما به این بازار سر بزنید. فرش‌های دستبافت ایرانی بیشترین قیمت را دارند. البته فرش‌های ماشینی زیبا با قیمت‌های بسیار مناسب هم در این بازار پیدا می‌شود. علاوه بر فرش، محصولات دیگری مثل سجاده‌های نفیس هم در این بازار عرضه می‌شود.

بازار مرکزی شارجه

بازارهای سنتی و بازارچه های خیابانی امارات

این بازار در سال ۱۹۷۹ افتتاح شد. آن را با نام بازار آبی هم می‌شناسند و یک بازار محبوب برای خرید اهالی و گردشگران است. بیش از ۶۰۰ فروشگاه در این مجموعه وجود دارد که مجموعه‌ای از متنوع‌ترین محصولات از جمله زیورآلات، فرش، عطر، لوازم آرایشی، وسالی قدیمی و حتی دوربین را عرضه می‌کنند.

بازار طلا، دبی

بازارهای سنتی و بازارچه های خیابانی امارات

بازار طلای دبی، نگینی بر انگشتر بازارهای امارات است. این بازار، مرمت و نوسازی شده است. اگر قصد خرید طلا و جواهرات دارید، هیچ جایی بهتر از بازار طلای دبی نیست. انواع زیورآلات در این بازار با قیمت‌‌های واقعی عرضه می‌شود. این بازار توسط دولت نظارت می‌شود. همه محصولات اصل و مطابق با استانداردها هستند. غرفه‌های بازار طلا تا ساعت ۱۰ شب باز هستند.

برای سفر به دبی از کجارو کمک بگیرید. ما با همکاری معتبرترین آژانس‌های مسافرتی، پکیج‌های متنوعی از تور دبی را عرضه کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی قیمت تور دبی آژانس‌های مختلف را مقایسه و در کمترین زمان، تور دبی ارزان پیدا و خریداری کنید.

بازار پارچه دبی

بازارهای سنتی و بازارچه های خیابانی امارات

در غرفه‌های بازار پارچه دبی می‌توانید پارچه‌ها و منسوجات رنگارنگی ببینید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در دنیایی از رنگ و طرح سنتی و مدرن در این بازار، تجربه‌ی جذابی است که نباید از دست بدهید. بخشی از بازار به فروش لباس‌های سنتی عربی اختصاص دارد. در این بازار تعدادی از ماهرترین خیاطان امارات فعالیت دارند.

بازار مصافی، فجیره

بازارهای سنتی و بازارچه های خیابانی امارات

این بازار در مسیر بین فجیره و دبی قرار دارد. این منطقه چیزی شبیه یک واحه است و چشمه‌های آب شیرین دارد. جمعه‌ها، بازاری برپا می‌شود که بیشتر از همه محل رفت و آمد اهالی است ولی اخیرا مورد توجه گردشگران هم قرار گرفته است. محصولاتی که در این بازار عرضه می‌شوند، تنوع زیادی دارند. از میوه و سبزی گرفته تا زیراندازهای پشمی، اشیا و ظروف سفالی و اسباب‌بازی.

بازار ادویه، دبی

در بازار ادویه، ادویه‌های عجیب و غریبی از سراسر دنیا و خاور میانه عرضه می‌شود. این بازار بی‌نظیر را از بوی متمایز و رنگ‌های بی‌نظیرش از فواصل دور می‌توانید به‌راحتی پیدا کنید. بهترین و تازه‌ترین ادویه‌ها از سراسر دنیا در این بازار عرضه می‌شود و بازدید از این بازار، یکی از بهترین تجربه‌های سفرتان به دبی خواهد بود به‌خصوص اگر از علاقه‌مندان به آشپزی باشید.

غیر از ادویه‌جات، انواع داروهای گیاهی، سبزیجات معطر، عطرهای عربی و عود هم در غرفه‌های این بازار عرضه می‌شود.

شما می‌توانید علاوه بر بازارهایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی دبی و سایر بازارهای لوکس و مدرن این شهر را در کجارو مشاهده کنید و درمورد جاذبه‌های آن اطلاعات کاملی به‌دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن‌ها و جاهای دیدنی رایگان در امارات را در کجارو مشاهده کنید و سفرتان را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه