۸ نکته که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
۸ نکته که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

قبل از سفر به هر کشوری بد نیست که در مورد آن مقصد گردشگری اطلاعات کافی داشته باشید. تایلند هم از این قاعده مستثنی نیست.

سالانه میلیون‌ها نفر به تایلند سفر می‌کنند. تعداد گردشگران سالانه این کشور روز‌به‌روز در حال افزایش است. اگر برای سفر به تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که قبل از سفر، اطلاعات‌تان را در مورد این کشور کامل کنید. اگر قبل از سفر در مورد مقصد گردشگری مورد نظرتان اطلاعات کافی کسب کنید، سفری بهتر و راحت‌تر خواهید داشت.

هز زمانی که قصد سفر به تایلند را دارید می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین ??? ?????? را به کمک کجارو پیدا کنید. ما به کمک معتبرترین آژانس‌های مسافرتی کشور، امکان جستجوی آسان، مقایسه قیمت و انتخاب ارزان‌ترین گزینه برای تور مدنظرتان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید سفرتان را به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید.

??? ??? ??????

نکاتی که پیش از سفر به تایلند باید بدانید

اجتناب از توریسم حیوانی

نزدیک شدن به حیوانات خصوصا حیواناتی که مخصوص منطقه تایلند هستند، یکی از تفریحات گردشگران در تایلند است. مثلا فیل سواری، عکاسی با میمون‌ها و... اگر یکی از این تفریحات را در نظر دارید، توصیه ما این است که از آن صرف نظر کنید. بسیاری از این حیوانات برای مقاصد تجاری در مجموعه‌های توریستی در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند و حضور شما در این اماکن، بر این گونه فعالیت‌های غیرانسانی دامن می‌زند.

اگر دوست دارید حیوانات را از نزدیک ببینید و با آن‌ها تعامل داشته باشید، حتما در مورد مکان‌های مجاز که چنین امکانی را فراهم می‌کنند تحقیق کنید. علاوه بر این، در مورد تعاملات مجاز که می‌توانید با حیوانات داشته باشی، تعاملاتی که به آن‌ها آسیبی نمی‌زند، حتما با متخصصان مربوطه مشورت کنید.

سگ‌های خیابانی

تایلند

در تایلند سگ‌های خیابانی زیادی وجود دارد. فقط در پایتخت تایلند بیش از ۳۰۰ هزار سگ خیابانی پرسه می‌زند. البته تعداد دقیق سگ‌ها مشخص نیست ولی مطمئنا هنگام گشت و گذار در خیابان‌های تایلند، با تعداد زیادی از آن‌ها رو‌به‌رو می‌شوید. این سگ‌ها ممکن است بیماری‌های مختلفی داشته باشند. بسیاری از مردم به فکر این سگ‌ها هستند و به آن‌ها آب و غذا می‌دهند. شما نیز می‌توانید مراقب سگ‌ها باشید ولی فاصله خود را با آن‌ها حفظ کنید و در طول سفر مواظب سلامتی خود و همسفران‌تان باشید.

غذا ندادن به میمون‌ها

در تایلند میمون‌های زیادی خواهید دید. این حیوانات بسیار دوست‌داشتنی و باهوش هستند و نزدیک شدن به آن‌ها، تجربه‌ی جالبی برای گردشگران تایلند است. ولی شما نباید به میمون‌ها غذا بدهید. غذا دادن به آن‌ها باعث می‌شود که روز‌به روز، توانایی آن‌ها در پیدا کردن غذا کمتر شود در نتیجه در حیات وحش، بسیار آسیب پذیرتر می‌شوند.

همچنین، ممکن است آن‌ها به خاطر به دست آوردن غذا، با مردم و توریست‌ها بیشتر تعامل داشته باشند. در تایلند زیاد دیده می‌شود که میمون‌ها، کیف، لباس و وسایل گردشگران را به امید پیدا کردن غذا، می‌دزدند. فراموش نکنید که میمون‌ها حیوانات وحشی هستند و اگر برای شما جراحتی ایجاد کنند باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

چانه زدن مسئولانه

تایلند

خرید کردن در تایلند می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا، شما نمی‌توانید برای کاهش قیمت‌ها چانه بزنید و این کار در تایلند بسیار رایج است و تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که هر دو طرف، سر یک قیمت با هم به توافق برسند. اگر هنگام خرید در بازارها، محصولات دارای لیبل قیمت نبودند، حتما برای کاهش قیمت آن‌ها باید چانه بزنید. اگر فکر می‌کنید که چانه زدن شما باعث شده که فروشنده احساس ناراحتی کند و رضایت او جلب نمی‌شود، اصرار نکنید و به سراغ فروشنده بعدی بروید.

اسپری دورکننده حشرات

یکی از مواردی که در تایلند باعث آزار و اذیت گردشگران می‌شود، حشرات فراوان و خارش ناشی از نیش آن‌ها است. حتی در بعض موارد ممکن است این حشرات، ناقل ویروس‌های مختلفی باشند. اگر می‌خواهید شب‌ها خوابی راحت و آرام در تایلند داشته باشید، باید از اسپری‌های دورکننده حشرات استفاده کنید.

احتیاط در مورد قیمت‌های پایین

تایلند

اگر در تایلند جاذبه‌ها، محصولات یا موارد مختلفی با قیمت‌های بسیار پایین و ارزان پیشنهاد شد، در مورد استفاده از این خدمات احتیاط کنید. مثلا اگر یک راننده تاکسی به شما گفت که فلان معبد امروز تعطیل است ولی من شما را به معبد دیگری می‌برم، شک کنید.

بهترین راه برای اجتناب از چنین مواردی، این است که خودتان قبلا تحقیق کنید، قیمت خدمات مختلف را پیدا کنید و ساعت کار جاذبه‌ها را جست‌وجو کنید.

همراه داشتن دستمال کاغذی

در تایلند همیشه دستمال توالت و دستمال کاغذی خود را همراه داشته باشید. بسیاری از سرویس‌های بهداشتی در تایلند توالت‌های ایرانی دارند و البته شیلنگ هم دارد. ولی بعضی از گردشگران برای استفاده از شیلنگ راحت نیستند و دستمال توالت را ترجیح می‌دهند.

تور نوروز 98، فرصتی عالی برای لذت بردن از انواع تفریحات و جاهای دیدنی تایلند است. برای تعطیلات نوروزی می‌توانید هر کدام از شهرهای تایلند را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنید و از تفریحات این شهر لذت ببرید. یادتان باشد کجارو همواره و در هر زمانی به شما کمک می‌کند تا بهترین تورها به مقصد دلخواه‌تان را پیدا و ارزان‌تر از همه جا خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه