تهرانگردی نوروزی؛ سه مکان دیدنی تهران که باید دید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
تهرانگردی نوروزی؛ سه مکان دیدنی تهران که باید دید

در تمامی روز‌های تهران بزرگ، کمتر زمانی پیدا می‌شود تا بتوانیم مجموعه‌ای از زیبایی‌های شهر را بی هیچ مانعی از آلودگی یا هیاهوی نا‌منظم تجربه کنیم.

کار و مشغله‌های روزمره‌ی سال، در گذران زندگیمان ریتمی تکراری ایجاد می‌کنند و لذت حضور در شهر به مرور برایمان کم‌رنگ می‌شود. اما نوروز به‌دلیل اهمیتی که در تجربه‌ی جمعی ایرانی‌ها به‌عنوان «زمانی برای نو شدن» دارد و همین طور ۱۳ روز تعطیلات و امکان استراحت، بهترین فرصت برای جبران انرژی سال است.

استارتاپ پیاده امسال در مسیر فستیوال نوروزی که شرق تا غرب و شمال تا جنوب نقشه‌ی تهران را رنگین کرده‌ است، مسیرهای جالبی از مکان‌های پر ماجرای تهران برای دوست‌داران بافت تاریخی این شهر  طراحی کرده است تا رد زمان را دنبال کنیم.

در این گزارش می‌خواهیم سه مکان تاریخی را که در مسیر‌های پیاده‌گردی امسال جای گرفته‌اند معرفی کنیم:

در یکی از مسیرهای پر ماجرای فستیوال نوروزی پیاده، در حوالی میدان حُر عمارتی تاریخی جای گرفته که زمانی به «عبدالحسین تیمورتاش»، وزیر دربار پهلوی اول تعلق داشته و سال‌ها بعد به ثبت میراث فرهنگی رسیده است. معماری این بنای آجری تلفیقی و تزیینات آن بسیار مجذوب کننده و مجلل هستند.

پیاده

در این میان  مسیر دیگری در نقشه‌ی فستیوال، به محله‌ی عودلاجان می‌رود تا در خانه‌ای قجری که طی سالیان، دست‌خوش تغییرات شده است، شکوه آینه‌کاری و  معماری آن دوران را مرور کنیم. «خانه‌موزه‌ی بازار»، متعلق به سلطان بیگم، خواهر همسر احمدشاه، آخرین شاه قاجار بود.

پیاده

ایستگاه دیگری از میان مکان‌های معرفی شده، پیشنهادیست برای پرسه‌زدن در خانه‌ی «استاد مقدم» باستان‌شناس بنام ایرانی که زمانی به «احتساب‌الملک» از درباریان قاجار تعلق داشته است.

فستیوال نوروزی پیاده، امسال با 30 مسیر طراحی شده، تنوع لازم برای انتخاب در حال‌وهوای هر لحظه‌ از تعطیلات را برایتان فراهم می‌کند.

برای دانلود اپلیکیشن و شرکت در فستیوال کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه