غذاهای محلی خوش‌مزه که حتما باید امتحان کنیم

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
غذاهای محلی خوش‌مزه که حتما باید امتحان کنیم

هر یک از شهرهای کشورمان غذاهای محلی خاص خود را دارند که ممکن است برای ما ناشناخته باشند.

سفر کردن فرصت امتحان کردن این غذاها را در اختیارمان قرار می‌دهد. برای اینکه بهتر از این فرصت استفاده کنیم باید با غذاهای محلی شهری که قصد داریم به آن سفر کنیم، آشنا شویم. در این مطلب اسنپ تریپ، غذاهای محلی چند شهر پرمسافر را معرفی کرده است.

اسنپ تریپ رزرو هتل و بلیط هواپیما را برای شما آسان و ارزان می‌کند.

تبریز

کوفته تبریزی معروف‌ترین غذای تبریز است که به‌دلیل محبوبیت بسیاری که دارد در بقیه مناطق ایران نیز پخته می‌شود. اما مسلما برای خوردن کوفته تبریزی اصیل باید به تبریز سفر کنید. علاوه بر کوفته، تبریز اش‌های متنوع و لذیذی نیز دارد. یکی از آش‌های متفاوت تبریز آش میوه است. در این آشِ ترش وملس علاوه بر حبوبات و سبزی آش، از میوه‌هایی مثل زغال اخته، زردآلو، آلوچه و آلبالو نیز استفاده می‌شود. آش ماست هم یکی دیگر از آش‌های محلی تبریز است. آش ماست از آن غذاهایی است که مردم هر شهری شیوه خاص خود را برای تهیه آن دارند. آش ماست تبریزی‌ها  از پیاز، عدس، برنج، سبزی آش، آب گوشت، سیب‌زمینی، ماست، نخود، لوبیا، کلم برگ و  هویج تهیه می‌شود. آش کلم قمری، آش اوماج، آش شیله عدس و آش آبغوره از دیگر آش‌های خوش‌مزه تبریزی هستند.

یزد

غذاهای محلی یزد

یزد بیشتر به خاطر شیرینی‌های سنتی خوش‌مزه‌اش مشهوراست. شیرینی‌هایی مثل قطاب، حاجی بادام و انواع لوز که نیازی به معرفی ندارند و می‌توانند به‌تنهایی انگیزه سفر به یزد باشند. اما این شیرینی‌های بی‌نظیر تنها خوردنی‌های خوش‌مزه‌ای نیستند که موقع سفر به یزد باید امتحان کنید. یزد، آش‌های خوش‌مزه‌ای هم دارد که معروف‌ترین‌شان آش شولی است. آش شولی از سبزی‌هایی مثل اسفناج، شوید، تره، شنبلیله، جعفری و چغندر، پیاز، نعنا، عدس، روغن، سرکه نمک و زردچوبه تهیه می‌شود. یزد خورش‌های محلی خوش‌مزه‌ای هم دارد که بهترین‌شان قیمه نخود است. این قیمه تقریبا شبیه قیمه خودمان است، اما در آن به‌جای لپه از نخود استفاده می‌شود. اگر طرفدار خورش‌های ملس هستید خورش به آلوی یزدی‌ها را امتحان کنید. کوفته‌ برنجی، کوفته نخودچی و کوفته هویج هم کوفته‌های سنتی یزدی‌ها هستند که با بیشتر ذائقه‌ها جور درمی‌آیند.

رزرو هتل در یزد با تخفیف به کاهش هزینه‌های سفرتان کمک می‌کند.

اصفهان

غذاهای محلی اصفهان

بریانی اصفهان هم از آن دسته غذاهایی است که بعید است بخورید و عاشقش نشوید. بریانی از گوشت، جگر سفید، پیاز، روغن، دارچین، نعنا خشک، زعفران و کشک تهیه می‌شود. بریانی آن‌قدر معروف و محبوب است که در بقیه شهرها هم شناخته شده است و پخته می‌شود اما واضح است که بهترین بریانی را باید در رستوران‌های سنتی اصفهان بخورید.

یکی دیگر از خوش‌مزه‌ترین غذاهای اصفهانی، حلیم بادمجان است. ممکن است از این جمله تعجب کرده باشید چون خیلی‌ها نمی‌دانند حلیم بادمجان در اصل غذایی اصفهانی است. حلیم بادمجان هم غذایی مقوی و لذیذ است که شبیه کشک بادمجان است اما گوشت هم دارد. قیمه ریزه هم از دیگر غذاهای محبوب اصفهانی‌هاست که شبیه کوفته است و با گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، گوجه‌فرنگی، پیاز، روغن و نعنا درست می‌شود.

وقتی حرف از غذاهای اصفهانی می‌زنیم خورش ماست را نباید فراموش کنیم. خورش ماست اگرچه هم اسمش خورش است و هم ارزش غذایی بالایی دارد اما در اصفهان به‌عنوان دسر در مهمانی‌ها سرو می‌شود. خیلی از مسافران تصور می‌کنند خورش ماست گرم و همراه با برنج سرو می‌شود در حالی که خورش ماست یک نوع دسرخوش‌مزه و مقوی است که سرد سرو می‌شود و باید آن را پس از غذا میل کنید. در تهیه خورش ماست از ماست چکیده، گوشت گردن گوسفند، خلال بادام، زعفران و شکر استفاده می‌شود و گاهی گلاب نیز در آن می‌ریزند.

اگر قصد دارید به اصفهان سفر کنید از صفحه رزرو هتل در اصفهان با تخفیف بازدید کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه