بهترین سواحل دریای عمان را بشناسید

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان جمعه، ۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین سواحل دریای عمان را بشناسید

بهترین سواحل دریای عمان دارای طبیعتی بکر و بی‌نظیر، مناظر کشتی‌های باربری و قایق‌های ماهیگیری، و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی است.

دریای عمان که با نام خلیج عمان نیز شناخته می‌شود،  خلیج فارس را از طریق تنگه هرمز، به دریای عرب و اقیانوس هند متصل می‌کند. شهرستان چابهار که بخشی از سواحل دریای عمان را به خود اختصاص داده است، تنها بندر اقیانوسی ایران است که از نظر گردشگری و توریستی نیز اهمیت بالایی دارد. ما در این مقاله، به معرفی ۱۲ ساحل زیبای کرانه دریای عمان در کشور ایران خواهیم پرداخت.

۱- سواحل زیبای سیریک تا گروگ

حد فاصل بین گروگ و سیریک دارای بندرگاه‌های چندمنظوره است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه جاذبه‌های طبیعی، بکر و زیبای فراوانی دارد.

ساحل سیریک

۲- منطقه حفاظت‌شده حرا رود گز

تالاب ساحلی - دریایی منطقه حرا رود گز، از جنگل‌های حرا، سواحل شنی و کفه‌های گلی تشکیل شده است. این منطقه که محل زندگی پرندگان مهاجر در فصل زمستان است، زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری مانند خرگوش و عقاب نیز است. این منطقه برای طبیعت گردان بسیار مناسب است.

منطقه حفاظت شده حرا رود گز

۳- ساحل صخره‌ای پزم تیاب

ساحل زیبای خلیج پزم تیاب که در شهرستان کنارک  سیستان و بلوچستان قرار دارد، دارای منظره‌های چشم‌نواز از صخره‌های سنگی، دریای زلال و ساحلی تمیز برای گردشگران است.

ساحل تیاب

۴- گل فشان چابهار

گل فشان‌ها پدیده‌های جذاب و دیدنی هستند که در سواحل کم‌عمق رخ می‌دهند. در ایران، گل فشان های چابهار  که در جلگه ساحلی دریای عمان واقع شده‌اند، به جاذبه‌ای گردشگری تبدل شده‌اند.

گل فشان چابهار

۵- پلاژ ساحلی تیس

پلاژ ساحلی تیس از جاذبه‌های گردشگری شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان است که دارای امکانات تفریحی و رفاهی نظیر آلاچیق، دوش، اغذیه فروشی، رستوران، قایق‌ سواری، جت اسکی، شاتل، استخر بادی و سرسره آبی است. در این منطقه، همچنین اسکله تیس وجود دارد که می‌توان از آن به تماشای کشتی‌ها، قایق‌های صیادی و صیادان و صید انواع ماهی و میگو پرداخت.

ساحل تیس

۶- پلاژ ساحلی لیپار

پلاژ ساحلی لیپار، یکی از سواحل لوکس و شیک چابهار است که در کنار هتل لیپار و دریای مکران قرار دارد. این پلاژ دارای ساحلی سنگی و پلکانی، کافی شاپ و سفره‌خانه‌هایی برای رفاه گردشگران است.

پلاژ ساحلی لیپار

۷- تفرجگاه ساحلی دریا کوچک

تفرجگاه ساحلی دریا کوچک که به‌وسیله موج شکن از دریای آزاد جدا شده است، محل مناسبی برای شنا و آب تنی مسافران و گردشگران است. این منطقه همچنین دارای یک اسکله صیادی برای پهلو گرفتن لنج‌ها و قایق‌های صیادی  و سار است که منظره‌ای دیدنی را به وجود آورده‌اند.

ساحل دریا کوچک

۸- مجتمع تفریحی پذیرایی مکران

مجتمع تفریحی پذیرایی مکران، از قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های چابهار است که در حاشیه خلیج قرار گرفته و با منظره‌ای رو به دریا، دارای آلاچیق‌هایی مجزا و خصوصی نیز است.

مجتمع پذیرایی مکران

۹- بوستان ساحلی دریا بزرگ

بوستان ساحلی دریا بزرگ واقع در ساحل صخره ای چابهار که در مسیر چابهار - رمین قرار دارد، دارای جاذبه‌های طبیعی مانند موج فشان، سواحل صخره‌ای، فرش خزه و امکاناتی نظیر آلاچیق و رستوران است.

ساحل دریا بزرگ

۱۰- تالاب لیپار

تالاب صورتی چابهار یا تالاب لیپار، از عجایب این منطقه است که تفاوت چشمگیری با سایر جاذبه‌های جنوب دارد. این تالاب محل زندگی پرندگانی مانندفلامینگو، کشیم، حواصیل سفید و خاکستری است.

تالاب لیپار

عکس از رسام کریمی نژاد

۱۱- کلبه غواصی چابهار

اگر تمایل دارید تا در آب‌های دریای عمان به غواصی و ماجراجویی بپردازید، می‌توانید به کلبه غواصی چابهار سری بزنید. این مکان که با استاندارد‌های بالا به آموزش حرفه‌ای غواصی می‌پردازد، دارای امکانات تفریحی نیز است.

کلبه غواصی چابهار

۱۲- ساحل بریس

ساحل بریس که آخرین بندر در شهرستان چابهار است، در نقطه صفر مرز دریایی و در نزدیکی کوه‌های مریخی قرار دارد. این ساحل دارای اسکله‌ای به همین نام است که صید میگو و کوسه ماهی در آن انجام می‌شود.

ساحل بریس

عکس از رسام کریمی نژاد

جهت بازدید از این سواحل زیبا و دیدنی، شما همواره می‌توانید با جست‌و‌جوی تور مورد نظر خود در کجارو، قیمت‌ تورهای مختلف را مشاهده و مقایسه کرده و در نهایت ارزان‌ترین تور را خریداری کنید.

عکس کاور از رسام کریمی نژاد

مطالب مرتبط:

دیدگاه