گردشگری بانکوک به دلیل آلودگی هوا مختل شد

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
گردشگری بانکوک به دلیل آلودگی هوا مختل شد

وجود آلودگی هوا در شهر بانکوک، سبب کاهش سفر گردشگران به این شهر پرجاذبه شده است.

شهر بانکوک یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان است. گردشگری پایه اصلی رشد اقتصادی کشور تایلند است. اخیرا به دلیل ایجاد آلودگی هوا در این کشور، صنعت گردشگری بانکوک با مشکل مواجه شده است. وجود آلودگی هوا در این کشور سبب امتناع گردشگران از سفر به بانکوک شده است.

کشور تایلند جذابیت‌های گردشگری متفاوت و متنوعی دارد. جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند مانند معابد باستانی، مراکز خرید متنوع، غذاهای رنگارنگ، طبیعت خیره‌کننده، سواحل ماسه‌ای و صدها جاذبه دیدنی دیگر، این کشور را به یکی از مقاصد گردشگری زیبا و پربازدید در قاره آسیا تبدیل کرده است، اما مدتی است که آلودگی هوا در این کشور به یک مشکل جدی تبدیل شده و صنعت گردشگری تایلند نیز تحت تأثیر این رویداد قرار گرفته است.

وضعیت آلودگی هوا در شهر «بانکوک» با شاخص ۱۷۰ روبه‌رو است. این میزان از آلودگی در شهر «دهلی» به شاخص ۳۴۲ رسیده است. برای مردم هند این یک وضعیت همیشگی محسوب می‌شود، اما برای گردشگران و مردم محلی «بانکوک» پیش آمدن آلودگی هوا به معنای از بین رفتن هوای سالم است. دولت بانکوک تصمیم دارد برای شناخت عوامل مؤثر در آلودگی هوا، مانند کارخانه‌ها اقدامات جدی را انجام دهد.

اگر چه تولید آلودگی در شهر بانکوک، به رونق برخی از کسب و کارها در این شهر منجر می‌شود، اما صنعت گردشگری این شهر بزرگ را با مشکل جدی کاهش گردشگر رو به رو کرده است.

بانکوک پایتخت تایلند است و در کرانه شرقی رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است. این شهر به لطف آثار متعدد تاریخی و گردشگری به یکی از قطب‌های گردشگری آسیا تبدیل شده است. همه ساله ۱۶ میلیون نفر به این شهر آسیایی سفر می‌کنند، به همین دلیل یکی از شهر‌های توریستی جهان محسوب می‌شود.

عکس از خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه