دبی هولدینگ پروژه‌ای عظیم در اطراف برج العرب خواهد ساخت

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
دبی هولدینگ پروژه‌ای عظیم در اطراف برج العرب خواهد ساخت

دبی هولدینگ، شرکتی اماراتی است که در زمینه ساخت‌وساز، توسعه املاک،‌ خدمات هتلداری، گردشگری و... فعالیت می‌کند. این شرکت قصد دارد منطقه‌ای جدید در نزدیکی هتل برج العرب ایجاد کند.

دبی هولدینگ LLC، شرکتی اماراتی است که توسط حاکم امارات، محمد بن راشد آل مکتوم، راه‌اندازی شده است. این شرکت،‌ منطقه‌ای در اطراف هتل برج العرب خواهد ساخت.

در قسمت مرکزی جمیرا، برج بلندی به نام برج جمیرا (Burj Jumeira) ساخته می‌شود که طبق بیانیه این شرکت، این برج ۵۵۰ متر ارتفاع خواهد داشت. این پروژه به‌زودی آغاز خواهد شد و فاز اولیه‌ی آن در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.

پروژه‌ی یادشده در منطقه الصفوح دبی ساخته می‌شود و شامل بخش‌های مسکونی، فضاهای اداری و همچنین هتل خواهد بود. برای این برج، چندین سکوی بازدید پیش‌بینی شده است که از طریق آن‌ها،‌ بازدیدکنندگان می‌توانند چشم‌اندازهای پانوراما از دبی را مشاهده کنند. پیش از این نیز اقداماتی در جهت توسعه‌ی این فضاها شکل گرفته است.

این پروژه هم‌زمان با سیاست‌های دبی هولدینگ برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور اجرا می‌شود. این شرکت، بعد از بحران دارایی خود، چندین سال روی فروش دارایی‌ها و تغییر شرایط بدهی‌هایش متمرکز بود. دبی هولدینگ که مالک گروه دبی پراپرتیز و جمیرا (فعال در زمینه‌ی هتلداری) است، یکی از سه هولدینگ دولتی اصلی در امارات محسوب می‌شود.

دبی هولدینگ، این پروژه را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت آغاز خواهد کرد و به نظر می‌رسد که این پروژه باعث می‌شود تا برای مدت طولانی‌تری در رکود باقی بماند و در این میان، خانه‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شوند. ارزش مناطق مسکونی دبی از بیشترین مقدار خود در سال ۲۰۱۴، حدود ۲۵ درصد کاهش داشته که ده درصد آن مربوط به سال گذشته بوده است. شرکت آمریکایی Jones Lang LaSalle انتظار دارد که ارزش این دارایی ها تا پایان امسال، ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

برج العرب قرار است میزبان رویدادهای بسیار بزرگ باشد و در کنار آن، به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا ورزش‌های خطرناک را در اینجا تجربه کنند.

پیش از این نیز پروژه‌های عظیمی توسط هولدینگ دبی و گروه جمیرا انجام شده است که در رشد و توسعه گردشگری این کشور تاثیر بسزایی داشته است. گروه جمیرا مالک پروژه‌هایی چون برج العرب، مدینه جمیرا و پارک آبی وایلد وادی (یکی از بزرکترین پارک آبی های دبی) است که در میان دیدنی های دبی، بسیار پرطرفدار محسوب می‌شوند.

باید دید این پروژه جدید می‌تواند به‌اندازه پروژه‌های پیشین این شرکت که نام بردیم، موفق ظاهر شود و جذابیت‌های سفر به دبی را بیش از پیش کند یا خیر.

برای مشاهده بهترین تورها به‌منظور سفر به دبی می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. جست‌و‌جوی آسان، مقایسه قیمت و انتخاب تور دبی ارزان از میان آژانس‌های متنوع و معتبر به کمک کجارو امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط:

منبع bloomberg

دیدگاه