مجروحیت ۶ ایرانی در حادثه تروریستی عراق

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
مجروحیت ۶ ایرانی در حادثه تروریستی عراق

در حادثه تروریستی علیه زائران در عراق که به گفته الحشد الشعبی توسط داعش صورت گرفته است، ۶ ایرانی زخمی شدند.

الحشد الشعبی عراق با اشاره به اینکه داعش یک حمله تروریستی علیه زئران انجام داده است اعلام کرد که در این حادثه ۷نفر زخمی شده‌اند. از این زخمی‌ها یک نفر عراقی و ۶ نفر دیگر ایرانی هستند. به نقل از اخبار العراق، الحشد الشعبی اعلام کرده است که حمله تروریستی به زائران در منطقه بلد رخ داده و منجر به زخمی شدن ۷ نفر شده است. گزارش‌ها نشان از این دارد که یکی از این افراد زخمی تابعیت عراق را دارد.

الحشد الشعبی اعلام کرد که این حمله از سوی عناصر تروریستی داعش انجام شده است. در بیانیه مربوط به الحشد الشعبی آمده است که تیپ ۴۳ الحشد الشعبی وارد مناطق نزدیک به حادثه شده است اما عناصر تروریستی به مکان نامعلومی فرار کرده‌اند. بر طبق این گزارش، برخی رسانه‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که نیروهای تروریستی یک اتوبوس زائران ایرانی را هدف قرار داده‌اند که این حادثه منجر به زخمی شدن چند نفر شده است.

حکومت اسلامی عراق و شام با نام اختصاری داعش، گروه ستیزه‌جوی جهادگرای سلفی است که پیروی یک آموزهٔ بنیادگرا از اسلام سنی است. این گروه از ژوئیهٔ ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهانی کرد و خود را حکومت اسلامی نامید.داعش بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه و بخش‌های کوچکی از لیبی، نیجریه و افغانستان را به تصرف خود در آورد. قاسم سلیمانی در ٣٠ آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران، «پایان سیطره» داعش را اعلام کرد و حسن روحانی، حیدر عبادی و ولادمیر پوتین نیز شکست داعش در عراق و سوریه را اعلام کردند. با این حال همچنان مناطق کوچکی در نواحی مرکزی مرز مشترک عراق و سوریه در کنترل این گروه است.

 عکس از خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه