پروژه اسکله گردشگری بندر خمیر اجرایی می‌شود

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
پروژه اسکله گردشگری بندر خمیر اجرایی می‌شود

پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به‌زودی اجرایی شده و به‌دنبال آن لای‌روبی اسکله جدید نیز آغاز می‌شود.

در مراسم روز جهانی تالاب‌ها که در بندر خمیر برگزار شد، منصور آرامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی، در مراسم گرامیداشت این روز در بندر خمیر تاکید کرد که چندسالی که پروژه بندرگاه خمیر عقب ماند که دلیل آن، وجود مسائل زیست محیطی آن بود. پروژه اسکله گردشگری بندر خمیر به‌زودی اجرایی خواهد شد و در تلاش هستیم لای‌روبی اسکله جدیدی را نیز آغاز کنیم.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها در بندرخمیر خاطرنشان کرد که در کشور ما تالاب‌های زیادی وجود دارد که در استان هرمزگان، بزرگترین و زیباترین آن‌ها، تالاب خور خوران در شهر بندرخمیر است. وجود تالاب‌ها و جنگل‌ های حرا یکی دیگر از موهبت‌های الهی در هرمزگان است که مایه برکت و اشتغال و ثروت برای مردم این منطقه است. استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از این محیط کسب ثروت و درآمد داشت و تالاب‌ها را به مکانی پرتردد تبدیل کرد بر فراهم کردن امکانات زیرساختی برای بازدید گردشگران از این تالاب‌ها و تبدیل آن‌ها به مراکز پرتردد گردشگری تاکید کرد. وی گفت:

باید برنامه‌ای از پیش طراحی شده و مناسب با استفاده از توان دانشگاه‌ها و محققان و پژوهشگران برای برگزاری همایش روز جهانی تالاب‌ها داشته باشیم.

مسیحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تالاب‌های هرمزگان که بزرگترین آن‌ها خور خوران است تاکید کرد که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، محیط زیست نیز بسیار مهم است و گردشگران مختلفی را به خود جذب می‌کند. خور خوران بین شهرستان بندرخمیر و قشم قرار دارد. تالاب شور و شیرین، تالاب گابریک و تالاب گز و حرا نیز از دیگر تالاب‌های استان هرمزگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد که این مراسم با هم‌گرایی و همدلی اهالی بندرخمیر و افرادی که ما را در این رویداد عظیم یاری کردند و حمایت‌های معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برپا شد.

عکس از پایگاه اطلاع‌رسانی بندر خمیر

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه