دانستنی‌های مهم که قبل از سفر به دبی باید بدانید

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
دانستنی‌های مهم که قبل از سفر به دبی باید بدانید

دبی، یکی از پربازدیدترین مقصدهای گردشگری در کل دنیا است. تعدادی از برترین و رکوردشکن‌ترین جاذبه‌های دنیا در دبی قرار دارد مثلا بلندترین برج دنیا تا شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی دنیا.

دبی، شهر بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ها است. اگر از علاقه‌مندان به خرید در مراکز خرید لوکس هستید، بدون شک، دبی مقصد خوبی برای شما است. ولی جاذبه‌های دبی، به آسمان‌خراش و مرکز خرید محدود نمی‌شود.

در مورد این مقصد جذاب گردشگری، هنوز برای بسیاری از مردم دنیا، ابهاماتی وجود دارد. قبل از اینکه بار سفر ببندید و برای تور دبی آماده شوید، بد نیست نکاتی را بدانید. 

شما می‌توانید تور دبی ارزان را در کجارو پیدا کنید. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید فهرست تورهای معتبرترین آژانس‌ها را در کجارو ببینید و تور دلخواه به مقصد موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

برای سفر به دبی لازم نیست میلیونر باشید

دبی جزو گران‌ترین شهرهای دنیا است؛ ولی می‌توانید با مبلغ نسبتا مناسبی به این شهر سفر کنید. بسیاری از افراد، فکر می‌کنند دبی یک مقصد گردشگری گران است و هر کسی از پس هزینه‌های آن برنمی‌آید. در صورتی که این‌طور نیست. در کنار هتل‌های مجلل و لوکس، اقامتگاه‌های ارزان زیادی در دبی وجود دارد. غذاهای محلی و ارزان در گوشه و کنار شهر عرضه می‌شود. وسایل حمل و نقل عمومی، برای رفت و آمد مسافران وجود دارد.

در دبی جاذبه‌های فرهنگی هم وجود دارد

دبی

دبی بسیار فراتر از مرکز خرید و آسمان‌خراش است. شاید  فکر کنید که دبی غیر از برج‌های بلند و مراکز خرید لوکس، هیچ جاذبه‌ی دیگری ندارد ولی این‌طور نیست. در دبی، موزه‌های زیادی ساخته شده است که در آن می‌توانید با فرهنگ و تاریخچه این شهر آشنا شوید. هزاران جاذبه فرهنگی و هنری در دبی پیدا می‌شود که می‌توانید بخشی از سفر را به لذت بردن از این جاذبه‌ها اختصاص دهید.

دبی مقصد خوبی برای علاقه‌مندان به غذا است

دبی رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی دارد. از رستوران‌های لوکس و ستاره‌دار گرفته تا غذاخوری‌های محلی ارزان. هر غذایی که فکر کنید در دبی پیدا می‌شود. غذاهای محلی همه کشورهای دنیا را می‌توانید در دبی نوش جان کنید. خبر خوب اینکه بیشتر این غذاهای محلی، ارزان هستند و در آن‌ها می‌توانید با پرداخت هزینه‌های معقول، غذا بخورید.

دبی مقصد خوبی برای تور نوروز هم محسوب می‌شود. اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز، سفر خارجی بروید، می‌توانید با کمک کجارو، بهترین و ارزان‌ترین تورها به مقصد موردنظرتان را پیدا و از طریق آژانس ارائه‌دهنده‌ی آن، تور دلخواه‌تان را خریداری کنید.

مجبور به پوشیدن برقع نیستید

شاید فکر کنید که در دبی از نظر پوشش، محدودیت خواهید داشت. ولی غیر از اینکه در مکان‌های عمومی مثلا مسجد و مرکز خرید باید لباس‌هایی بپوشید که به فرهنگ اسلامی دبی احترام بگذارد، در سایر مواقع، هیچ محدودیتی از نظر پوشش ندارید. مجبور نیستید برقع بپوشید و موهای خود را بپوشانید. فقط در مکان‌های عمومی شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید و لباس‌های خیلی کوتاه و باز نپوشید.

دبی شهری مدرن است

با وجود سابقه بیابان‌نشینی، دبی امروزه یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا است. هر فناوری که تصور کنید و در دبی پیدا می‌شود. گرچه بخش‌هایی از شهر هنوز به سبک قدیمی باقی مانده تا با فرهنگ و تاریخچه دبی آشنا شوید، ولی بیشتر قسمت‌های آن کاملا مدرن است و در صنعت، تجارت، اقتصاد، حمل و نقل و امکانات توریستی، نشانه‌هایی از این مدرنیته را می‌توانید ببینید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، دفاتری در دبی دارند.

جمعه و شنبه، روزهای تعطیلات آخر هفته است

دبی

روز جمعه، روز تعطیل در دبی است. مردم برای برگزاری نماز جمعه، کسب و کارهای خود را برای چند ساعت در ظهر تعطیل می‌کنند. متروی دبی در روز جمعه از ساعت ۱۰ آغاز به کار می‌کند. در این روزها، مراکز خرید شلوغ‌تر است و مردم شهر بیرون از خانه‌ها به تفریح و گشت‌وگذار مشغول می‌شوند.

دبی با اورلاندو رقابت می‌کند

اورلاندو، پایتخت پارک‌های موضوعی فلوریدا است. از این نظر، رقیب سرسختی چون دبی دارد. در سال ۲۰۱۶، چهار پارک موضوعی جدید در دبی افتتاح شده است. دنیای ماجراجویی IMG بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده است که به چند بخش دنیای مارول و کارتون نتورک و موشن‌گیت تقسیم می‌شود.

دبی شهری امن است

با وجود ناآرامی‌هایی که در منطقه وجود دارد، به گزارش World Economic Forum امارات متحده عربی، دومین کشور امن جهان است. در واقع دبی، نسبت به اکثر شهرهای بزرگ دنیا، امنیت بیشتری دارد و جرم و جنایات خیابانی در آن بسیار نادر است. تاکسی سوار شدن و قدم زدن شبانه در دبی، بسیار امن است و هیچ خطری ندارد. بزرگترین خطری که ممکن است در دبی شما را تهدید کند، رانندگی‌های شتاب‌زده و بی‌دقتی در عبور از خیابان است. گاهی موتوسوارها، وارد مناطق مخصوص عابر پیاده می‌شوند.

برج بلند دیگری در دبی در حال ساخت است

در حال حاضر بلندترین برج دنیا یعنی برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر در دبی قرار دارد. امارات در حال ساخت یک آسمان‌خراش افسانه‌ای دیگر در بندر خور دبی است. این برج ۹۲۸ متر ارتفاع دارد و در سال ۲۰۲۰ افتتاح می‌شود. این برج یک سکوی بازدید ۳۶۰ درجه خواهد داشت و از دیگر بخش‌های آن می‌توان به هتل، رستوران‌های مجلل و باغ عمودی اشاره کرد. رقیب این برج، برج یک کیلومتری جده است که در سال ۲۰۲۰ در عربستان سعودی افتتاح می‌شود.

شما نیز می‌توانید برای سفر به دبی،‌ لیست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در کجارو مشاهده کرده و آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه