بازگشایی کاخ سلیمانیه کرج در نوروز ۹۸

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
بازگشایی کاخ سلیمانیه کرج در نوروز ۹۸

کاخ سلیمانیه کرج پس از سال‌ها مرمت، در نوروز ۹۸ به روی گردشگران گشوده خواهد شد.

احمد ترکاشوند، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز درباره بازگشایی کاخ سلیمانیه کرج گفت:

عملیات مرمت کاخ سلیمانیه که از سال‌ها قبل در حال انجام بوده، به پایان رسیده و درهای این مجموعه تاریخی در نوروز ۹۸ به روی گردشگران باز می‌شود.

او همچنین در ادامه افزود:

معاونت گردشگری میراث فرهنگی برای ایام نوروز برنامه‌های ویژه‌ای دارد که برگزاری تور رایگان البرزگردی یکی از آن‌ها است. بدین ترتیب در ایام تعطیلات نوروز، امکان بازدید گردشگران از برخی از اماکن و بناهای تاریخی استان فراهم می‌شود، که کاخ سلیمانیه، یکی از این اماکن است.

ترکاشوند همچنین تاکید کرد که برگزاری جشنواره‌های نوروزی از جمله معرفی هفت سین و آداب و رسوم عید که باعث می‌شود مردم با این آیین بیشتر آشنا شوند، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 او در انتها اظهار کرد:

برای معرفی بیشتر استان به مسافران نوروزی، امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، کتابچه و نقشه گردشگری استان در مسیرهای پر تردد توزیع می‌شود.

کاخ سلیمانیه که در شهر کرج استان البرز قرار دارد، بنایی آجری با سقفی شیروانی است که به سبک معماری قاجار ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. گفته می‌شود که فتحعلی شاه از این کاخ به‌عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می‌کرده است.

کجارو به معرفی تورهای مختلف داخلی و خارجی و بهترین تورهای نوروزی پرداخته است شما می‌توانید تور مورد نظر خود یا تور نوروز ۹۸ را در کجارو به‌سادگی جستجو کرده، و با مقایسه فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، ارزان‌ترین تورمورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه