برگزاری ششمین جشنواره عید بهار چین در مجموعه تاریخی نیاوران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
برگزاری ششمین جشنواره عید بهار چین در مجموعه تاریخی نیاوران

جشنواره فرهنگ و آداب رسوم کشور چین روزهای نهم و دهم اسفند ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره عید بهار چین با همکاری سفارت جمهوری خلق چین در ایران و انجمن دوستی ایران و چین، روزهای نهم و دهم اسفند ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار خواهد شد.

این جشنواره که به مناسبت عید بهار چین برگزار می‌‌شود، شامل نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی کشور چین، جشنواره غذا، اجرای موسیقی و نمایش آیین‌های سنتی چین توسط هنرمندان است.

علاوه بر آن، نمایش‌ هنرهای عمومی و سنت چین همچون خوشنویسی، بازی‌های فولکلور، نمایشگاه لباس‌های سنتی چینی و نمایشگاه عکس نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره هستند.

پنجمین دوره عید بهار چین که در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه ۹۵ برگزار شده بود، شامل جشنواره غذا، اجرای نمایش توسط هنرمندان، نواختن سازهای بومی چینی، ووشو، بندبازی، شعبده بازی، اجرای بازی‌های جالب چینی و نمایش آیین‌های سنتی چین بود. علاوه بر آن، از قسمت‌هایی که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار می‌گرفت، تبدیل اسامی بازدیدکنندگان به شکل نقاشی چینی، امکان پوشیدن لباس‌های محلی چینی به خصوص برای بانوان و نمایش ۵۶ سبک زندگی در چین به وسیله عکس بوده است.

یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، تایید روابط و اشتراکات فرهنگی تاریخی ایران و چین، و تقویت بیش از پیش روابط دوستانه بین دو کشور است. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند روزهای نهم و دهم اسفند ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (واقع در میدان شهید باهنر یا همان نیاروان) مراجعه کنند.

این جشنواره تا ساعت ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

عکس کاور: از علیرضا کیخا

مطالب مرتبط:

دیدگاه