تاثیر افزایش نرخ بلیط هواپیما بر تورهای داخلی نوروز ۹۸

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
تاثیر افزایش نرخ بلیط هواپیما بر تورهای داخلی نوروز ۹۸

با مقایسه تورهای داخلی نوروز ۹۷ و نوروز ۹۸، می‌توان دریافت که بیشترین افزایش قیمت مربوط به تورهایی با حمل و نقل هوایی است.

مقایسه نرخ تورهای داخلی نوروز ۹۷ با نوروز ۹۸، حکایت از افزایش قیمت در تورهایی دارد که وسیله حمل و نقل آن‌ها هوایی است. بالا رفتن قیمت این تورها به‌دلیل افزایش نرخ بلیط هواپیما تا دو یا سه برابر، در حالی است که تورهایی با حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، تفاوت قیمت چندانی نداشته‌اند. 

به‌دلیل همین افزایش قیمت، فعالان تورهای داخلی معتقد هستند که میزان استقبال تور نوروز ۹۸ چندان چشمگیر نخواهد بود و امکان دارد با رشدی ۱۰ درصدی در مقایسه با سال قبل روبه‌رو شود. به عقیده این فعالان، بسیاری از افرادی که تا سال گذشته از تورهای داخلی برای تعطیلات نوروز استفاده می‌کردند، در نوروز امسال به‌کلی سفر را حذف کرده و مقصدی را برای گردشگری انتخاب نخواهند کرد.

بر طبق بررسی‌هایی که از تورهای نوروزی ۳ تا ۴ روزه و در هتل‌های بین ۳ تا ۵ ستاره انجام شده است، موارد زیر نمونه‌ای از تورهایی هستند که به‌دلیل تورم در قیمت بلیط هواپیما، تفاوت‌های فاحشی داشته‌اند:

  • تور هوایی چابهار؛ بین ۲ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ تومان (یک میلیون و ۵۰۰ تومان در نوروز ۹۷)
  • تور هوایی قشم؛ ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نوروز ۹۷)
  • تور هوایی خوزستان؛ ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوروز ۹۷)

اما این تفاوت قیمت در تورهای زمینی مشاهده نمی‌شود. به‌عنوان مثال تور زمینی بندر ترکمن که در نوروز ۹۷ معادل ۶۰۰ هزار تومان بود، در نوروز ۹۸ به ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر آن، تورهای زمینی به مقاصد غرب کشور مانند کرمانشاه، شهرکرد و یاسوج نیز تغییر چندانی نکرده و از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان در نوروز ۹۸ رسیده است.

 

برای انتخاب بلیط ارزان هواپیما کجارو به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از بین پیشنهاد ده‌ها فروشنده‌ی معتبر بلیط هواپیما در کشور یافته و خرید کنید.

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه