معرفی برخی از جاذبه های معروف و خاص بهترین مقاصد گردشگری ترکیه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
معرفی برخی از جاذبه های معروف و خاص بهترین مقاصد گردشگری ترکیه

در سال‌های اخیر پیشرفت ترکیه در صنعت گردشگری باعث شده تا جزء انتخاب‌های اول توریست‌ها باشد. به‌خصوص گردشگران ایرانی به‌دلیل آب و هوای خوب و همچنین امکانات رفاهی مناسبی که در این کشور مهیا شده به ترکیه سفر می‌کنند. از دیگر دلایل افزایش روز افزون سفر گردشگران به این کشور هزینه به نسبت پایین اقامت، خرید و گشت‌و‌گذار در شهرهای مختلف آن است.

با اینکه چند صباحی است هزینه عوارض خروج از کشور بالا رفته؛ اما بااین‌حال باز هم ترکیه از ارزان ترین مقاصد خارجی برای ایرانی‌ها به شمار می‌آید. شهرهایی چون استانبول، آنتالیا، ازمیر، کوش آداسی و... همواره میزبان گردشگران ایرانی هستند. برای اطلاع از آخرین قیمت‌های تور آنتالیا می‌توانید به صفحه تور آنتالیا مراجع کنید.

معرفی برخی از جاذبه‌های معروف آنتالیا

آنتالیا یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه به شمار می‌آید و اغلب این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند تا از تفریحات ساحلی استفاده کرده و از طبیعت لذت ببرند. تفریحاتی چون قدم زدن در سواحل، جنگل‌نوردی، آف‌رود، کشتی سواری و... در آنتالیا محبوبیت زیادی دارند؛ اما بااین‌حال دیدنی هایی در آنتالیا به چشم می‌خورند که پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به تور آنتالیا از آن‌ها نیز دیدن کنید.

آمفی‌تئاتر آسپندوس | aspendos: در شرق آنتالیا، منطقه ای تاریخی به نام سریک (Serik) وجود دارد که محل قرارگیری آمفی‌تئاتر آسپندوس آنتالیا است. این آمفی‌تئاتر در ۷ کیلومتری شمال شرقی سریک قرار دارد و گوشه ای از تاریخ ترکیه را برای شما روایت می‌کند. بد نیست بدانید که نام آمفی‌تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهم ترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود.

دروازه هادریان | Hadrian's Gate: این دروازه در میان مردم ترکیه با عنوان اوچ قاپیلار شناخته می‌شود و یکی از مهم ترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا محسوب می‌شود. دروازه هادریان آنتالیا در حقیقت قسمتی از دیواریست که در گذشته دورتادور شهر سریک کشیده شده بود. این دیوار را با سنگ مرمر ساخته اند و سه قوس زیبا دارد. نام این دروازه را به افتخار امپراتور روم هادریانوس (Hadrianus) انتخاب کردند. دروازه هادریان تنها دروازه به جا مانده از شهر باستانی سریک است.

آبشار دودن| Düden Waterfalls: در آنتالیا آبشارهای متعددی وجود دارد که از میان آن‌ها دودن معروف تر است. آبشار دودن آنتالیا در واقع تعدادی آبشار است که درکنار هم قرار دارند و برای دیدن شان باید حدود ۱۲ کیلومتر به‌سمت شمال شرقی آنتالیا بروید.

پارک آبی لند آف لجندز | The Land of Legends: پارک‌های آبی متعددی در آنتالیا وجود دارند که لند آف لجندز، آکوا، ریکسوس پرمیوم و ددمان از مهم ترین آن‌ها هستند؛ اما دراین‌میان پارک آبی لند آف لجندز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این پارک آبی قسمتی از هتل لند آف لجندز محسوب می‌شود که این روزها حسابی مشهور شده است. اگر در آنتالیا در جست‌و‌جوی یک پارک آبی تمام عیار هستید لند آف لجندز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ساحل کنیالتی | konyaalti beach: همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم در آنتالیا سواحل متعددی وجود دارد که بنابر سلایق تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از میان ساحل‌های کوچک و بزرگ آنتالیا کنیالتی یکی از محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌آید. ساحل کنیالتی رستوران‌ها و مراکز تفریحی، درختان زیبا، پارکینگ امن، فضای رمانتیک و پاکیزه و صندلی‌های آفتاب و... دارد و به مرکز شهر نیز نزدیک است.

موزه آنتالیا | Antalya Museum: شاید جالب باشد که بدانید در شهر آنتالیا موزه‌های گوناگونی هم وجود دارند و با مراجعه به آن‌ها می‌توانید کمی بیشتر با تاریخ این سرزمین آشنا شوید. دراین‌میان موزه آنتالیا محبوب‌تر و جذاب تر است. این مکان را با نام موزه باستان‌شناسی آنتالیا نیز می‌شناسند. موزه آنتالیا وسیع است و ۱۳ سالن و نمایشگاه مختلف دارد.

پارک ملی کوپرولوکانیون | Köprülü Canyon National Park: این پارک آبی در استان آنتالیا قرار دارد و مساحتش ۳۶۶ کیلومتر مربع است. آنتالیا هم سواحل زیبایی دارد و هم پارک‌ها و جنگل‌های گوناگونی؛ به افرادی که علاقه‌مند هستند به قلب پارک‌های جنگلی آنتالیا بروند توصیه می‌کنیم که پارک ملی کوپرولوکانیون را از دست ندهند. ناگفته نماند که از میان این پارک زیبا رودی بسیار دیدنی با آبی زلال جریان دارد که مکانی برای تفریحاتی چون رفتیگ و شناست.

آنتالیا

جاذبه‌های دیده نشده استانبول

هنرهای خیابانی قسمت آسیایی استانبول: در محله تاریخی Yeldeğirmen در کادیکوی استانبول هر سال فستیوال نقاشی دیواری برگزار می‌شود که دیوارهای خیابان این محله به بوم نقاشی تبدیل می‌شود که هنرمندان روی آثار هنری خلق می‌کنند. زمانی که در این محله قدم بزنید تقریبا در بیشتر دیوارهای این شهر با نقاشیهای دیواری رنگارنگی روبه‌رو می‌شوید که هرکدام زیبایی منحصر به خود را دارد و شما را با هنر مردم محلی این منطقه آشنا می‌کند.این هنرهای خلاقانه و زیبا برای گردشگران هنر دوست تور استانبول بسیار جالب و  جذاب خواهد بود.

مسجد زیرزمینی سانجاکالار Sancaklar Mosque: یکی از مساجد استانبول که احتمالا نام آن را کمتر شنیده اید، مسجد زیر زمینی سانجاکالار است.مسجدی که در یک دشت وسیع و محلی به نام بویوک چکمجه در حومه شهر استانبول قرار دارد. معماری مسجد زیرزمینی سانجاکالار فوق مدرن و امروزی است و نشئت گرفته از هنر معماری اسلامی و عثمانی است و شرکت معروف معماران امره آرولات کار طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته است. نکته قابل‌توجه و جالب در معماری مسجد سانجاکالار این است که این مسجد گنبد ندارد و شکل و ظاهر منارهای آن شبیه دیگر مسجدها نیست.

پارک سلطان احمد Sultan Ahmed Park: در بین اماکن توریستی استانبول، نام مسجد سلطان احمد را زیاد شنیده اید ولی به احتمال زیاد نام پارک سلطان احمد را تا حالا نشنیده اید. پارک زیبا و پر درختی که در میان دو مسجد مشهور سلطان احمد و ایاصوفیه قرار گرفته است. این پارک دنج با حوضچه ای زیبا در شب با وجود آب‌نما و روشنایهای نورهای گوناگون جلوه زیبایی را به پارک بخشیده است. برای گردشگران تور استانبول تعطیلات کریسمس پارک سلطان احمد می‌تواند محلی باشد تا علاوه بر بازدید از دو جاذبه مشهور استانبول، در این پارک نفسی تازه کرده و از فضای دل‌انگیز آن لذت ببرنند. در قسمت شمالی پارک یک ستون سفید مرمری قابل‌مشاهده است که قدمت آن به دوران رم بیزانس می‌رسد. علاوه بر آن در میدان هیپودروم Hippodrome که با نام میدان سلطان احمد هم از آن یاد می‌شود، یکی دیگر از آثار امپراتوری رومی‌ها قرار دارد که در آن دوران مسابقات اسب‌دوانی در آنجا برگزار می‌شده است.

قلعه 7 حصار Yedikule Fortress: قلعه 7 حصار یا یدیکوله Yedikule Fortress یا قلعه رومی حصار در نزدیکی ساحل مرمره قرار دارد و یادگار دوران رم شرقی است. این قلعه متشکل از  برج کوچک، سه برج اصلی و 13 برج نگهبانی است.این قلعه قدیمی با وجود ساختار محکم بسیار ظریف ساخته شده است.دیوارهای به‌جای مانده این دژ از منطقه محافظت می‌کند. این قلعه  بعد‌ها به‌معنای "قلعه ی واقع بر زمین رومی ها"، شناخته  شد. می‌توانید علاوه بر تماشای این دژ تاریخی، در اطراف آن قدم زده و از فضای دیدنی آن منطقه لذت ببرید.

خانه لئون تروسکی Leon Trotsky: خانه لئون تروسکی Leon Trotsky (فرد انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل کشور روسیه) که به نام عمارت یاناروس نیز نامیده می‌شود، خانه ای قدیمی با قدمتی 150 ساله است که توسط گیاهان و خزه احاطه شده است.این خانه از اماکن توریستی استانبول به‌شمار رفته و در جزیره بیوک آدا Büyükada و نزدیک استانبول قرار دارد. لئون تروسکی زمانی که از روسیه تبعید شده، در بین سال‌های 1929 و 1933 در این خانه زندگی می‌کرد.

استانبول

بهترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی یکی از مشهورترین بندرگاه‌های کشتی در ترکیه است.در کنار تفریحات هیجان‌انگیز کوش آداسی، این شهر پر از مراکز خرید نیز هست و به همین دلیل در دهه‌های اخیر به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل شده است. اما اشتباه نکنید! تفریح در کوش آداسی فقط محدود به تفریح در سواحل زیبای آن نمی‌شود، بلکه این شهر پر از آثار باستانی دیدنی و مسحور کننده نیز هست که باید حتما از آن‌ها در طول سفرتان به کوش آداسی دیدن کنید. از طرفی مناظر طبیعی کوش آداسی به‌قدری زیبا هستند که در پایان سفر، دل کندن از آن‌ها حتما برایتان سخت خواهد بود. چنانچه مقصد سفر بعدی شما تور ارزان کوش آداسی بود، می‌توانید از این مکان‌های کمتر دیده شده این شهر نهایت لذت را ببرید.

جزیره پیگون: جزیره پیگون در غرب بندرگاه کوش آداسی واقع شده است و در آن یک قلعه بیزانسی متعلق به قرن 13 وجود دارد که به زیبایی روی صخره‌های جزیره ساخته شده است. یک سری برج و بارو هم در قرن 19 در این جزیره ساخته شده است که دیدنشان خالی از لطف نیست. رفتن به جزیره پیگون برای یک قدم زدن لذت‌بخش و سرشار از آرامش کنار دریای زیبای مدیترانه ایدئال به نظر می‌رسد. از طرفی یک کافه دوست داشتنی و جذاب در جزیره پیگون وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید و در یک غروب رویایی با چشم‌انداز آسمان زیبای ساحلی، یک فنجان قهوه ترکی میل کنید.

منطقه بندرگاه: جالب است که بدانید بیشتر اماکن گردشگری کوش آداسی در منطقه بندرگاه این شهر زیبا واقع شده‌اند. کاروانسرای اوکوز که توسط محمد پاشا در سال 1618 ساخته شده است، در منطقه بندرگاه کوش آداسی وجود دارد. نمای این کاروانسرا در دهه 1960 میلادی کاملا بازسازی شده است. همچنین می‌توانید به قسمت جنوب غربی بندرگاه بروید و خانه‌های قرن نوزدهم میلادی را تماشا کنید. این خانه‌های زیبا حال و هوای سنتی دارند و بازدید از آن‌ها حالتان را بهتر می‌کند. بعد از بازدید از خانه‌های زیبای این منطقه، می‌توانید به بازار بندرگاه کوش آداسی بروید و در صورت تمایل سوغاتی بخرید.

لیدیز بیچ (ساحل خانم‌ها): این ساحل حدود 2 کیلومتر با شهر کوش آداسی فاصله دارد و یک عالمه تفریحات گوناگون و هیجان‌انگیز در آن برای توریستان مهیا شده است. شما می‌توانید در لیدیز بیچ ورزش‌های آبی را امتحان کنید و از ته دل بخندید یا به یکی از کافه‌های ساحلی بروید و ریلکس کنید. همچنین می‌توانید یک چتر ساحلی اجاره کنید و چند ساعت آرامش بخش را درکنار ساحل سپری کنید. تابستان‌ها این ساحل بسیار شلوغ است، اما روزهای وسط هفته به نسبت خلوت ترند. اما به هرحال در ماه‌های تابستانی ژوئیه تا آگست انتظار خیلی خلوت بودن ساحل را نداشته باشید و از شلوغی و انرژی موجود در فضای آن لذت ببرید.

پرین: بقایای شهر باستانی پرین در 40 کیلومتری شهر کوش آداسی بسیار دیدنی و فتوژنیک هستند. بندرگاه باستانی در 300 سال قبل از میلاد در اوج خود بود. بندرگاهی را تصور کنید که پر از همهمه تاجران و کارگران است و همه در حال معامله و تجارت هستند. این تصویری از بندر پرین در 300 سال قبل از میلاد است. اما امروزه فقط بقایایی از این بندر پرجنب‌وجوش تاریخی باقی مانده است که دیدنش شما را به همان حال و هوای باستانی می‌برد.  مهم ترین جاذبه گردشگری شهر باستانی پرین، معبد آتناست و طراحی دل‌انگیز کلاسیک آن بسیار دیدنی است. تئاتر 6500 صندلی پرین نیز به‌خوبی حفظ شده است که دیدنش از واجبات بازدید از پرین است. یک سفر یک روزه به پرین اوقاتی ایدئال را برای شما به ارمغان می‌آورد، به‌خصوص اگر سفرتان را با بازدید از میلتوس نیز ترکیب کنید.

میلتوس: میلتوس هم مثل پرین، یک شهر بندری است که به زمان هلنیستیک تعلق دارد. کسب‌و‌کار در بندر میلتوس تا قرن 14 هم پا برجا بوده است و این بدین معنا است که آثار باستانی باقی مانده از میلتوس هرکدام متعلق به یک دوره زمانی هستند. اگر به میلتوس رفتید، به هیچ عنوان بازدید از تئاتر میلتوس را که 15000 صندلی دارد، از دست ندهید. ساخت این تئاتر به زمان یونانی‌ها برمی گردد، اما رومی‌ها به‌طور کامل آن را بازسازی کرده‌اند. درست بالای تئاتر میلتوس، بقایایی از دیوارهای قلعه بیزانسی وجود دارد. در شرق آن هم معبد آپولو واقع شده است. یک حمام تاریخی نیز به نام فاستینا در میلتوس وجود دارد که به‌طور شگفت انگیزی به‌خوبی حفظ شده است و بازدید از آن متحیرتان می‌کند. یک کاروانسرای سلجوقی نیز وجود دارد که یک موزه بی‌نظیر برای آشنایی با تاریخ میلتوس و پرین است و با بازدید از آن سفرتان به پرین و میلتوس تکمیل می‌شود.

دیدیما: دیدیما یک مرکز مذهبی متعلق به دوران هلنیستیک است و در واقع دومین معبد بزرگ دنیای باستان به شمار می‌آید. ستون‌های معبد آپولو هنوز بعد از این همه سال به‌خوبی حفظ شده‌اند و به‌خوبی قابل‌مشاهده هستند و به واقع می‌توان گفت که یکی از بهترین نمونه‌های معابد یونانی حفظ شده در ترکیه به شمار می‌آید. مرکز مذهبی دیدیما بعد از اوراکل دلفی مهم ترین درجه اهمیت را در دنیای کلاسیک باستان دارد.

روستای کیرازلی: روستای کیرازلی در میان یک عالمه باغ و تاکستان‌های زیبا واقع شده است و حضور در آن احساس بی‌نظیری را در شما ایجاد می‌کند و به همین دلیل می‌توانید یک بعد از ظهر ایدئال و به‌یادماندنی را در آن سپری کنید. تعدادی رستوران و کافه بامزه و دیدنی در روستای کیرازلی وجود دارد و می‌توانید در آن‌ها چند ساعتی را به دور از شلوغی‌های شهر به آرامش بگذرانید. اگر هم عاشق خوراکی هستید، بهتر است که شنبه‌ها به روستای کیرازلی بروید و از بازار کشاورزان روستایی، میوه‌های ارگانیک و خوش‌طعم خریداری کنید.

شبه‌جزیره دیلک: شبه‌جزیره دیلک پر از مناظر کوهستانی زیبا و چشم اندازهای ساحلی بی‌نظیر است. در واقع شبه‌جزیره دیلک یک پارک ملی محسوب می‌شود که به‌راحتی می‌توانید یک سفر یک روزه به آن از کوش آداسی داشته باشید. دیلک یک عالمه سواحل زیبا برای شنا و آفتاب گرفتن دارد. از طرفی می‌توانید از غار زئوس شبه‌جزیره دیلک نیز دیدن کنید یا در مسیرهای جنگلی آن قدم بزنید و از طبیعت دیلک لذت ببرید.

سفر با تور لحظه آخری کوش آداسی مساوی با چند روز خوش‌گذرانی درکنار دریا و زیر آفتاب دل‌انگیز خورشید!

کوش آداسی

مطالب مرتبط:

دیدگاه