غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
غذاهای مالزی که در سفر نوروزی حتما باید امتحان کنید

مالزی یکی از پرطرفدارترین مقاصد خارجی بین ایرانیان است. این کشور می‌تواند برای سفرهای نوروزی نیز مقصد مناسبی باشد. بهترین غذاهای مالزی که در سفر به این کشور باید امتحان کنید را بشناسید.

وقتی حرف از مالزی به میان می‌آید، غذا یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در مورد این کشور به ذهن ما می‌رسد. طبع ایرانی‌ها با بسیاری از غذاهای جنوب شرق آسیا سازگار نیست و بسیاری از هموطنان‌مان در مورد غذاهایی که در این کشورها طبخ می‌شود، کنجکاو هستند. البته بسیاری از گردشگران عاشق غذاهای مالزی هستند که ترکیبی از غذاهای فرهنگ‌های مختلف با طعم‌های خاص و خوشایند است.

اگر شما مالزی را به‌عنوان مقصد تور نوروز انتخاب کرده‌اید، این مقاله را دنبال کنید تا بهترین غذاهای این کشور را به شما معرفی کنیم و ببینید کدام یک باب میل شما است و آیا این کشور از نظر غذا مقصد خوبی برای شما است یا خیر.

ناسی لماک (Nasi Lemak)

ناسی لماک

منبع عکس: وب‌سایت asianfoodchannel

این غذا از برنج پخته شده با شیر نارگیل تهیه می‌شود و با ادویه‌های شیرین و تند سمبل (sambal)، آنچوی سرخ شده، آجیل، چند تکه خیار تازه و تخم مرغ آب‌پز سرو می‌شود. شما می‌توانید در کنار این، غذاهایی مثل مرغ سرخ شده یا ماهی سرخ شده نیز سفارش دهید تا کنار ناسی لماک نوش جان کنید. ناسی لماک ساده که در برگ درخت موز پیچیده می‌شود، فقط نیم دلار قیمت دارد. رستوران Village Park، Ali و Muthu & Ah Hock بهترین ناسی لماک را در مالزی عرضه می‌کنند. 

ساتای (Satay)

ساتای

منبع عکس: وب‌سایت spicetrekkers

برای طبخ ساتای گوشت را به سیخ می‌کشند و روی اجاق زغالی می‌پزند تا طعم دودی به گوشت طعم‌دار شده بدهد. این غذا با سس بادام زمینی، پیاز خردشده و چند تکه خیار سرو می‌شود. مزه بهترین ساتای را می‌توانید در Medan Sate Kajang و Restoran Sate Kajang Haji Samuri را امتحان کنید. اگر به این رستوران‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید ساتای‌های آماده‌ای که در فروشگاه‌ها عره می‌شود را خریداری کرده و خودتان بپزید.

ناسی کرابو (Nasi Kerabu)

ناسی کرابو

منبع عکس: وب‌سایت Edition.pk

این غذا در اصل متعلق به ایالت کلانتان مالزی است و با عنوان سالاد برنج شناخته می‌شود. برنج ناسی کرابو را هنگام پخت با استفاده از گل‌های نخود پروانه‌ای به رنگ آبی درمی‌آورند و با ماهی یا مرغ سرخ شده، نارگیل رنده شده، کراکر ماهی، تخم مرغ، سبزیجات تازه خردشده و سالاد سرو می‌کنند. این غذا را با سمبل، سس‌های خوشمزه و انواع گوشت طعم‌دار شده مخلوط و نوش جان کنید. بهترین ناسی کرابو را در مالزی می‌توانید در Kesom Café و غذای دریایی Chun Buri پیدا کنید. این رستوران‌ها ناسی کرابو را با تازه‌ترین مواد (که صبح همان روز به دست‌شان می‌رسد) طبخ می‌کنند. 

Char Kway Teow

Char Kway Teow

منبع عکس: وب‌سایت healthyfood

این رشته‌‌های فرنگی برنج سرخ شده با میگوی تازه، صدف ماهی، جوانه لوبیا، چند برش سوسیس چینی، تخم مرغ و گوشت در حرارت بسیار بالا طبخ می‌شوند و در نهایت غذایی با طعم دلچسب به شما پیشکش می‌شود. گاهی برای بهتر شدن طعم غذا به آن تخم اردک اضافه می‌کنند. در برخی رستوران‌ها این غذا به همراه کیک ماهی سرو می‌شود. فروشندگان دوره‌گرد زیادی هستند که این غذا را می‌فروشند، به‌خصوص در Klang Valley و پنانگ. در خیابان Siam Road Char Kway Teow در پنانگ می‌توانید بهترین char kway teow را نوش جان کنید. 

لاکسا (Laksa)

لاکسا

منبع عکس: وب‌سایت Eat What Tonight

لاکسا یکی از محبوب‌ترین غذاهای مالزیایی است که حاوی نودل برنجی است که در آب گوشت پخته شده است. هر کسی که به این کشور سفر می‌کند، حتما باید این غذای محلی را امتحان کند. بسته به این که به چه چیزی بیشتر علاقه داشته باشید، می‌توانید از انواع لاکساها با طعم‌های مختلف سفارش دهید. این غذاها نشان‌دهنده فرهنگ محلی است. مثلا آسام لاکسای پنانگ که از ماهی تند و ترش تهیه می‌شود، مشهور است. یا نیونیا لاکسای ملاکا که با شیر نارگیل خامه‌ای پخته می‌شود، بسیار پرطرفدار است. سراسر مالزی لاکساهای منحصربه‌فرد خود را دارند و می‌توانید در هر گوشه طعم متفاوتی از این غذای محلی را بچشید.

به یاد داشته باشید که می‌توانید بهترین آفر تور مالزی را در کجارو ببینید. شما می‌توانید از فهرست متنوع پکیج‌های آژانس‌های مسافرتی، قیمت ??? ????? را مقایسه کنید و به کمک کجارو، سفرتان را با پایین‌ترین قیمت برنامه‌ریزی کنید.

?????? ?????? ?????

برنج روی برگ موز

برنج روی برگ موز

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

در سفر به مالزی از رستوران‌ها و دستفروش‌ها حتما برنج روی برگ موز بخرید و بخورید. کارکنان رستوران برگ موزی که حاوی برنج، انواع ترشی و سبزیجات و انواع چاشنی است، برایتان می‌آورد. معمولا در جمعه‌ها و آخر هفته‌ها بسیاری از افراد محلی این غذا را سفارش می‌دهند.

بعد از خوردن غذا، نحوه تا کردن برگ موز بسیار اهمیت دارد؛ برگ موز را به سمت خود تا بزنید؛ این کار نشانه تشکر و تقدیر شما از غذا است؛ در مراسم تشییع جنازه برگ موز را به سمت مخالف خود تا کنید (برای نشان دادن همدردی) و به همین دلیل نباید در مراسم‌های دیگر چنین کاری انجام دهید. بهترین برنج روی برگ موز را می‌توانید در Sri Nirwana Maju و کترینگ Vishal نوش جان کنید.

چندال (Cendol)

چندال

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

چندال دسری پرطرفدار در ملاکا است که حاوی کاسه‌ای یخ به همراه نودل‌های برنج ژله مانند، شیر نارگیل خامه‌ای و شکر خرما است. برای مقابله با گرمای استوایی این منطقه، خوردن این دسر فوق‌العاده است. در مالزی جاهای مختلفی برای خرید این دسر شیرین و خنک وجود دارد. شما می‌توانید بهترین چندال را در Teochew Chendul پنانگ، Ah Keong’s ABC & Ice Cendol Stall پنانگ و Aunty Koh Cendol ملاکا نوش جان کنید. 

روتی تیسو (Roti Tisu)

روتی تیسو

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

این نان نازک و ترد با کره مارگارین، شکر و شیر غلیظ تهیه می‌شود. این نان را به شکل مخروطی سرو می‌کنند و تا جایی که بتوانند، سعی می‌کنند ارتفاع این نان مخروطی را بیشتر کنند تا بتوان آن را چند نفره نوش جان کرد. شما می‌توانید این نان را با لوبیای سودانی میل کنید. ممکن است هنگامی که می‌خواهید شروع به خوردن نان کنید، نان به قطعات کوچک‌تر تقسیم شود. در Original Kayu می‌توانید روتی تیسو ۸۰ سانتی‌متری را نوش جان کنید. 

Kuih-Muih رنگارنگ

Kuih-Muih

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

این دسرهای کوچک سنتی، از کیک‌های لایه‌ای تا بیسکوئیت‌های تهیه شده از برنج چسبناک می‌تواند کام شما را شیرین کند. به بسیاری از این دسرها نارگیل رنده شده، برگ پاندان، کرم نارگیل و قند خرما اضافه می‌شود تا اشکال، اندازه‌ها و انواع متفاتی از آن‌ها به مشتریان عرضه شود. برای شروع، این kuih-muih پرطرفدار را امتحان کنید: Seri Muka (برنج چسبناک با شیر نارگیل، شکر و برگ پاندان)، Ondeh-ondeh (پاندان، برنج چسبناک، قند خرما و نارگیل رنده شده)، Kuih Lapis رنگارنگ (کیک لایه‌ای) و Kuih Pulut Tai Tai (برنج بخارپز چسبناک که با گل‌های نخود پروانه‌ای به رنگ آبی درآمده است).

Prawn Mee

Prawn Mee

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

برای تهیه این غذا تخم مرغ و نودل برنج در آب میگو و خود میگو، گوشت، تکه‌هایی از کیک ماهی، تخم مرغ آب‌پز و جوانه لوبیا پخته می‌شود. این غذا با سس تند چیلی خانگی و لیمو ترش سرو می‌شود. برای تهیه آب میگو، پوست و سر میگو را در آب می‌جوشانند؛ استفاده از آب میگو برای تهیه این غذا ضروری است. خوشمزه‌ترین prawn mee را می‌توانید در Choon Prawn Mee House، Restoran Yong Len، 888 Hokkien Prawn Mee و Sungai Ara Hokkien Mee نوش جان کنید.

روجاک (Rojak)

روجاک

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

روجاک سالاد مخلوط میوه و سبزیجات است که با سس غلیظ، شیرین و معطر بادام زمینی سرو می‌شود. در مالزی روجاک انواع مختلف دارد: ماماک روجاک (مخلوطی از خمیر کیک آرد ذرت سرخ شده، توفو، سیب زمینی آب‌پز، تخم مرغ آب‌پز، خیار و ماهی مرکب)، روجاک میوه (ترکیبی از میوه‌ها و سس میگو، چیلی و آب لیمو) و Sotong Kangkung (ترکیبی از ماهی مرکب و آب اسفناج به همراه بادام زمینی زیاد).

Ais Kacang

Ais Kacang

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

این دسر مالزیایی با عنوان ABC (Air Batu Campur) شناخته می‌شود و حاوی یخ با دانه‌های رنگارنگ (مثل لوبیا قرمز، ذرت شیرینن، بادام زمینی و ژله سبز)، شیر تبخیر شده (تغلیظ شده) و شربت رز است. برخی مغازه‌ها این دسر را به همراه بستنی سرو می‌کنند. شما می‌توانید این دسر خوشمزه را از فروشندگان دوره‌گرد، فودکورت و کافی شاپ‌های مالزی تهیه کنید.

برای مشاهده جاهای دیدنی مالزی می‌توانید از لیست کاملی که کجارو آن را تهیه کرده است ، استفاده نمایید و با دیدنی‌های مالزی بیشتر آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه