ثبت جهانی روستای ماسوله در حال نهایی شدن است

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
ثبت جهانی روستای ماسوله در حال نهایی شدن است

ثبت جهانی روستای ماسوله به جذب گردشگران خارجی به منطقه گیلان و شمال کشور کمک خواهد کرد.

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در نشست خبری جشنواره بزرگ مهارت آموزی گردشگری گیلان که روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد، گفت:

امروزه ما وضعیتی بحرانی را می‌گذاریم و با شرایط ایجاد شده برای وضعیت نفتی نمی‌توانیم به روند سابق عمل کنیم. ما باید روستائیان را تجهیز کنیم تا بتوانند در فردای تحریم از شرایط و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرند. 

به گفته امیرانتخابی، دخالت مستقیم در امور روستاها امری شایسته نیست و تنها راه، ایجاد شرایط برای ورود گردشگران به روستاها و استان گیلان است.

او در ادامه افزود:

در این زمینه باید بدانیم که هرگز گردشگر داخلی نمی‌تواند پاسخ‌گوی انتظارات ما باشد، بلکه هدف ما ایجاد شرایط و امکانات برای آمدن گردشگر خارجی به این استان است. در همین راستا، مهم‌ترین کاری که می‌توان برای ورود گردشگر خارجی انجام داد ثبت ماسوله به عنوان شهر جهانی است. از این طریق می‌توانیم شمار گردشگران را که امروزه ۲ هزار نفر است، به ۲ میلیون گردشگر خارجی افزایش دهیم.

امیرانتخابی درباره تلاش برای ثبت ماسوله تاکید کرد که این اقدام ترفندی برای جذب گردشگر به ماسوله است. هرچند ثبت ماسوله به عنوان شهر جهانی پروسه‌ای زمان بر است، ولی با تلاش‌ها و مساعدت‌های استاندار محترم و نمایندگان فعال استان، پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال نهایی شدن است.

او در انتها اشاره کرد:

متاسفانه ما هیچ برنامه‌ریزی برای گردشگر داخلی نداشتیم و تنها طبیعت و آب و هوای گیلان است که گردشگر را به سمت خود می‌کشاند. در استان گیلان ۱۰۸۰ اثر  تاریخی مانند مقبره دکتر حشمت یا مدرسه فروغ وجود دارد، اما هیچ گونه معرفی و تبلیغاتی از ورودی شهرها به سمت این آثار وجود ندارد.

تورهای مختلفی وجود دارد که بازدید از این شهر کوچک گردشگری و سایر جاذبه‌های گردشگری گیلان را در برنامه‌های خود قرار می‌دهد شما نیز اگر تمایل دارید که به گیلان سفر کنید کجارو شما را در انتخاب بهترین تورها کمک می‌کند شما می‌توانید تور ماسوله - قلعه رودخان را در کجارو جستجو کنید، تا با مشاهده لیست ده‌ها آژانس معتبر با مقایسه قیمت‌ها، مناسب ترین و ارزان‌ترین تور را به مقصد مورد نظرتان انتخاب کیند.

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه