تقویم کاری موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در نوروز 98

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
تقویم کاری موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در نوروز 98

تقویم کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نوروز ۹۸ ابلاغ شد.

در نامه‌ای که محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی ۳۱ استان کشور فرستاده است، تقویم کاری موزه‌ها و اماکن تاریخی از تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا ۹۸/۱/۱۶ مشخص شد. بر طبق این نامه:

  • روز چهارشنبه مورخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ کلیه موزه‌ها و اماکن وابسته فعال و روز پنجشنبه اول فروردین ۱۳۹۸ کلیه موزه‌ها و اماکن وابسته از ساعت ۹ صبح آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.
  •  ساعت کار موزه‌ها و اماکن وابسته در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا حداقل ۱۹ عصر است. ولیکن افزایش ساعت کاری کاخ‌موزه‌ها، موزه‌ها و اماکن تاریخی - فرهنگی که بازدیدکنندگان بیشتری دارند، بر اساس صلاحدید مدیران کل استان‌ها، مدیران کاخ‌موزه‌های تهران و موزه ملی ایران بلامانع است.
  •  نرخ ورودیه در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد و کلیه اماکن موظف به نصب تابلو نرخ ورودیه در معرض دید بازدیدکنندگان هستند.
  • کلیه موزه‌ها و اماکن تاریخی - فرهنگی در تاریخ ۱۳ فروردین باز هستند و مدیران مجموعه‌ها باید از برگزاری مراسم سنتی روز سیزدهم در محوطه این اماکن جلوگیری کنند.
موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی موظف هستند تا در طول ایام نوروز از پذیرش هر گونه تقاضای فیلمبرداری و عکسبرداری از این اماکن (به غیر از گروه‌های خبری و برنامه‌های صدا و سیما) خودداری کنند و تنها عکسبرداری و فیلمبرداری مراجعین در قالب گردشگر برای ثبت خاطرات بلامانع است.

انجام امور نظافتی موزه، نصب تابلو‌های راهنما، الصاق کارت شناسایی پرسنل، توزیع بروشور و کاتالوگ و در حد امکان نمایش فیلم کوتاهی از موزه (در حد ۱۵ دقیقه)، نصب زیرنویس‌های دو زبانه برای معرفی اشیا و بناهای تاریخی، برپایی نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری جشن‌های نوروزی در محوطه و مکان‌های مناسب مانند چیدن سفره هفت سین و اجرای موسیقی سنتی، ارسال آمار بازدیدکنندگان به ستاد، استفاده از توان تشکل‌های مردم نهاد جهت راهنمایی و هدایت مسافران و گردشگران و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در هنگام شب تحت محور «شبی با موزه»، از دیگر اقدامات ذکر شده در این نامه است.

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه