سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

دبی با وجود آسمان‌خراش‌های بلند و مراکز خرید مجلل، یک مقصد گردشگری جذاب برای ثروتمندان است. ولی جاهای دیدنی ارزان و رایگان هم دارد.

دبی، دنیایی از جاذبه‌های متنوع است. از برج‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس گرفته تا پیست اسکی، کویر، بازارهای سنتی و جاذبه‌های فرهنگی و هنری.

شاید فکر کنید دبی، مقصدی گران است و تفریحات رایگان یا ارزان ندارد. در صورتی که در دبی هم می‌توانید جاذبه‌های ارزان و حتی رایگان پیدا کنید و از سفر خود لذت ببرید.

تور دبی، فرصت خوبی برای سفر به امارات است. هرآنچه که از یک سفر عالی در انتظار دارید، در دبی پیدا می‌شود. کجارو در انتخاب تور دبی هم به شما کمک می‌کند. ما با همکاری معتبرترین آژانس‌های گردشگری این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید قیمت تور دبی پکیج‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و ارزان‌ترین تور دلخواه‌تان را از آژانس‌ها خریداری کنید.

اگر برای سفر در نوروز برنامه‌ریزی می‌کنید، باز هم می‌توانید بهترین تور نوروز را با کمک کجارو پیدا کنید. جست و جوی آسان، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین تور از معتبرترین آژانس‌های گردشگری، امکاناتی است که کجارو در اختیار شما می‌گذارد.  

در ادامه این مطلب، چند جاذبه ارزان و رایگان دبی را معرفی می‌کنیم. هزینه تفریحات دبی در موارد زیر بالا نیست و در طول سفر، می‌توانید برای سر زدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

گشت‌وگذار در پارک‌ها

تصور همه کسانی که به تابه‌حال به دبی سفر نکرده‌اند، این است که دبی پر از آسمان‌خراش و بزرگراه‌های شش لاینه است. دبی، غیر از جاذبه‌های مدرن، دیدنی‌های متنوع دیگری مثلا انواع پارک و فضای سبز دارد. پارک زعبیل یکی از بزرگترین پارک‌های دبی است. فضاهایی برای پیک‌نیک، باربیکیو و مسیر دوچرخه‌سواری دارد. قطار کوچک برای بچه‌ها و دریاچه و قایق‌سواری از دیگر تفریحات این پارک است. سافاری پارک دبی گزینه دیگر پیش روی شما برای گردش به شمار می‌رود.

دور دبی با دوچرخه

سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

در دبی نیز مثل بسیاری از شهرهای توریستی دنیا، می‌توانید دوچرخه کرایه کنید. مسیرهای دوچرخه‌سواری زیادی در این شهر در نظر گرفته شده است. دوچرخه را می‌توانید با قیمت‌های مناسبی در ایستگاه‌های مخصوص، کرایه کنید. بهترین چشم‌اندازهای دبی را در حال دوچرخه‌سواری می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید.

قایق‌سواری در ساحل کایت بیچ

سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

دبی بیش از ۴۰ کیلومتر ساحل شنی دارد که البته بیشتر آن با هتل‌های پنج ستاره احاطه شده است که برای دسترسی به ساحل، هزینه دارند. ساحل کایت بیج یکی از سواحل رایگان دبی است. این ساحل، محبوب خانواده‌ها است. کافه‌های عالی و امکانات بی‌نظیری برای ورزش‌های آبی دارد.

غذای لذیذ و ارزان در دبی

یکی از تفریحات سفر، غذا خوردن در رستوران است. دبی به غیر از رستوران‌های مجلل و لوکس، تعداد زیادی رستوران کوچک و محلی دارد. غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را در این غذاخوری‌های ارزان می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسبی امتحان کنید.

خرید درمانی به سبک سنتی

سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا است ولی برای همه مقدور نیست که از آنجا خرید کنند. اگر می‌خواهید تجربه خریدی ارزان‌تر و سنتی‌تر داشته باشید، باید به بازارهای سنتی دبی سر بزنید. انواع ادویه، سوغاتی‌های عربی و سایر محصولات مورد نظرتان در این بازارهای سنتی عرضه می‌شوند و می‌توانید برای تخفیف گرفتن، چانه بزنید.

بازدید  از مساجد

سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

مسجد جمیرا بزرگترین مسجد دبی است. تورهایی برای بازدید از آن هرروز برگزار می‌شود. در مورد فرهنگ اماراتی و اسلامی، گردشگران می‌توانند سوالات خود را از برگزارکنندگان این تورها بپرسند. البته در دبی، مساجد قدیمی و تاریخی هم وجود دارد. برای بازدید از مسجدها، لباس مناسب اماکن مذهبی بپوشید.

آشنایی با هنر و فرهنگ معاصر

دبی، فراتر از مراکز خرید بزرگ و شلوغ است. در این شهر می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری و فرهنگی معاصر را در گالری‌های هنری ببینید و لذت ببرید. در مرکز مالی بین‌المللی دبی نیز چندین گالری شیک و مجلل وجود دارد که رویدادهای مختلفی برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در آن‌ها برگزار می‌شود.

آشنایی با تاریخ در موزه دبی

سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان

۵۰ سال پیش، زندگی در دبی بسیار متفاوت از امروز بود. این شهر، از جوامع کوچکی آغاز شده که در اطراف خور دبی، به مشاغلی چون تجارت و غواصی برای صید مروارید مشغول بودند. بعد از ۴۰ سال، دبی به یک شهر مدرن و جاذبه‌ی مهم تبدیل شده است. با پرداخت هزینه‌ی اندکی می‌توانید از موزه دبی بازدید کنید و با تاریخ و سرگذشت این شهر آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه