عوارض خروج از کشور در سال ۹۸ و معافیت زائرین اربعین از پرداخت آن

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۸
عوارض خروج از کشور در سال ۹۸ و معافیت زائرین اربعین از پرداخت آن

نمایندگان مجلس کشور در جلسه علنی صبح روز گذشته، در مصوبه‌ای زائران اربعین را از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف کردند.

در جلسه علنی مجلس به تاریخ ۹۷/۱۲/۴، نمایندگان مردم در ادامه بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در بخش درآمدی جزء ۲ بند «د» تبصره ۱۱ را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال ۱۳۹۸ تا دوازدهم آبان ماه سال ۱۳۹۸ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند، از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

تا پیش از آن، نمایندگان مجلس بندی را به تصویب رسانده بودند که بر طبق آن، عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین و مرزنشینان در سال آینده برای یک بار به قیمت سال ۹۶ محاسبه می‌شد.

عوارض خروج از کشور طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۶ مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۲۴، برای سفرهای زیارتی زمینی ۱۲ هزار و پانصد تومان و برای سفرهای زیارتی هوایی ۳۷ هزار و پانصد تومان بود. علاوه بر آن، این عوارض در سال ۹۶ برای سفرهای هوایی ۷۵ هزار تومان و برای سفرهای زمینی یا دریایی ۲۵ هزار تومان بود.

لازم به ذکر است که عوارض خروج از کشور برای زائرین در سال ۱۳۹۷ نیز معاف شد. به موجب آن مصوبه، زائران اربعین که از تاریخ سوم مهر ۱۳۹۷ تا بیست و دوم آبان ۱۳۹۷ از مرزهای زمینی به مقصد عراق از کشور خارج شده‌اند، از پرداخت عوارض معاف بودند.

عوارض خروج از کشور برای سفر حج تمتع و حج عمره از کلیه مرزهای کشور در سال ۱۳۹۷، برای بار اول یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، برای بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، دو میلیون ۲۰۰ هزار ریال اعلام شد.

این عوارض برای سایر سفرهای خارجی از کلیه مرزهای کشور در سال ۱۳۹۷، برای بار اول دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای بار دوم سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین شد.

منبع عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه