پر بازدیدترین شهرهای ایران در نوروز کدامند؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
پر بازدیدترین شهرهای ایران در نوروز کدامند؟

ایام نوروز مهم‌ترین زمان گردشگری داخلی در ایران به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز را بشناسیم.

تعطیلات نوروزی مهم‌ترین زمان گردشگری داخلی در ایران محسوب می‌شود. جاده‌های کشور در ایام عید در شلوغ‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرند و آمار بازدید از برخی از شهرهای گردشگرپذیر در این ایام رشد چشمگیری پیدا می‌کند. مسافرت نوروزی برای بسیاری از ایرانیان به یک رسم و سنت دیرینه تبدیل شده است و معمولا سفرهای خود را برای این تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنند.

از آنجایی که اکثر سفرهای نوروزی به‌وسیله ماشین شخصی و به‌صورت جاده‌ایی انجام می‌شود، بسیاری از مسافران از شهرهای گوناگونی دیدن می‌کنند اما با این‌حال در ایام نوروز معمولا برخی از شهرها نسبت به سایر شهرهای گردشگرپذیر شلوغ‌تر و پربازدیدتر است. مازندران و گیلان، مشهد، قشم و کیش ، اصفهان و شیراز همواره بیشترین تعداد گردشگران نوروزی را داشته‌اند.

مازندران و گیلان

دریای خزر

عکس: ملودی کای

شهرهای شمالی یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز به شمار میروند که هرساله مسافران بسیاری به آن سفر میکنند. دریای خزر و جنگلهای سرسبز شمالی هرساله افراد بسیاری را برای بازدید به خود جذب میکند. بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا، صومعه سرا و... از شهرهای پربازدید این استانها محسوب میشوند که دارای جاذبهها و دیدنیهای متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی هستند.

مشهد

آرامگاه فردوسی

عکس: محسن موسوی زاده

مشهد به‌عنوان اصلی‌ترین شهر زیارتی ایران در ایام نوروز یکی از پربازدیدترین شهرهای گردشگری خواهد بودهتلهای مشهد معمولا در چند روز مانده به عید تا آخرین روز عید پر میشود و مسافران اگر تا قبل از آن اتاقی رزرو نکنند به احتمال زیاد دیگر قادر به استفاده از هتلهای این شهر نخواهند بود. این شهر زیارتی علاوه بر مهمترین جاذبه زیارتی، حرم مطهر امام رضا (ع) دارای دیدنیهای متعددی همچون آرامگاه فردوسی، کوه سنگی و... نیز است که مورد توجه گردشگران قرار میگیرد. تورهای نوروزی مشهد نیز از محبوبترین تورها است.

قشم و کیش

دره ستارگان

عکس: محمدرضا عالم زاده

از محبوب‌ترین و شلوغترین جزیرههای سواحل جنوبی ایران در ایام نوروز میتوان به قشم و کیش اشاره کرد که در ایام عید هزینههای اسکان و حمل و نقل در آن افزایش مییابد. مراکز خرید متعدد، تفریحات دریایی و جاذبههای دیدنی تاریخی و طبیعی در این دو جزیره هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند. جزیره کیش نسبت به جزیره قشم دارای امکانات لوکستر و گرانتری خواهد بود. می‌توانید برای دسترسی سریع و مشاهده جاهای دیدنی کیش، با لیست کاملی از کجارو در این زمینه همراه باشید.

اصفهان

اصفهان

عکس: ایمان کاوه

اصفهان یکی دیگر از شهرهای محبوب گردشگری داخلی در ایام نوروز است و هرساله تورهای گردشگری بسیاری برای آن ارائه می‌شود. میدان نقش جهان، سی و سه پل، پل خواجو، کلیسای وانک، پل چوبی و عالی قاپو برخی از دیدنی‌های این شهر زیبا به شمار می‌رود. به‌دلیل فاصله اندکی که اصفهان با تهران دارد در ایام نوروز مسافران بسیاری از تهران به آن سفر می‌کنند.

شیراز

تخت جمشید

عکس: توماس فری

شیراز شهر شعر و راز دارای جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی است که شهرت جهانی دارند. آرامگاه‌های حافظ، سعدی، ارگ کریم خان، باغ ارم، تخت جمشید و پاسارگاد برخی از دیدنی‌های بی‌نظیر این شهر به شمار می‌روند که هرساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی بسیاری واقع می‌شوند. این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز محسوب می‌شود که تورهای گردشگری آن بسیار مورد توجه مسافران است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه